Gjest Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Endeli kom lillegutt til verden, torsdag 9. november -06 etter en tøff fødtsel som endte i keisersnitt... Startet med jordmortime tidlig tirsdagsmorgen, trodde selv at vannet var gått da, men det var det ikke... hadde noen "rare" kynnere hele denne dagen, men skjønte ikke at det var noe spesielt på gang, i og med at jeg har hatt mye "jukserier" tidligere... Klokken 11 på kvelden var det 5 min mellom hver ri. Dro da hjem å pakket bagen HELT ferdig, og prøvde å legge meg, men det var jo selvsagt helt umulig å få sove med disse riene... Sto opp å ringte jordmor og fikk skjekk rundt klokken 1 på natta... Hadde nå bare en cm åpning, men ble sendt til sykehuset som ligger ca 2 timer herfra... det var bedre at vi startet for tidlig enn for seint, slik at vi også fikk en fin opplevelse av turen... Kom fram til sykehuset rundt halv 4, å ble skjekka rundt 4, hadde nå fått 3 cm åpning... Jippi, det går fremover var min første tanke...=) Fikk et rom på sykehuset der vi kunne legge oss å få sove litt, noe som var ennå vanskeligere nå enn tidligere, var blitt ca 3 min mellom hver ri... Gikk med det frem til ca klokka 10 på morgenen, men åpningen var ikke forandret...fortsatt bare 3 cm... La meg da i badekaret, noe som skulle hjelpe veldig...hadde liten funksjon for min del... hele fødselen stoppa opp...!!! (Hadde nå bare 10-15 min mellom hver ri...) Gikk hele dagen å traska på sykehuset uten at noe skjedde... fikk lite med søvn, å var veldig sliten... Klokka gikk mot kvelden, å ingenting hjalp... Jordmødrene hadde som plan å "stoppe" riene slik at jeg nå skulle få sove til natta, å endelig, da ble kroppen så innstilt på at dette skulle nå ikke skje med meg...=) Fikk akkupunktur å fødselen var i gang igjen...gikk en time å riene kom hver 1-2 min... Ca klokken 1 på natta spurte jeg etter lystgass, det fikk jeg ikke til å bruke, ble bare forbanna å kasta den av gådre... spurte etter epedural, men jordmor ville ikke gi meg det på grunn av at det nå kunne stoppe de gode riene mine, men tilbød meg petidin (vet ikke hvordan det skrives alle di her medikamentene=)) Fikk petidin rundt halv 2, å i kombinasjon med lystgassen (som jeg endelig fikk til å bruke) var dette himmelsk... Var "borte vekk" inntil en time etter, da rykket samboeren min fra meg lystgassen å sa jeg måtte følge litt med å komme meg til hektene... fikk da plutselig beskjed om at jeg skulle få epedural allikevel... skjønte lite nå, å ble litt redd... Nå hadde babyen`s fosterlyd gått ned til rundt 30-35...(som skal ligge på rundt 130-150) Fikk epedural å fosterlyden opp igjen til normalen, men fikk nå vite at babyen lå "feil" vei, å for langt oppe i bekkenet, og ville ikke snu seg... Epeduralen fungerte ikke, å pressriene, som jeg hadde fra ca 6 cm åpning, presset bare mer å mer på... fikk ikke lov å presse, men er teknisk umulig når det står som verst på... Fosterlyden gikk nå ned igjen for andre gang, å jeg måtte supe oksygen som bare det for å få i babyen nå til å klare å komme seg opp igjen.. det var nå snakk om keisersnitt, å legen ble tilkaldt... Fosterlyden kom opp igjen, å legen mente at dette skulle gå fint, babyen kom til å komme i "stjernekikkert" men det skulle gå bra... En tredje gang gikk fosterlyden ned, å da fikk både legen å jordmoren hetta... nå var det keisersnitt i en hoy å hast... ble nermest hevet over i en annen sykeseng, å trillet ned på intensiven.. Kom ned dit å da var fosterlyden gått opp igjen, så snittet kunne tas under litt roligere omstendigheter...=) Klokken 04:54 var han født...=) Høres kanskje litt dramatisk ut, å det var det vel også, men kunne aldri tenkt meg å vært foruten nå som gullet er kommet ut...=) Er litt surt med tanke på at jeg hadde fått 9 cm åpning å babyen bare skulle presses ut, åsså måtte di snitte, men det har ingen betydning for meg i dag...=) Lille gulle har fått navnet Morten, og er verdens søteste å fineste lille baby... Han var forresten 3610 gr og 52 cm lang...=) Ligner helt sinnsykt på sin pappa...=) Ble et langt innlegg dette her, men blir så revet med når man først setter seg å skrive...=) Lykke, lykke til til alle som ikke har fått ennå...=) Klem fra Morten & verdens lykkeligste mamma...=)
mamma til 2 skjønne Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Gratulerer så masse....kos dere,gleder meg sånn til det snart er min tur;)
mor til prins Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 masse klemmer fra meg. nå er det vel min tur snart tenker jeg. 7 dager over i dag. lykke til videre.
:*lillefru*:har født*: Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Gratulerer så mye med prinsen, lykke til )
Gjest Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 Gratulerer så mye med gutten og lykke til vider fremover :0)
Candy girrrl Skrevet 14. november 2006 #8 Skrevet 14. november 2006 Gratulerer! Misunnelig på alle som er feridig!!
Maisie Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 Oj, du hadde en lang og tøff fødsel. Godt å høre at det står bra til med deg og din lille gutt. Gratulerer!
Gjest Skrevet 14. november 2006 #10 Skrevet 14. november 2006 Gratulerer masse og lykke til videre ;o)
Snupidupi Skrevet 14. november 2006 #11 Skrevet 14. november 2006 Grattis! Kos dåkker og løkke tel videre KLem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå