Gå til innhold

jada, noooook et innlegg om bilstol, hehe :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

i sommer var det 3 punkt, da tror jeg at jeg gjorde et lurt valg i å vente til nå så jeg får 5 punkts sele.

er det 3/ 5 på britax og hva koster det med base? må du ha isofix der eller kan du feste basen med 2/3 punkts sele?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

anbefaler det nye som kom inn på markedet sist uke pga basen er forbedret. litt dyrere (500 mer)men sikrere og 5 pungt

Skrevet

Maxi cosi kan jo også brukes på samme måte - dvs uten base.

Skrevet

Så ikke denne før nå. Mente understell til vogn man kan feste bilstolen til. Jeg vet naturligvis at nyfødte ikke skal sitte lenge i stolen. MEN for de som har kort vei til butikken så er dette et bra alternativ til å ta med bilstolen for så å sette den i handlevogna. Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men mange synes dette er praktisk, ikke molbo. Maxi cosi har det samme systemet, men da med en annen vogn. Så...det var til opplysning!!!

Skrevet

Hva slags tester er det du viser til her ka-ping?

Finner bare en test på nett, og der er ikke det setet du snakker om med engang, såvidt jeg kan se...

Har du linker til andre testsider vil jeg gjerne ha dem:)

Fant bare forbrukerrapporten sin test fra 2006 jeg. Og der er Maxicosi sin stol "best i test"

http://forbrukerportalen.no/Tester/2006/1148973596.19

Skrevet

acta graco er jo med i den testen... har fått 64 poeng. Jeg går for maxi cosi,litt dyrere, men virker mer robusk i konstruksjonen og har fått 74poeng i testen...

Skrevet

Nope, den er ikke med i den testen jeg leser...

Heller ikke i 2004-testen...

Der er Graco autobaby med, med et nokså dårlig resultat...

Skrevet

sorry, min feil;) Var vist en slik boxsette det som var med i testen fra acta graco... å d er jo ikke akkurat d samme som et bilsete...

Men er det da noen som vet hvordan acta graco setet gjør det i tester?

Skrevet

Vi kjøpte A. G i Sverige, der kostet det det samme MED basen som Maxi Cosi Cabrio kostet UTEN base her i Norge..

Jeg har fulgt med på alle innleggene her om bilstoler i flere mnd nå, og i alle tester som er gjort på nettet/ TV og lignende..

Vi hadde egentlig bestemt oss for Maxi Cosi Cabrio Fix da denne var testvinner på TV2 hjelper deg. Men vi spurte på "Barnas Hus" på Alnabru om hvilke fordeler/ ulemper dette setet har i forhold til både Recaro (som faktisk ER laget av bilfolk med tanke på sikkerhet og comfort) og Britax som har vært markedsleder i Sverige i mange år, og nå også har kommet for å bli i Norge. hun som ekspederte oss der, svarte at de andre setene ikke ble plukket ut i testen, men var vel så gode seter. Fant også fordeler med disse..som vi ikke fant med Maxi Cosi Cabrio Fix..

Så jeg tror det lønner seg å tenke fornuftig. Hvordan skal barnet sitte. Hvor lenge skal dere ha setet? er vekt viktigere enn pris? Hvor mange pkt selen har? Med eller uten base? Jeg syns det er TRYGGERE med base, for når den først er festet, så er det vanskelig å ikke sette setet riktig-- dermed en tryggere reise for den lille..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...