Gå til innhold

reima dress

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjøpte en reima tec dress til dattera mi på 2 år på nettet fordi jeg har hørt at de skal være så bra. Men nå når jeg har fått dressen syns jeg den virker tynn, og det skal være en vinterdress..?. Kjennes ikke ut som stoffet er vanntett heller. ? Men nå har jeg jo ikke prøvd den på ho enda da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja de virker tynne, men de er gode og varme om du har ulltøy eller fleece under. hadde en slik til min sønn i fjor og han var verken kald eller våt. Og den er veldig god å bevege seg i.

Skrevet

Har en slik "tynn" reimadress til datteren min på to år sjøl. Bruker den i barnehagen. De ansatte skryter fælt av den da, ho har aldri vært kald i den. bare å ha et par lag med ull å fleece under. Bedre med mange tynne lag enn et par tjukke.

Skrevet

Jeg tror du vil bli positivt overrasket :-)

Vi har brukt endel av disse dressene nå og de er helt fantastiske, ungen kan være ute i all slags vær med dem og er like varme og tørre, til og med å sitte i plaskedammer eller være ute i øsende regnvær noen timer er ikke noe problem, de er like tørr. Vil dog anbefale deg å unngå å vaske den så sant du kan og skal du vaske den, så vask den med slik middel som er beregnet for dressen. Ta heller og spyl av den eller vask av med en fuktig klut om du synes den er skitten, mye vasking ødelegger vanntettheten i dressen.

Selv om dressen ser tynn ut, og er tynn, så er den veldig varm. Husker en episode i fjord hvor jeg hentet ungene og minsten var da 14-15 mnd og det var en 3-4 minusgrader ute. Han gikk med bomullsbody og bomullsstrømpebukse i barnehagen (og kun det), så jeg tok bare på dressen, lue og sko og bar ham ut i bilen. Da vi kom hjem, måtte vi måke veien, og så gikk bare tiden og jeg glemte helt hvor tynnkledd lillegutt faktisk var under dressen, han tutlet nå rundt der for seg selv. Etter godt over en time kom vi oss inn og kledde av ham og han var faktisk varm og god han! Da ble jeg virkelig imponert over dressen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...