Gå til innhold

Bilstol hjem fra føden

Anbefalte innlegg

Jeg hørte et sted at man ikke burde la babyen ligge i bilstolen med base på vei hjem fra føden for da ble ungen sittende og ikke liggende og det var ikke bra. Man skulle visst heller bare feste bilstolen uten basen for da ligger ungen litt mer. Husker ikke hvor jeg hørte det og finner ikke det rådet noe sted. Er det nødvendig, noen som vet?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7082151-bilstol-hjem-fra-f%C3%B8den/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg i grunnen ikke hørt noe om, annet enn at babyene uansett ikke skal sitte lenge i bilstolen og det er best å stoppe og ta pauser og løfte opp babyen hvis man skal kjøre langt. Vi bor bare 5 min fra sykehuset, så trenger heldigvis ikke å tenke på det sånn med en gang!

Vi har sete med base,men jeg aner ikke hvordan en nyfødt sitter oppi der.

Var en diskusjon ang. dette på DIB for ikke lenge siden,og der ble det sagt at jo mer oppreist setet er,jo sikrere er det.Er ikke så sikkert hvis sete "ligger" veldig.

Og man bør jo uansett ikke la en nyfødt sitte i sete for lenge om gangen.

Blir spennende å se nå vi skal hjem dette da:-)

Annonse

Vi har nesten 3 timer å kjøre hjem fra sykehuset, men både legen og jm + butikken jeg kjøpte setet av anbefalte meg å bruke setet... bare å ta pauser underveis... (han er jo noen uker da vi skal hjem... kansje det hadde vært annerledes om han var helt nyfødt...)

De synes ikke noe om boxette/nett noen av dem...

Jeg sa jeg hadde acta graco med base... de hadde ingenting å si på det...

Har ikke hørt noe om det, men nå har ikke vi base heller. Har kjøpt izi sleep, og har i grunn planer om å kjøre hjem fra sykehuset i ett strekk. Er 45 minutter, så burde vel tatt en pause. Hm, får se hva vi gjør tenker jeg. Er en stund til enda, og hadde i så fall vært et engangstilfelle å kjøre så lenge i ei strekke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...