:*lillefru*:har født*: Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Hei, skal inn for å bli satt igang torsd 16 nov kl 08. Har fått veldig lite info og spør derfor dere jenter ) Har hørt at det kan ta tid når en blir satt igang, hva skjer med pappa? må han reise hjem om natta? eller får han bli hos meg? Regner ikke med at jeg får reise hjem. Hvor lenge holder man på med piller uten særlig resultat før en begynner på drypp..eller andre ting? Hvor lang tid kan det gå fra en begynner til babyen må ut? Har heldigvis født før, tror det kan være en fordel når man blir satt i gang 3 uker før termin. Hun kom 1 uke før termin. Tusen takk for alle svar )
Gjest Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 De måler ut fra et skjema hvor moden du er for i gangsetting og ut i fra din "poengsum" bestemmes om du skal bli satt i gang med gel(som er en kur som kan gå over 4dager), drypp eller at de tar vannet. Da jeg var en uke på overtid var jeg moden til skår 4-5 noe som tilsvarer gel, vi valgte å vente for å se om han kom av seg selv, det har han ikke gjort enda og skal inn for å settes i gang fredag og da mest sansynelig med drypp eller ta vannet. Lykke til.
enda en Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 det kan gå fort og "smertefritt" også,jeg brukte 3 timer fra riene startet til baby var ute. Prøvde først med tablett,men ingen effekt. Men jeg var heldig,de tok vannet på meg og riene satte inn umiddelbart. Fødselen var min korteste,og var ikke mer smertefull enn de foregående.Så ikke bry deg om eventuelle "skrekk-historier",dette med fødsler er så forskjellig fra kvinne til kvinne. og dessuten,kanskje du starter av deg selv...?! så lykke til med forestående fødsel.
:*lillefru*:har født*: Skrevet 14. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2006 Tusen takk for svar )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå