Gå til innhold

hva skjer under første utrednings time??

Anbefalte innlegg

vi skal til utredning hos gyn

hva skjer

mannen min skal jo være med og vi skal levere sperm prøve, nå har det seg slik at vi ikke har kart og la være og ha sex 4 døgn før prøven skal tages, er dette krise?? d blir to dager uten utløsning....:/ må evnt bare stikke innom med en ny prøve senere

men hva gjør de? tar de innvendig ul og slik når mannen er med eller hva?

håper på svar fra non som har hatt slik time :))

Fortsetter under...

Heihei

Første time tar du som regel innvendig ul som du selv sier og skjekker om alt er i orden der.Deretter tar du blodprøve for å sjekke el.

Mannen min har enda ikke tatt sin prøve selv om jeg er ferdig utredet så om mannen din leverer litt senere så gjør det ingenting.Men selfølgelig er det best om han leverer med en gang.( min er så treig med det der;-)

Når det gjelder om mannen er med på undersøkelsen din er helt opp til deg.Min var ikke med.

Uansett ønsker jeg deg lykke til!

takk for svar :)

nei jeg har mine misstanke om at min mann med VILJE lokka mg til og ha sex slik at d ikke var 4 døgn sidn utløsning :P men d blir jo bare trist for han, for nå må han ta TO prøver sannsynligvis:))) tar med en for sikkerhetsskyld imorgen og da må vi nok inn med en til sidn d ikke er 4 døgn siden :) han gleder seg ikke akr til den prøven hehe vi bor så langt unna at vi må stoppe og ta sperm prøven på veien hehe her går d ikke ann og ha prestasjonsangst :P menmen han må tåle d!

jeg trodde også at d i hovedsak var jeg som ble kaldt inn, men i d brevet vi fikk fra gyn, så ble begge to kaldt inn, spesifikt og ordre om og ta med spermprøve. men han kan vel gå ut når de bynner med den innvendige ul en.d blir jo litt rart da:p

Hei mia_x!

Jeg var til utredning for et par mnd siden,og fikk ikke beskjed om å ta med mannen eller prøve fra han. Tror grunnen til at mannen din skal levere er fordi dere har en litt annerledes historie,slik at de vil sjekke alt raskest mulig,og evt. få dere igang med inseminasjon eller noe for at det skal gå fortere.(med mindre dere får det til på egen hånd før det da)

Du trenger ikke ha han med på annet enn samtalen,deretter tar gyn. først en vanlig undersøkelse,så innvendig UL,og evt. en celleprøve om du ikke har tatt det nylig... Har du ikke tatt blodprøver enda,skal du sikkert gjøre det også,evt. får du beskjed om å gjøre det hos fastlegen etterpå...

Håper virkelig de kan hjelpe dere!

Lykke til!

KLEM

tusen takk for svar elli-karamelli!

så greit og få svar fra non som har vært der :)

og gratulerer til deg!!!!! ble kjempeglad på deres vegne!

håper at vi kommer fort etter ja, har hatt min første dobble pergokur denne pp, så d blir spennende, er jo bare i 2 pp etter fødselen, men kjenner at jeg har dåååårlig tid :) nærmer meg 30 og nå:/ hjeeelp :P

takk for svar og masse lykke til videre i svangerskapet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...