Gjest Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 hvordan klarer dere å hente? babyen min (5 uker) sitter så i puppen at det rett og slett er vanskelig å komme ut. Jeg må jo se ut som folk også. Så hvordan gjør dere det, og når henter dere?
OktoberPrins kom 20.10 Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 hihi,kjenner meg igjen her:) Jeg ser rett og slett ikke ut som folk,tror jeg:) Og min sitter slett ikke i puppen hele tiden, er bare litt vanskelig å få organisert seg,men begynner så smått å få dreisen på det.. Har en mann som jobber turnus,så da er det egentlig bare en uke hvor alt faller på meg.. Min eldste kommer litt sent i bhg(rundt kl 1000) og hentes igjen ca halv fem. Hun er fem år,så hun vil ikke hjem for tidlig, da det er mye gøyere å leke med vennene i bhg.. Men hun er ingen morgenfugl,så vi koser oss med lang frokost, og ingen stress om morgenen,det er litt deilig!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Venninna mi har ei på 2 mnd med kolikk. Likevel henter hun ei datter på skolen og ei i barnehagen hver dag. De bor i Oslo og tar bussen. Er mektig imponert, for jeg synes det er styr nok med ett barn og bil!
*jaja* Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Husker det så godt Vel, det er bare å hente etter at babyen har fått mat det. Enten om det er kl. 14, 15, 16 eller 17. Sove kan han/hun gjøre i bilen. Ta med bilstolen i barnehagen. Og stelle seg kan man gjøre i løpet av formiddagen når den lille tar seg en lur. Nå er minstejenta mi 11 mnd og henting går så greit at. Vel, kan ikke bruke bilstolen lengre da så det er tung å ha henne på armen mens jeg henter storejenta, men det går som regel greit. Kan sette henner fra meg litt nå i alle fall Lykke til da, og gratulerer med baby
Gjest Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 det der med å stelle seg selv mens babyen tar en lur, er rimelig umulig når babyen aldri sover...
Heffalump mamma Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Jeg henter i bhg hver dag og har ingen problemer med det. Jeg henter i 3 tiden, hun blir sinna om jeg kommer før. Vil heller være å leke :-) Jeg leverte også hver dag i bhg til for ei uke siden. Syns det var litt stress jeg så sambo måtte starte seinere på jobb.. Jeg dusjer hver morgen, da ligger babyen på gulvet oppå ei stellematte å hører på. Hun ligger helt i ro da. Vist hun blir urolig når jeg steller meg etterpå setter jeg på det kalde vannet i vasken slik det kommer en suselyd, da ligger hun også å hører etter på det. Hun er 1 måned gammel.
to+en til! Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 Jeg ser vel ikke alltid ut som folk! Hihi! Men henta har jeg alltid klart da, henter ca kl 15. I begynnelsen amma jeg mini like før vi gikk, heiv oss i bilen, henta, og hjemme igjen var det fram med puppen igjen. Nå er han 5 mnd gammel og klarer seg en god del lenger uten puppen heldigvis. Det blir lettere og lettere!
susemor-3 små Skrevet 14. november 2006 #8 Skrevet 14. november 2006 Går hjemmefra ca 9 og henter ca 15.30. Lillebror har alltid pleid å sovne på veien i vogna si.
