mamman til nyttårsbarn Skrevet 14. november 2006 #1 Del Skrevet 14. november 2006 I dag har jeg gjort ingenting egentlig. Lagt sammen to klesvask, byttet sengetøy på noen senger og støvsugd litt. Det er fremdeles noen timer til jeg skal hente vesla i barnehagen. Jeg er nok en person som har "støv på hjernen", men jeg kan jo ikke vaske hver dag heller? Bekkenet mitt tåler det iallefall ikke. Tenkte på å begynne å pakke sykehusbagen litt, men det er jo så lenge til termin - 31.12 (sistemann ut). Det er jo 7 uker til han kommer! I går kveld var jeg og vesla på 5 år på aketur (dvs. hun akte, jeg dro brettet - puh). Vi lagde en kjempestor snømann, og en fin snølykt. Jeg blir helt i julestemning av all denne snøen, men det er for tidlig å pynt til jul nå! Sykmeldt ut resten av svangerskapet er jeg, tiden går derfor ganske tregt - synes ikke jeg kan sitte hele dagen foran pc'n heller. Skulle gjerne ønske at ventetiden snart var over, men jeg har begynt å grue meg veldig til fødselen. Forrige gang var ikke noe særlig ålreit, huff. Gruer meg også til tiden etter fødsel, med sannsynligvis ømme sting og kløe i underlivet. Håper atg jeg slipper å dele rom med så mange denne gangen, forrige gang var vi tre stykker. det blir det "bråk" og støy av. Jeg håper også at jordmoren denne gangen er mye bedre enn hun jeg hadde sist. Det skal det faktisk ikke så mye til heller for å bli, min forrige jordmor har fått noen saker på seg i forbindelse med fødsler som har endt opp i nesten ulykker. Jeg pratet med henne midt på natten på sykehuset, da var hun påvirket av tabl. el.l. Denne gangen går det sikkert mye bedre og fortere, jeg får vel bare være glad som har mulighet til å gå her hjemme og bestemme selv hva jeg vil gjøre i hverdagen. Hva slags tanker har dere rundt fødsel, fortrinnsvis de som har født før. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7080955-noen-tanker-fra-en-gravids-hverdag/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
supermammatil2 Skrevet 14. november 2006 #2 Del Skrevet 14. november 2006 Jeg har også termin på nyttårsaften. Har hele tiden trodd at babyen kommer to uker før tiden, ser ut som det kan stemme også... Magen min har begynnt å synke nå. Jeg hadde en så fin fødsel sist gang (2,5 år siden), så jeg er livredd for å bli skuffet denne gangen. Har hatt et mye verre svangerskap denne gangen, med mye kvalme og bekkenløsning osv.... Er absolutt ikke klar for å få ut den lille ennå. Alt er fullstendig i kaos hjemme, med halvferdige oppussingsprosjekter overalt... Tida går uansett VELDIG fort synes jeg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7080955-noen-tanker-fra-en-gravids-hverdag/#findComment-7082741 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupidupi Skrevet 14. november 2006 #3 Del Skrevet 14. november 2006 Åkei... bærre førr å ha det sagt... har æ gjort det du har i dag, så hadd æ vært storførnøyd... går ikke så fort i svengan hær at det gjør nå... Ikke klar æ å gå ut å lek med frøkna på to år og har dårli samvittighet førr det da... Æ tilbreng mæstpartn a dagen i sofaen med pcen æ da... Hadd e kjæmpe grei og fin fødsel sist, koseli dame æ del rom med å... har planer om å ta en reprise... men sist va æ rask og fresk i svangerskapet... denne gangen har æ vært mye sjuk... Har mye æ sku ha gjort før den lille kommer... men alt går så trægt så egentli så kan den like godt bærre kom... alt orna sæ likavel... men den kan nu få vær ei uke eller to tel inni magen før den kjæm da... sjøl om æ bynn å bi lei ;D Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7080955-noen-tanker-fra-en-gravids-hverdag/#findComment-7083010 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamman til nyttårsbarn Skrevet 15. november 2006 Forfatter #4 Del Skrevet 15. november 2006 Hurra, i dag skal jeg til Smart Club i Oslo - det blir jo en avveksling. Gleder meg til å komme meg litt "vekk", det blir deilig. Jeg vet jo at det ikke er særlig lurt å presse seg så mye med tanke på husarbeid etc., men jeg gjør det likevel. Det får jeg også igjen for, etter en dag med mye husarbeid er jeg dårlig i flere dager. Da vi var ute å lekte i snøen klarte jeg f.eks. ikke å komme meg opp fra bakken på egenhånd - gubben måtte dra meg opp. Haha han sa at jeg veide nesten et tonn! Jeg veier jo mye mer enn han nå - føler meg seom en flodhest! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7080955-noen-tanker-fra-en-gravids-hverdag/#findComment-7092693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå