Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #1 Del Skrevet 14. november 2006 Fikk satt inn hormonspiral 3 mnd etter fødsel og blødde da i ca 6 -7 uker før det ble helt borte..... inntil for 4 mnd siden da plutselig mensen kom tilbake regelmessig i 2 omganger for så å hoppe over en gang... Sist gang var det ikke så mye, men varte en hel uke og etter dette så har jeg vært plaget med småblødninger.... Er i tillegg veldig humørsyk, føler meg oppblåst og er kvalm om morgenen. Er det vanlig at mensen plutselig kommer tilbake sånn etter 7 -8 mnd? Tenker selvfølgelig i de baner at jeg er gravid, men skal ikke hormonspiralen være nesten like sikkert som sterilisering da? Trenger hjelp...... Tror jeg velger å være anonym inntil jeg vet noe mer... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7081472-oki-da-er-det-jeg-som-trenger-hjelp-hormonspiral/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #2 Del Skrevet 14. november 2006 Dersom hormonspiralen sitter på plass, er den noe av det sikreste som er av prev.midler. Det er vanlig å blø en god stund etter innsetting slik du gjorde. Så er det vanlig å bli blødningsfri inntil man får igjen mensen etter fødsel. Det er veldig varierende når man får tilbake mensen etter fødsel. Noen får den ikke igjen før de helt slutter å amme, og det kan altså være snakk om mange måneder etter fødsel. Jeg tipper derfor at de blødningene du nå har hatt i det siste, er den ordentlige mensen din. Det er vanlig å få mindre blødninger med hormonspiral, og det er også mange som mister mensen etter en stund. Jeg tipper det er det som er skjedd med deg. Allikevel bør du ta en graviditetstest. Den er nok negativ, men da vet du ihvertfall. Dessuten er det mange som blir kvlame med h-spiralen, så du er nok helt sikker ikke gravid. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7081472-oki-da-er-det-jeg-som-trenger-hjelp-hormonspiral/#findComment-7083036 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå