Gå til innhold

FRUSTRERT SYKEPLEIERSTUDENT.....:-(

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Trenger sårt noen råd fra noen av dere....

Er nå 20 uker på vei, har vært syk så og si til nå, men er for tiden i praksis (HBO), med 8timers arb.dag + en haug med oppgaver + 2 mappeeksamener.. Rett før jul er det i tillegg 2 skriftlige 6timers eksamneer..

Ligger for tiden skikkelig bakpå... har ingen sjans til å klare eksamenene..bekymrer meg for dem hver dag...

Kan jeg få legeerklæring på mappeeksamene også? ? Så jeg får utsatt dem..

Har i tillegg frykt for at noe skal skje barnet.. ifjor aborterte en venninne under eksamensforb. :-(

Vil selvsagt bli ferdig så langt jeg klarer, men kjenner at det tar på kroppen... jobber 100%praksis + fast jobb 3hver helg...

Hva skal jeg gjøre??

Takker for svar uansett!!!!!

Fortsetter under...

Hei hei :)

Kan ikke gi deg noen klare svar, med jeg ville anbefale deg å snakke med rådgiveren din. De har som regel svar på det meste. Dessuten virker det som de er ganske fleksible på de fleste høyskoler. Har en vennine som mistet faren sin i begynnelsen av skoleåret, og kom skikkelig langt etter. Hun hadde ikke lyst til å slutte på skolen, og snakket med rådgiveren om problemet sitt. Rådgiveren viste stor forståelse, og hun fikk utsatt det meste av oppgaver. I tillegg fikk hun beskjed om at hun ikke mistet plassen sin neste år hvis det var deler av faget hun ikke klarte. Da skulle hun få mulighet til å ta det igjen senere.

Hun var jo i en annen situasjon enn deg så klart, men begge deler er jo noe som hører livet til. Jeg tror du vil møte forståelse. Dessuten ville jeg ikke presse meg alt for hardt. Det er ikke verdt og ofre noe. Det virker jo som du er ganske stressa :/

Skjønner deg godt!

Er litt i samme situasjon, med 100% studie som nærmer seg eksamenstid, 25% deltidsstilling + 6 timer støttekontakt i uken.. Skal ut i praksis 3 mnd fra januar til mars. Termin: 18 april..

Var hos legen i går da jeg har ligget i influensa en uke,og han sa jeg kunne få 1 ukes sykemelding fra jobben fordi jeg har vært syk. Men han kunne ikke gi meg sykemelding fra jobben frem til jul bare for at det ble for mye, hvis jeg skulle fortsette med studiene.. Jeg har imidlertid hørt om de som også har blitt sykemeldt fra studiene! -Hvis du da vil velge å utsette eksamen..

Jeg valgte i allefall å si opp en av jobbene, og det legen sa var at dersom det er behov kan han gi et skriv til arbeidsgiver om at man kan få si opp nærmest på dagen. Vanligvis er det jo 1 mnd oppsigelse, og det er lenge når man plutselig innser at man er utslitt..

Ellers har du jo krav på permisjon fra jobben(uten lønn velog merke) når du er i praksis, kanskje legen kan ordne en slik hastesak der også.. slik at du ikke er nødt til å si opp jobben.

Dette ble litt langt, men håper du fikk litt tips. Jeg tror uansett ikke det er bra for barnet at vi er slitne og stresset! Det er ikke verd de ekstra kronene..

Takk skal dere ha begge to!=) Har nå vært med studieansvarlig på høgskolen og fått utformet IP (individuell plan). Dermed henger jeg med på praksis, men melder meg av eksamenene, evt får legeerklæring. Dvs at jeg går over i nytt kull neste høst og tar de eksamenene, under permisjonsperioden.

Mye som kan ordne seg gitt! Nå er det bare å krysse fingrene og håpe på at det ikke blir noe krøll med lånekassa....

Lykke til med alt Ann C og meg og pyttipyet!

• 2 uker senere...

Hei, jeg er selv sykepleierstudent :) I fjor høst var jeg gravid med nr. 1. Hadde siste eksamen 10 dager før datteren min kom, og dette gikk veldig fint. Var ikke dårlig en eneste dag. Nå er jeg gravid med nr. 2 og har termin 10 juli. Er nå 8+6 uker på vei, og er kjempekvalm hele dagen. Er ute i sykehuspraksis og det er ikke moro med alle de sterke luktene og lange arbeidsdagene. Har også en praksisperiode fra påsken til 1 mai og to uker med eksamen etter det. Vet at det kommer til å bli kjempeslitsomt, men jeg biter tennene sammen. Er utrolig sta, og vil fullføre hele året. Jeg hadde tatt en samtale med lege og lærerne dine på skolen for å få til en god løsning. Vet så utrolig godt hvordan du har det, ikke meningen at graviditeten skal være forferdelig heller. Lykke til fra ei i ganske lik situasjon som deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...