Gå til innhold

Help! Hva trenger vi?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått barnehageplass (!) til min ett år gamle datter fra januar. Hva må kjøpes inn av nytt tøy? Parkdresser, ullundertøy, støvler osv. Noen som har tips og råd om hva vi trenger? Og hvilke merker anbefaler dere? Gøy å kjøpe nytt, men kjedelig å kjøpe dårlig og feil!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vinterskoene på coop obs er best i test (tv2) . Fru lyng har bra ullundertøy (ullfrotté), det har kappahl også. Babyshop har merket Reflex som har gode park- og vinterdresser.

Gjest Mamsidaisy
Skrevet

Til utebruk trenger hun:

1) Parkdress. Har brukt både en billig dress med uttagbart for og Reimatec. Anbefaler helt klart Reimatec sin. Den ble best i test sammen med Kappahl sin dress nå i år. Den er varm og god og merker på mine barn at den puster kjempefint. De er aldri "klamme" inni der.

Også er Reimatec'en så lett. Merket stor forskjell på min ettåring da han fikk på seg en så lett og fin dress - kontra tung arvet billigdress.

Ulempen er selvsagt prisen!

2) Regntøy. Reflex regntøy ble best i test i år. Og kostet minst av de testede også. Pris 399 for settet på Babyshop såvidt jeg husker.

Min eldste startet med H&M sitt da han var 1, men vi har vært mye mer fornøyd med Reflex-settet.

3) Ullfleecedress til å ha under regntøy f.eks. Sjekk www.nostebarn.no, reflex sin skal være bra.

4) Varme vinterstøvler med goretex el. lignende for. Har kjøpt Viking goretex til størstemann og Ecco til minsten, mest på bakgrunn av anbefaling fra butikken (lest, passform osv.). De støvlene vi alltid kjøpte før eksisterer ikke lenger (Elefanten).

5) Cherrox må du ha utover våren, men vent med å kjøpe siden englene våre jo vokser så innmari.

6) Ullundertøy er supert hele vinteren. Body + stillongs + ullsokker bruker vi, så kan barnehagen bytte sokkene dersom de er klamme etter uteleken. Er veldig glad i www.nostebarn.no, men finnes sikkert mye annet bra også.

Husk gode ullsokker. Ullvang-sokkene i ullfrotte er kjempegode. De har tilogmed fått anti-skli under!

7) Votter er et kapittel for seg. Slet lenge med eldste husker jeg med å finne votter som satt godt på hånden da han var 1 år. Nå har jeg funnet noen gode på xxl som har glidelåslukning nær tommelen slik at det er enklere å få votten godt på. Hestra tror jeg de het. Også hadde de en tilsvarende variant på Gsport som var rimeligere.

Ellers brukt mye Reimatec votter også + Nøstebarn sine ullvotter med vindvott utenpå.

Det var litt synsing fra meg. Lykke til med innkjøpene :-)

• 2 uker senere...
Skrevet

Vi slet også med votter! Liker godt de fra Nøstebarn som beskrives her - og polvottene fra H&M! De sitter godt -og det tar lang tid før de er gjennomvåte! (Jenta mi er mye ute- i alt slags vær - i Bergen!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...