Gå til innhold

Til dere som har hatt måling av spark og rier med magebelte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor høyt må tallet for sammentrekkninger i livmoren være for at det skal bli kalla rier og ikke kynnere?

Var på måling i går og det høyeste jeg hadde var 26, og det vart kalt kynnere. I rolige perioder var det på 15-18.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vært i dag, og kan ikke se noen spesielle tall på strimelen jeg fikk med...ser det går mellom 0-100 %, er det de tallene du tenker på? I såfall kom mine regelmessig, og lå mellom 45 og 50. Jordmor sa det var umulig å si av tallene hvor sterke de var, det måtte undersøkes om livmorhalsen ble påvirket av dem. Min livmorhals var ikke påvirket, og sammentrekningene ble derfor kalt kynnere.

Skrevet

Vi spurte jordmor om dette og hun sa at tallet ikke hadde så mye å si....det var heller regelmessigheten mellom "toppene". Jeg syntes jo det var så mye aktivitet (høye topper) på livmoren min at jeg stusset på om jeg hadde rier....men det var visst ikke det. Kjente ingen vondter heller da.

Skrevet

hadde kynnere som lå på over 75 jeg. er ikke tallet som bestemmer, men toppene som er skrevet tidligere her. om det er ovale eller bratte og vhor ofte de kommer. har hørt noen føde på rundt 70, men også er det noen som har kynnere på 80 også.

Skrevet

Tallene er relative. Dvs at tallet ikke kan si om det er kynner eller rie.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...