Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Hei alle sammen. Jeg går på lærerhøgskolen å holder på med en oppgave om Adhd og ulike programmer. Jeg har lite erfaring om dette, men synes det er veldig int. Er det noen bøker dere kan anbefale, egene erfaringer, tips og råd? Bare en ting til, er det noen som har personlig erfaring om Webster Stratton?? Fordeler og ulemper.? Blir utrulig glad viss det er noen der som kan hjelpe. Klem fra Maja
Gjest Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Kan desverre ikke hjelpe deg angående litteraturene....men når du har bestemt deg for hvilke/hvilke teorier du vil skrive om kan jeg jo alltids komme med reelle situasjoner til å bygge opp under faktakunnskap.
Gjest Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Jeg har lest en boksomheter Kan de bare ikke ta seg sammen. Dette er en bok om hvordan skolen bør tilrettelegge og intrgrere AD/HD barn iskolen. Vet jo ikke hva du skal skrive om slags emne da.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Temaet blir: Hvordan det er å bruke webster stratton i barnehagen... Hvordan blir det for de andre barna som ikke har atferdsvansker Maja
teskjekjærringa Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 Hei Maja, Flott at du som fremtidig lærer fokuserer på ADHD, det kommer mange barn til å ha nytte av i årene fremover :-) En del strategier for å skape rammer, ro og forutsigbarhet for et godt læremiljø vil sikkert kunne bidra til positivt også for barn uten ADHD. Kjenner ikke til Webster Stratton, men du finner en del tips til litteratur på ADHD- foreningen sine sider. Vil tro at grunnfag pedagogikk og spesped. studier landet over har adferdspedagogikk med litteraturlister som kan være til hjelp? Kanskje ringe og spørre en veileder der? Uansett er jeg som mamma til en flott gutt med ADHD, glad for at du jobber med dette. Skulle du trenge innspill eller konkretet eksempler så bruk oss gjerne :-) Lykke til og stå på!
Maud Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Du må vel lese "De utrolige årene", men det har du kanskje allerede gjort? Har ingen personlig erfaring med Webster-Stratton, men Tore Willy Mørch (er det ikke det han heter mon tro?) kan kanskje hjelpe deg i kontakt med noen familier som har mottatt Webster-Stratton-behandling?
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #7 Skrevet 15. november 2006 Tusen takk for all støtte.. Har lest de utrulige årene og en bok som omhandler atferdsvansker. Men synes det er viktig å høre fra foreldrene. Hvoran opplever dere at deres barn blir ivaretatt enten barnet har adhd eller ikke.? I de barnehagene /skolen hvor barna deres går er det tilrettelagt slik at ditt barn med adhd får en likeverdig undervisning?=Evt. hvordan ? Klem fra Maja
Budeia82,m/4 jenter:) Skrevet 15. november 2006 #8 Skrevet 15. november 2006 Jenta mi på 4 år, fikk diagnosen da hun var ca 3 1/2 år gammel. Barnehagen har vært helt fantastisk. Hun har en fast person "på seg" hele tiden, + at hun har spesialpedagogisk hjelp 2 dager i uke a 3 timer pr gang, hun får også hjelp av en logoped. Vi har også god kontakt med PPT , BUP , helsesøster og lege. Jeg kan ikke få full rost barnehagen hennes nok.) B.H har laget rutine "skjemaer" for jenta mi også som henger på veggen i barnehagen, slik at hun altid hvet hva som skal skje. Og hun har "egene" leke stunder der hun + noen andre barn som hun leker fint med, blir tatt ut av gruppa slik at di kan leke uforstyrret, jenta mi blir jo veldig fort distrahert ellers. Bare til og spørre om det er noe mer du lurer på..o)
Anonym bruker Skrevet 15. november 2006 #9 Skrevet 15. november 2006 Godt å høre at det finnes slike barnehager... Har hørt mye negativt, så dette gir håp.. Tusen takk for all hjelp så langt. Har enda noen uker igjen, så kommer nok tilbake med flere spørsmål.. Mye kan man lese seg til, men ingenting er som å prate med noen som har erfaring. Maja
Gjest Skrevet 16. november 2006 #10 Skrevet 16. november 2006 Kan bare snakke for meg selv omkring opplegget på skolen for gutten min på 11 år. Han er tildelt 8 spesialtimer (med spes.ped.) og har fått resten av skoledagen med assistent. Når han har spes ped er han for seg selv. Han lærer han lesing ( har dyseleksi i tillegg, og lærte først å lese da han var 10) samt matte. 4 timer i uken er han med i kantinegruppe, hvor de tilbereder og selger mat. Han har da med seg assistent. Resten av tiden er han med klassen, evt på dataen som står i et annet rom. Klassestyrer prøver å integrere han i den grad han ikke "ødelegger" for andre. Dette i form av å sitte å mase, evt banne høylytt....eller at han kommer i krangel med medelever og kan bli agressiv (dette er sjelden). Da er det assistenten som skal fange opp "vibbene" og hindre situasjoner i å oppstå før de kommer så langt. Ellers har jeg nevnt at han egen pc på skolen. ha har også mulighet for å gå ut av timen å "lufte hodet" om ting blir for intense. Jeg har et godt samarbeid med skole, assistent og rektor. Vi bryuker "kontaktbok" hver dag hvor vi gir hverandre tilbakemeldinger. Vi snakkes også på tlf når det behøves eller minst hver 14. dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå