Gå til innhold

varme bad? hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg er plaget med bekkensmerter og synes varme bad er best i verden. Men så fortalte en venninne at det kan være skadelig for barnet. Hjelp!

Er det noen her inne som kan bekrefte eller avkrefte det, som har snakket med jordmor eller annen ekspertise om samme tema?

Glad for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei. jeg var på spa-opphold og fikk da beskjed om å kun være ca 5 min i boblebad. det vannet holder vel sånn ca 40 grader og babyen blir fort overopphetet. de anbefalte ikke lenger selv om jeg så gjerne hadde lyst....

Skrevet

det eneste er at det kan være ubehagelig for barnet at du blir overopphetet, derfor burde man gå opp før man blir helt kokvarm. men tror det gjelder mest mot slutten av svangerskapet, der de fleste får lett hetebølger.

Skrevet

Hei!

Jeg har rådført meg med lege ang. dette, vi har ute spa på hytta så derfor spurte jeg.

Dette fikk jeg til svar (gjelder også for hjertepasienter)

Ikke høyre enn 37,5 grader og ikke bruke bobler mer enn 15 min av gangen så en pause med bobler i 30 min og så kan du ta bobler i 15 min igjen.

Viktig at du ikke føler deg overopphetet, dette gjelder også hvis man reiser på ferie og steiker seg i solen...............

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...