Vona Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 Jepp, det kan være ganske stress! Om morgenen pleide (peier) heldigvis den minste å sove mens jeg stelte (steller) meg selv og storesøster + og ordnet med mat til oss. Deretter var det stell av babyen + amming, og så levering med én gang babyen var fôret. Henting har gjerne vært mest stress siden babyen ofte har pleid å sove i den tiden jeg føler det passer best for den eldste å bli hentet... Men det blir babyen som bestemmer, så når hun er uthvilt + har fått mat, hiver jeg oss inn i bilen for å hente storesøster. Når dette blir, varierer veldig (kommer altså an på den lille), men det blir en gang mellom kl 15.15 og 16.00.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #10 Skrevet 14. november 2006 Jeg både leverer og henter i barnehage, og har gjort det hele tiden, nesten. Nå er minsten 3 1/2 mnd. Det å få stelt seg er greit. Enten blir minsten passet av storebror i dobbeltsenga. Storebror er 3 år. Han leker litt og synger litt. Jeg stoler på at alt går greit. Minsten har da fått mat og er mett.Hvis ikke sorebror r våken så blir minsten med meg på badet. Sitter i stolen sin og koser seg. Pleier å stå opp mllom 7 og halv åtte. Deretter er det på med klær og smøring av. I begynnelsen var det ofte at lillemor fikk pupp mens jeg spiste frokost sammen med storebror. Så er det å stappe barna inn i bilen, og er i barnehagen aldri senre enn 9. Storbror hentes mellom halv fire og halv fem. (Han vil ikke hentes for tidlig....) Variasjonen skyldes når jeg ammer. Synes hverdagen går greit, og at vi har nå fått en rutine. Syntes det ikke var noe problem i starten heller. Tror at det blir bedre for deg når minsten blir større og får et regelmessig liv på puppingen. Lykke til
2barns mor Skrevet 14. november 2006 #11 Skrevet 14. november 2006 Hei ei snuppe på 2,2 år og en liten gutt på 6 dager (!) Heldigvis så er samboeren hjemme nå, ellers så hadde det ikke gått å få levert i bgh føler jeg.... guttungen henger stort sett i puppen hele tiden og snuppa maser og maser for tiden. Dette har hun fått for seg etter at hun ble storesøster og må dele på oppmerksomheten, men oppmerksomhet skal hun fortsatt få som før - så jeg er som et slips for tiden..... husk at det bare er 6 dager siden du fødte sa samboeren i dag når jeg var kjempesliten etter å ha støvsuget gulvene, vasket litt klær, hatt barselbesøk og vært på foreldrekonferanse i bhg. En vil jo så gjerne gjøre ting som før........ men gruer meg litt til hverdagen virkelig setter inn igjen og samboer må dra på jobb. Har reisearbeid, så det er ikke ofte han kan levere og hente i bhg.
Serenity Skrevet 15. november 2006 #12 Skrevet 15. november 2006 Mest stress når de er så liten. Blir bedre med tiden. Jeg ga alltid mat rett før vi skulle gå. Mat og rett i bilen.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 15. november 2006 #13 Skrevet 15. november 2006 Samboern min har en jente på 4 fra før som bor hos oss annenhver uke. I starten var det håpløst at jeg skulle hente selvom bhg lå rett bortenfor blokka her..Så da leverte og hentet samboern min, men nå henter jeg av og til..
Aga:-) Skrevet 15. november 2006 #14 Skrevet 15. november 2006 Uff ja, det kan være en utrolig utfordring. Her er vi sju tilsammen som skal opp og ut, noe som fordrer en hel del planlegging. Noen tips: * Gjør frokostbordet klar dagen i forveien, slik at det bare er å sette på maten om morgenen. * Legg frem alles klær, inkludert dine egne. * Pakk sekker klare, legg frem bilnøkler, altså gjør alt klart kvelden før. Vi står opp kl 6, hvert fall vi voksne og de to minste. Da er vi to voksne på badet samtidig, og da dusjer vi etter tur mens de to yngste får morgenstellet. Så vekkes de storerundt halv sju eller kvart på, litt avhengig om de skal dusje. Felles frokost kl sju til halv åtte, utrolig koselig:-) Noen dager leverer mannen min lillegutt i barnehagen, det innebærer jo det reneste slaraffenliv for meg. Da må jeg få de tre sore ut av døra slik at de rekker skolen, og så kan veslejenta og jeg kose oss hjemme. Hvis jeg leverer, venter jeg til halv ti slik at jeg og de to yngste koser oss sammen, hører musikk og soiser ennå litt mer frokost. Levering av ham i barnehagen forutsetter også en hel del planlegging, hvilken unge skal først inn i bilen, og ofte blir det litt gråt og tenners gnissel. Her må en finne en rutine selv. Jeg tar med veslejenta inn i barnehagen selv om hun sover. Bare bærer henne i stolen, og lillegutt under andre armen eller leier. Dette er øvelser en får biceps av etter hvert. Hvis det er fint vær, triller vi vogna. Dette blir en tur på en time tilsammen. Vi henter ca 14.30-15.00. Innimellom slaga henger jo lillesnupp i puppen, hun er bare 3 mnd og får når hun vil ha. Anbefaler deg å kjøpe noe å bære henne i, sjal eller slynge. Dessuten er du nok ikke første mammaen som møter i barnehagen med litt bustete hår og uten sminke;-) Rutinene kommer etter hvert, og de aller fleste har det vel litt kaotisk de første månedene.. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå