Gå til innhold

Er det andre novemberdamer på overtid her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 10 dager på overtid i dag. Til fredag skal vi settes i gang hvis ingenting har skjedd(noe jeg tviler på).

Har vært på sykehuset og blitt strippa 4ganger, men han vil ikke ut. Har gått med maserier i snart 14dager, begynner å bli sliten. Mest Psykisk.

Dagene er lange og tunge, spesielt tankefulle. Prøver å holde humøret oppe, det hjelper lite å være sur og utolmodig i en sådan stund.

Jeg skulle ønske han kom slik at vi slapp å bli satt i gang, det gruer jeg meg til. For da vet jeg liksom at i dag skal jeg bli mamma. Starter veene hjemme er det mer naturlig. Jeg vet ikke jeg, men godt skal det bli å få han ut. Slik at jeg kan få litt bedre kontroll, synes det er skummelt å ha han i magen så lenge på overtid. Det er litt av et ansvar.

Hvordan har dere andre det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oktoberdame på overtid her!!!!;O)

Har time på sykehuset imorgen.

Har gått med 4 cm en stund nå,men slik var det med snuppa jeg fikk ifjor også,ingenting skjedde før de tok vannet og fikk drypp for sterkere rier.

Har også blitt strippet 4 ganger og får nåler,skal til fysio og få fødselnåler nå,så er vel de som har modnet meg ganske så bra:O)

Lykke til!:o)

Skrevet

4 dagen på overtid i dag...rimelig lei for og si det sånn,men nå syns j det virker helt uvirkelig at det skal komme en bebi..nå har j lissom på følelsen at han kommer til og bli der for alltid!

Hr hatt masse sterke kynnere,maserier som kommer og går,proppen gikk for 4 uker siden,hodet har vært festet i 3 uker nå og jeg er 2 gangs fødene!Med min første gikk j bare 3 dager over,så hva han her holder på med skjønner ikke j helt men...

Men j trøster meg med at mensterminen min er nå til helgen,sådet er nok den som stemmer og ikke ul lyden som var 10 nov.så da satster j på helgen

Skrevet

Jeg er 5 dager etter termindatoen. Har mye vondt nå, under magen og i korsryggen. Trodde noe skulle skje i morges, men nurket bare lurte oss. Sover knapt om nettene nå. Har stått opp i firetiden, etter 2 timers søvn, og satt meg i badekaret flere netter på rad nå. Får ett par- tre timer til med søvn på morgenen. Hadde jeg enda vært oppe for å amme, så hadde det vært en god grunn til å være oppe om nettene! Enig med HI at det er et stort ansvar å følge med på bevegelse etc. nå på slutten. Jeg er så klar, og har vært det en stund nå.

Skrevet

jeg er 5 dager over termin..og begynner å bli lei, redd og alt er bare mer og mer uvirkelig :)

sover dårlig om nettene, men merker ikke noe til kynnere.

jeg har 3 cm åpning og meget moden, trodde virkelig jeg ville sitte med en baby i armene mine nå:)

Skrevet

To dager på overtid her, og veldig lei!! Fikk mitt forrige barn for 2,5 år siden og hun kom 11 dager før tida. Så føler jeg er veldig klar og føler jeg har vært det leeeenge. I tillegg ligger lillebabyen i magen min i seteleie og skal fødes med rumpa først, noe som gjør at jeg tenker og drømmer ekstra om fødselen. Vil ikke at ungen skal bli alt for stor heller, og går jeg for lenge over tida ender det med keisersnitt for de setter ikke i gang setefødsler.

Var hos legen i går og fikk vite at jeg hadde 2 cm åpning, så jeg håper dette er et tegn på at fødsel er nært forestående. Tærer på psyken mest å gå å vente.

Lykke til alle sammen :-)

Skrevet

Å jada, er på overtid her også, i forhold til terminen da vel og merke.

Har vært ho JM i dag, og har jeg ikke født innen fredag, skal hun ringe til sykehuset for overtidsvurdering.

