Gjest Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 skal først sies at jeg og sambo gleder oss enormt til den lille jenta vår skal komme,men jeg har ca null erfaring med små barn! har en lillebror,men var så liten selv da han kom at det ble mer en lekekompis på en måte.. alle sier at det går så fint når du får ungen i armene,men det er jo et temmelig stort ansvar da!! fikk en ny liten fetter for et par år siden,da han var ca 1 skulle jeg prøve å kle på denne lille krabaten (eller liten og liten da.. temmelig kraftig plugg dette her.. ) alle fulgte jo da med,var juleselskap med det meste av familie som kan krype å gå.. ble litt skjelven jeg,fikk nesten ikke på han tøyet,så skal jeg til med en liten baby som er enda mindre,hvordan skal dette gå?? vil bare legge til en liten observasjon her fra kristiansand i dag,det kom ett skikkelig vindkast for ca 5 min siden,så nå ligger par tre av mine gravidtruser nedi gata til utstilling...vet ikke helt om jeg tør løpe ned å hente dem,er litt midt i byen med masse trafikk... artig...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 he he ..trusene. Det kommer til å gå bra, fordi dere får masse tid til å finne ut av ting, hvis du er veldig usikker på masse rett etter fødselen, kan du bare insistere på å få bli et par dager ekstra. Mitt råd er at dere prøve å få masse tid til dere selv som familie, ikke bare masse hjelp og besøk de første dagene ukene. Da har dere ikke noe annet valg enn å ta dere av den lille, og selvtilitten på at du kjenner barnet ditt best, og at DU er eksperten på ditt barn kommer fort, og da blir man kanskje ikke så satt ut av alle som skal på død og liv komme med en haug med velmenene irriterende råd.c:
HappyJoy Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Jeg r også nervøs.. Er i samme situasjon som dere. Vi er også rimlig ferske. Vet ikke hvor langt du har kommet i svangerskapet, men jeg har de (2) seneste ukene blitt litt mer sikker på at jeg uansett kommer til å klare dette kjempefint! Det har liksom bare kommet til meg! Jeg er 24+4 og venter tvillingene i løpet av februar/mars. Termin 4 mars.
Gjest Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 godt det ikke bare er meg sier jeg bare!! er 27 ca+/- mista litt tellingen for å være ærlig.. termin 16 feb. vi klarer det nok,ser jo alle andre gjør det jo,med forskjellige utgangspunkt,er bare sånn uvannt tanke at noe skal være 100 % avhengig av meg og sambo,i tillegg jobber han på sjøen,så er alene 3 uker i slengen.. går seg vel til tenker jeg..
RompeRock Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 Hehe, løp og hent trusene dine du ;o)) Har det på akkurat samme måte som deg (og sikkert flere). Har jo tre små tantebarn, men merker jeg blir skikkelig klønete når jeg skal holde dem, skifte stilling med dem, kle av og på, osv. Men jeg lurer på om jeg blir ekstra nervøs og klønete fordi foreldrene ser på... Derfor blir jeg også usikker på om det jeg gjør blir godkjent av dem, hvis dere skjønner ) Men jeg og samboeren min har snakket litt om dette, og vår klønete behandling av små bebbiser; og vi gruer oss litt begge to. I hvertfall til å bli iaktatt av andre mennesker som har all verdens med erfaring :o/ Men vi får vel stole på oss selv. Regner med det kommer fort, bare man får litt øvelse ) Gruer meg til å skulle kneppe opp ammebh'en kjapt, effektivt og diskrè også jeg; når jeg f.eks. sitter der sammen med familien/svigers. Ser for meg at jeg i starten må brette opp hele utstyret og blottlegge alt...uff uff! Hmm, må tørrtrene ;o)
Xenaen Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Heia! Er bare innom fra første trimester (alle var så nygravide der, og jeg er jo snart på tur hit...) Da jeg fikk min første var jeg bare 21 år, og hadde aldri bytta en bleie! Du får jo litt opplæring, og dessuten så synes ungen det er greit at man kludrer litt. Fersk begge to!! Da jeg fikk min andre var jeg bra mye eldre, men min kjære hadde aldri holdt på med noen barn før. Og det gikk så bra så, med han også. Alle er vi nybegynnere... en gang Får nr tre i juli;)
Gjest Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 godt å høre,regner vel med at det skal gå greit,men det er litt skummelt uansett.. har forresten vært ute i gata og henta trusene mine... nå har jeg lært at klesklyper er til av en grunn,ganske god grunn faktisk..
Fødte ei søt prinsesse Skrevet 14. november 2006 #8 Skrevet 14. november 2006 VeronicaT25 du bor i kristiansand? Hvilken del av kr.sand?
Fødte ei søt prinsesse Skrevet 14. november 2006 #10 Skrevet 14. november 2006 Er opprinnelig fra Vågsbygdsiden, men bor for tiden i søgne Regner med du er 25 ut fra nicet ditt. Er 26 selv. Hvor langt er du på vei?
Gjest Skrevet 14. november 2006 #11 Skrevet 14. november 2006 sambo er fra vågsbygd siden. jeg er 25 ja,er ca 27 uker på vei her,mister litt tellinga av og til. hva med deg da?
Fødte ei søt prinsesse Skrevet 14. november 2006 #12 Skrevet 14. november 2006 Er ikke lenger enn snart 13 uker , men har en gutt som nettopp fyldte fem på lørdag. Har dere noen fra før da?
Gjest Skrevet 14. november 2006 #13 Skrevet 14. november 2006 nei,dette er vår første,men gleder oss veldig da,selv om vi er litt nervøse.. sitter her nå og er supersugen på julemarsipan,da er det greit å bo sentralt med kiosk over gata..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå