Gå til innhold

ingen kom på sykehus

Anbefalte innlegg

martin om 28.08.99:

det startet med at vannet gikk klokken 22.45 fredag 27 august, jeg var da sammen med min søster hos typen hennes. vi hadde akkurat danset litt swing da vi satte oss i sofaen og vannet gikk, det ble litt løping mellom doet og stua for det kom bare litt og litt vann. var ikke helt sikker på at det var vannet som hadde gått siden det ennå var 5 uker igjen til termin, men klokken 23 startet veene så da var det ingen tvil, her var det fødsel:) min søster fikk meg hjem til mamma (var enda 4 uker til jeg og sambo skulle flytte inn i leiligheten) ringte da til jordmor som skulle sende ambulanse til meg(det hadde jeg egentlig ikke lyst til i tilfelle der ikke var fødsel:) jordmor var på hytta(som befinner seg mellom der jeg var og sykehuset, det tar foresten 3 timer til sykehuset) og skulle hoppe på når ambulansen kjørte forbi. fikk også beskjed om å legge meg ned siden vi ikke visste om hodet var festet.gikk da inn på stua og la meg på sofaen og fortalte mamma om situasjonen(hadde egentlig lovet henne å ikke si noe før fødselen var over hun kom til å bli så stressa. nå begynte det å bli virkelig vondt :( jeg lå på sofaen og sa au au au. nå kom endelig ambulansen, men dem ville ikke kjøre meg, jeg var kommet for langt, så dem bestillte helikopter.huff, jeg hadde vondt, var kvalm, tørst og trøtt, nå måtte helikopteret komme snart, jeg ville komme meg på sykehuset og få bedøvelse:) mens vi ventet begynte jeg og presse, og mamma begynte å bli stressa og sprang og hentet babypledd og dyner, da ble jeg sur og sa at ungen kommer ikke nå!! ble vell egentlig litt redd. nå var det på tide å kjøre til fotballbanen der helikopteret skulle lande.(hadde foresten ringt sambo og han skulle møte meg på sykehuset) klokken 01.05 var jeg i helikoptert og da vi hadde letta ropte jeg til legen at hodet var på tur ut, han trodde meg ikke og skulle sjekke om en stund. jeg sjekket selv og kjente hodet. (hadde enda på meg alle klærne)ropte til legen at jeg kjente hodet og han fikk av meg klærne og så at jeg måtte presse forsiktig, da kom gutten klokken 01.15:) fikk han på magen med en gang, han var nydelig. martin var 45 cm og 2890 gram.

mads 17.04.02:

våknet av at vannet gikk ca klokken 06.45, trodde jeg hadde tissa på beg og sprang i dusjen og fikk på meg rene klær.neida det var ikke tiss for her begynte det å renne mer. ringte til min søster og sa at jeg trodde vannet hadde gått, hun skulle komme med en gang(hadde avtalt å ringe henne for at hun skulle passe martin når fødselen var igang) da hun kom ringte hun sambo på jobb og sa at han måtte komme hjem, så ringte hun til legevakta og sa at jeg måtte ha ambulanse(hadde ikke jordmor i kommunen) der mente dem at jeg skulle ta det med ro og ta tiden mellom veene.jeg sa til søstra mi at hun måtte ringe tilbake for og si at det var 3 min mellom veene og at jeg hadde hatt en rask fødsel før. dem ga seg og skulle sende ambulanse.sambo kom og ambulansen kom, vinket hade til min søster og martin og dro til legevakta for og bli sjekket. legen sjekket meg det var 7 cm åpning og det ble hastetur til sykehuset(det tar nestet to timer til sykehuset) det var en grusom tur til sykehuset, hadde aldri før kjent slike smerter. ett eller to minutter før vi ankom sykehuset kom mads til verden i 130 km i timen i et lyskryss. han var 47 cm og 3290 gram og ble født klokken 09.14.

http://www.an.no/nyheter/article239524.ece

malin 31.07.05

våknet søndag klokken 03.30 den 31 juli av at jeg hadde veer. lå en stund og tok tiden, det var ca 10 min mellom hver. stod i halv femtiden, satte på radioen og hengte opp klær.ringte til min søster og sa ta det kanskje var noe på gang, hadde snakket litt om at hun skulle være med på fødselen. vi ble enige om at hun skulle komme. klokken halv seks ringte jeg til verdens beste jordmor som skulle komme hjem til meg for å sjekke åpning.(jordmor har egentlig ikke vakt i helgene, men siden jeg har hatt litt spesielle fødsler for og gruet meg enormt til fødselen hadde jeg fått privatnummret hennes)gikk så for å vekke sambo og sa at det var fødsel på gang.jordmor kom å sjekket meg, det var 7 cm åpning og hun spurte om jeg ville dra til sykehuset eller være hjemme. jeg ville være hjemme.jordmor ringte ambulanse som skulle være utenfor sånn i tilfelle.alt gikk utrolig fint og lille malin kom på stuegulvet klokken 08.05. hun var 48 cm og 3090 gram. jeg synes det var en fantastisk fødsel, min søster sa det var magisk:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7081485-ingen-kom-p%C3%A5-sykehus/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...