Har en følelse på at jeg sitter på fredagen også.... *sukk*

Skrevet

Jeg er også fem dager på overtid i forhold til mensterminen - som jeg hele tiden har vært overbevist om at er den riktige. Jeg VET at jeg har hatt regelmessig mens, og at dato for første dag i siste mens er riktig, så jeg har liksom forkastet UL-terminen som er 14 dager senere... Dessuten var hun som tok UL ganske ny og uerfaren, så jeg har ikke stolt så mye på henne.. Men jeg har hele svangerskapet gått å gruet meg til disse dagene her. Nå føler jeg meg som om jeg er 5 dager på overtid, men i realiteten, og i følge lege og sykehus så er det enda 9 dager igjen til termin.

Det vil si at enten så er jeg som jeg føler meg 5 dager på overtid, eller så kan det i værste fall være 3 uker til jeg føder!!!! Får bare lyst til å byne og grine når jeg tenker på det! Er så sliten og lei, at jeg bare må legge meg igjen et par timer etter at jeg har stått opp om morgenen, eller så sitter jeg her hele dagen... Orker nesten ikke å gjøre noe!

Sutre sutre-inlegg fra meg!

Skrevet

Skriver under her jeg. Jeg er også 6 dager over termin dato. Skal til jordmor i morgen. Hun snakket sist gang om at hun ville sende meg til overtidsvurdering neste gang (som er i morgen) dersom han enda ikke var kommet ut. Skal også få mere modnings akupunktur i morgen, men har ikke helt trua. Har hatt en del falske rier og begynner snart å miste mote. Er mest lei av å vente!!! (for ikke å glemme alle som spør og graver om jeg har føtt enda...har sluttet å svare på slike tekstmeldinger) Formen er bra, men nå klarer jeg nesten ikke å se at jeg ikke skal være gravid, nesten mista ilusjonen om en baby i armene og ikke i magen... Alle andre rundt plopper, men ikke jeg :( Skrevet ønskeliste til jul i dag og på ett punkt ble det: At Lille gutt kommer ut før jul ;) Hehe..

Skrevet

7 dager over terminen her. lurer faktisk på om slimproppen gikk da jeg var på do nå. vet ikke helt. var hos JM i går og hun undersøkte meg, men til min store forferdelse så var jeg helt lukket, men helt bløt da heldigvis. til torsdag er det inn på sykehuset til overtidskontroll. synes også det er et veldig stort ansvar å kjenne etter liv nå om dagen. er helt opphengt i det. gikk en tur i natt kl 02 med samboer for å se om vi kunne få til noen kynnere. det det endte med var at jeg nesten ikke klarte å gå hjem. fikk så utrolig vondt i magen, helt nederst. magen var steinhard. håper det ikke gjorde noe negativt for lille gutten min i magen. lykke til alle sammen.

Skrevet

8 dager over i dag... Ser ut til at det blir mange flere : ) Blir ikke sendt på overtidskontroll før mandag, da er jeg 14 dager over. Satser på å få en skytte i stedet, så torsdag i neste uke er jeg klar til å føde : ) !

Har masse kynnere, men det er det eneste som skjer også.. Ellers ingen andre tegn... Hodet er ikke engang festet. Bekkenløsninga er helt forjævlig selvsagt så får jo ikke gjort noe heller.. Kunne ha brukt tiden til å shoppe julegaver, men det går jo ikke når jeg ikke kan gå !! Lykke til alle sammen.. Snart er vi mammaer hele gjengen : )

Skrevet

så rart at det praktiseres så forskjellig rundt omkring. jeg blir jo sendt på kontroll den 9. dagen. burde vel vært en standard?

Skrevet

Jeg er bare to dager på overtid, men er fryktelig lei!! Men mest av alt er jeg redd. Liker ikke å gå over, og er redd for at hvis jeg går for mye over, så skjer det komplikasjoner! Overtidsvurdereingen her er også etter 14 dager, og det synest jeg er veldig lenge!

Har begynt å få litt vonde murringer i magen (akkurat som mens-murringer), men leser jo her om de som har hatt dette i flere uker allerede, så jeg vet ikke om det skjer så mye her enda..

Skrevet

2 dager over her, og drittlei! Går sikkert enda et par uker før jeg har jenta mi her... Så er det slitsomt med alt maset rundt meg fra forventningsfulle folk som lurer på hvorfor ikke jeg er på sykehuset enda.. Nei, dette er ingen drømmesituasjon.

Skrevet

Ja, er bare 2 dager på overtid, er vel kanskje lite å klage på, men med et ødem som har vært ille siden uke 20 av svangerskapet, og er skikkelig ille nå, så er det forferdelig slitsomt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...