Gå til innhold

Både lege og jordmor tok feil...han ligger ikke i seteleie!

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd i dag, han ligger i hodeleie, men hodet laaaang nedi bekkenet. Hun som foretok ultralyden sa seg enig i at han ikke ligger i det typiske leiet men ryggen frem, men han ligger på en måte med ryggen bak mot mitt rygg og ansiktet frem. Ikke lett å forklare, men jeg gir blaffen så lenge jeg slipper ks, setefødsel og alt det medfører (selv om det sikkert hadde gått fint det også).

Var litt redd på forhånd tror jeg, for da jeg kom hjem fra sykehuset sovna jeg på sofaen og sov bedre enn på lenge.

Nå er jeg våken igjen, og skal fortsette med eksamensoppgaven min!

Fortsetter under...

Annonse

Vet du om det betyr stjernekikker da...som noen her nevnte. Dersom de vet det hadde jeg villet vite det. Ikke for å skremme altså, men det kan virkelig ta tid å få dem ut (jeg låg nesten 80 timer med forigemann og han måtte til slutt ut med sugekopp.....samme skjedde med en venninne av meg....tok evig lang tid)....trøst deg med at det kun er 3-4% som kommer slik da...så sjansen er jo liten

Hei snøbaby

Tror ikke de mente det. Det betyr jo at han kommer med ansiktet først, men det sa hun ingenting om. Tror det bare betydde at han ligger med ansiktet frem istedet for bakover. Men de skrur jo seg i fødselskanalen og kommer vel forhåpentligvis ut på beste måte.

Noen andre som vet?

Takker alle sammen for støtten. Det er virkelig koselig her på desemberklubben:)

Annonse

Stjernekikker betyr vel at han kikker opp når han kommer ut, istedet for ned som er vanligst. Jeg tolket også din forklaring som stjernekikker,men som du sier, kan jo være at babyen vrir seg underveis også.

Jepp tror vi mener det samme.

Skal prøve å forklare en gang til!

Han ligger liksom med ryggen mot min rygg og ikke utover mot magen min slik som er vanlig. Derfor ligger han med ansiktet frem (ikke frem mot underlivet hvis du skjønner) istedet for bakover mot ryggen min. Om det er stjernekikker vet man vel ikke før ungen begynner å komme ut. da blir barnet vridd slik at ansiktet kommer først. Det kan jo skje uansett om han ligger med hodet vendt innover eller utover.

Vil ikke ha noen stjernekikker nei, da kommer delen av hodet med størst diameter først! huffameg!

Fødselen skrur jo barnet gjennom fødselskanalen, så utgangsposisjonen har vel ingen betydning så lenge den ligger med hodet ned??? Må finne ut det der:)

Da blir det nok en liten stjernekikker på deg ja, dvs han kommer med ansiktet opp (ser mot stjernene) istedet for bakhodet slik de fleste barna gjør.

(siden han har festet seg godt nede i bekkenet)

Han kan bli litt klemt under fødselen (fordi de blir liggende lenger i klem enn de som kommer med den letteste delen -bakhodet - først) men det retter seg jo som regel ganske raskt etter fødselen.

Godt du slipper setefødsel i det minste, tror en stjernekikker-fødsel er rene barnematen i forholdtil det :-)

hehe du har nok rett i det. Men ble litt stressa nå, for mamma fødte storebroren min som var stjernekikker og revna fra a til å. Det satte så dype spor i henne at hun ikke ville ha flere barn. i tillegg hadde han navlestrengen flere ganger rundt halsen.

Får ta en prat med jordmor ang dette...

Takker for svar...

Å huff da - tror ikke det er vanlig med slike komplikasjoner selv om de har ansiktet opp altså - vet bare det med hodefasongen.

Kan jo også være de kan klare å rotere ham under fødselen.

Snakk med jordmoren du, hun har jo best peil.

Lykke til da !!!

:-)

Åh, så bra!!

Jeg var litt skeptisk en stund selv, jordmor var usikker på om det var seteleie eller hodeleie, men har nå fått bekreftet hodeleie, lettelse! Min er ikke festet da. Håper ikke vi får slike stjernekikker-babyer da, hehe... ;-) Har nesten ikke hørt om det før, hørtes ikke så artig ut.. De skal vel ligge med ansiktet enten mot vår høyre eller venstre side når de er klare, hvis de ligger "riktig"? Også snur de seg jo rundt under selve fødselen.. Hm.. Min lå først med ansiktet bak mot ryggen, de mente de fikk tak i nakken iallfall. Nå lå den med ansiktet framover og litt mot siden på ultralyden. Snur seg hit og dit fremdeles. Rare disse babyene altså. Lever sitt eget liv der inne!

Lykke til med eksamensoppgave forresten..!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...