Gå til innhold

September: Sover og sover..


tihi

Anbefalte innlegg

Hvordan sover deres barn?

Jeg synes jenta mi sover og sover. Storesøster sov max 40 min. sammenhengende da hun var liten, noe som var veldig slitsomt. Denne jenta sover mye!! Døgnrytmen vår er nå: Våkner i 9- tiden. Sover en times dupp mellom 9 og12. Sover så fra 12 til 16 (vekker henne kl 16.30 om hun ikke våkner). Sover to timers dupper på kvelden for så å legge seg i 22-tiden. Sover da sammenhengende til kl. 05!! pupper litt og sover til kl. 9.

 

Det er nesten slik at jeg savner henne....føler vi ikke har så mye tid til å pludre og kose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner meg igjen, men med mine tidligere barn. Mitt fjerde barn er langt i fra slik, han gir mye lyd og er langt oftere våken, skriker mer osv. Alle barn er forskjellige, men så lenge de legger godt på seg og man får fin kontakt i de våkne stundene, så skal det være greit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er på 8. uka...

 

Her går det veldig opp og ned på dagene, men stort sett er det spise litt mellom 5 og 7 en gang, sove til 10-11. Spise litt mer og så er det mer variabelt, men stort sett sovner hun mellom 14 og 16 engang i kortere eller lengre perioder, så er det spise og våken til 18 ca. sove veldig kort dupp,våken til natten. Vi strever med å få henne til å sovne før 24. Ofte kan det også bli 1 og 2 og 3 før hun sovner. Hun sover da til morgenen

 

Hver gang hun viser tegn til trøtthet legger vi henne i vogga, men hun våkner igjen. Vi forsøkte i ett par uker å ha fast legging fra 20, men det funket ikke vi ble sittende i mørket i opptil 5 timer og det orket vi ikke i lengden.... Vi forsøker nå å legge fra 22 men det blir fort midnatt....

 

Vi er på jakt etter metoder for å få henne til å sovne tidligere, men det kommer kanskje etterhvert?

 

Tror ikke det er meningen at de skal være så mye våkne egentlig, De blir bare overtrette (her iallefall) og det er ikke gøy....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Nora 7 uker og har forandret sovemønsteret MYE de siste ukene.

De 4 første ukene soooooov hun HELE tiden (bortsett fra natten)

Nå er hun mye våken på dagen, men sover mer på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...