Gå til innhold

Slutta å bæsje...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei snuppe på 11 uka som ikke har bæsja på 3 dager nå. Får bare mm (pupp).

Hun er utilpass, trykker og strever. Promper mye med skikkelig dårlig lukt.

Er det noe jeg bør gjøre for å hjelpe henne med å få bæsjet el ordner det seg selv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er helt vanlig det..men strever hun fælt så kan du hjelpe henne litt!

ta en q-tips, termometer eller lignende og smør litt olje eller krem på tuppen.. før den inn i endetarmen akkutat som du tar tempen. før den litt fra side til sine, så kommer det garantert!

gjør du det så fremmer du tarmperistaltikken (den muskelen i tarmen som gjør at avføringa blir pressa nedover)

Skrevet

Jeg ser at jenta di kun får morsmelk og da skal det ikke ha noe å si om det går flere dager mellom hver gang. Det gikk mellom 7 og 14 dager hver gang gutten min gikk på do, men selv om det er "normalt" var han noen ganger utilfreds og derfor hjalp jeg han. Fikk råd hos farmor og fysioterapaut om å ta litt såpe på termometertuppen og masere litt i endetarmsåpningen....da kom det i hauer og lass :)

Skrevet

Massere magen, så hjelper du bæsjen ut, dunke på rumpa. Jeg har "bæsjestolen" til Fisherprice, synes den hjelper. Den har vibrering, hehe. Den heter kick and play.

Det er visst ganske vanlig at de lar være å bæsje av og til, men sikkert fryktelig plagsomt... Ring helsestasjonen hvis du er usikker:)

Skrevet

Takker for svar.

Får vente å se det ann...prøve endetarm stimulering i løpet av dagen.

Klem....

Skrevet

Ta og massèr magen hennes forsiktig. Så tar du en vaskeklut med lunket vann og gnir over rompehullet. Du må trykke og gni et par ganger. Dette fremkaller både promp og bæsj. Lærte det av jordmor på sykehuset. Jeg gjør det hver gang jeg skifter bleier for å få tømt henne godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...