Gå til innhold

kanskje litt tidlig men,

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

barnet skal da vaksineres(???!!!)

det er da bedre å bli vaksinert enn at de får de forderdelige sykdommene.

det er jo en risko med vaksinere, men risikoen er jo liten.

dessuten så vill de ikke ha barnet i barnehagen hvis det ikke er vaksinert...i allefall ikke i vår barnehage.

for ikke lenge siden så var det et utbrudd av en sykdom i danmark..husker ikke hva den heter..men da var det noen babyer og barn som døde,fordi foreldrene ikke hadde vaksinert dem.

det var bare så trist.

Vaksiner kan ha bivirkninger, men nytten av vaksinene er så mye større enn bivirkningene. Flere har barnesykdommene som de fleste tenker på som ufarlige kan ha svært fatale utfall for flere barn i året med død eller varig hjerneskade. Det er så mange fler som blir varig dårlig av sykdommene det vaksineres mot - enn de som blir dårlige av vaksinen. Men fordi de fleste barna i Norge er vaksinert, er det lite smitte ute å går, og barna som ikke er vaksinert surfer derfor gratis(sykdomsfrie) fordi alle andre er vaksinert. `Men når barnet blir større og skal ut å reise kan de få disse sykdommene, for i andre land er ikke vaksiner så utbredt. Jo eldre barnet er di verre er det å få barnesykdommene.

Klart det er en belastning på et lite barns imunsystem å få vaksiner, men tenk heller på å utsette vaksinene noen måneder og ikke ta flere på en gang enn å droppe det helt.

jeg vil at vårt barn skal få alle vaksiner, men ønsker at den trippelvaksinen skal deles opp. er redd for ADHD og noen jeg kjenner påstår at de sitt barn fikk ADHD pga trippelvaksinen.

vil og at han skal få vaksine mot hjernehinnebetennelse fordi vi er så mange i familien som har hatt det og selfølgelig fordi den kan jo være livsfarlig.

Annonse

vaksine, ja!!

sønnen min har fått alle han skal ha, og det gikk bra!

ser ikke vitsen i å la være å vaksinere.

alle kan jo ikke ha smame syn som meg..

regner med at det er noen her inne som ikke vil vaksinere barna sine, og det aksepterer jeg..

men ungene mine får alle vaksinene!!

klem

menre det er trippelvaksinen. tror ikke det er helt bevist, men mange hevder deres barn ble syke etterpå. tror og det har vært litt forskning på det. selv om ingenting er bevist har jeg ikke lyst til å ta sjansen. betaler heller litt selv for å få tatt den sånn som jeg vil, altså som tre vaksiner.

Undersøkelser viser at det er ikke er større prosentandel av trippel vaksinerte barn som ADHD enn uvaksinerte. Det med ADHD og trippel-vaksine var mye fram i media for noen år siden, men det er ikke statistiske holdepunkt for det. Jeg tror ikke det er mange helsestasjoner som tilbyr det, men er det mulig så hvorfor ikke dele opp vaksinen.

Annonse

Lotus!!

Første gang jeg har "truffet" noen som mener akkurat det samme som meg, at jeg vil gjerne vaksinere, men vil ha trippelvaksinen oppdelt i tre. Da er risikoen for skader som autisme mye mindre. Selvsagt sier forkjemperne innen helsevesenet at det ikke er noen sjans for skader av denne vaksinen, men det er en del barn som faktisk har blitt skadet - og det har oppstått rett etter at de tok vaksinen. Tilfeldighet sier helsevesenet, men det har de ljommen sagt tidligere også.

Er jo bare noen uker siden det kom frem at selve synderen i Norge var FOLKEHELSA. De laget jo vaskinene under helsefarlige forhold. Derfor så mange ble skadde av vaksinen de brukte den gangen, men som de har nektet på helt frem til nå. Har jo også kommet frem at vaksinen man ble tilbud på ungdomsskolen mot smittsom hjernehinnebetennelse også var farlig. Ble selv lagt inn på sykehus pga skader av trippelvaksinen som liten, så jeg unner ikke mitt barn noe -for når det er så enkelt å unngå det.

Men Lotus, til spørsmålet mitt: hvor har du funnet en lege som går med på å dele opp MMR vaskinen? Jeg vil nemlig gjerne gjøre det samme, og penger ingen hindring.

til Viventeridesember.

jeg har ikke undersøkt det så nøye hvor man kan få delt opp den vaksinen, har egentlig bare gått ut i fra at jeg kan få det.kanskje man ikke kan det. men det burde man. det er mitt barn og jeg burde få bestemme hvordan den vaksinen skal bli gjort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...