Gå til innhold

hvem har termin i juli?

Anbefalte innlegg

hei på dere!

tenkte det kunne vært hyggelig å følge dere andre som har termin samme mnd som meg! jeg har menstermin 17.07.07...(oi det var rart å skrive) men vet at jeg hadde eggløsning 15.10.06 slik at jeg har nok ikke termin før to uker etter fastsatt.

hvordan er formen deres? jeg har hatt ømme bryster,magesmerter og ble for første gang kvalm idag!!!

men utover det så føler jeg meg ikke gravid i det hele tatt.

har dere greid å holde det hemmelig?jeg måtte bare fortelle det til familien....og de nærmeste....så nå vet ganske mange om det.

så jeg håper det går bra da......

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7079875-hvem-har-termin-i-juli/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Gullklump, jeg har også termin i juli (22), og gleder meg.

Jeg er fryktelig trøtt, og hormonell (tror jeg, men det kan bare være meg *ler*) Gråter og ler om hverandre. Og ømme bryster (synes de ser større ut og jeg, men det kan være innbildning det også).

Jeg har fortalt det til mine 2 bestevenninner, men ingen andre enda. Venter noen uker til, men veeeeeeldig vanskelig hehe...

Vil til legen og ta første kontroll først, men mange jeg kjenner som har fortalt det til alle med engang ;o)

Hallo!

Jeg har forløpig termin 5.juli,og tror det stemmer ganske bra mtp når EL var. Dvs at jeg kanskje ble gravid på bryllupsnatta .-)

Jeg er 7+0 idag,og gjør ikka annet enn å ligge på sofaen og springe på dass for å spy:-( Er dårlig døgnet rundt. Det starta vel sånn skikkelig for et par dager siden,men har vært kvalm en god stund... Har hatt ømme pupper siden 1 uke etter EL(men det har jeg alltid) Krampene i livmora ga seg ganske tidlig,heldigvis,for våkna flere ganger pr.natt,trodde jeg mista igjen. Mistet en gang for 1,5 år siden,så er litt nervøs denna gangen....

Har ikke fortalt det til noen,venter nok til jeg hopper over til 2.tri,tenker jeg!

Lykke til!

Jeg har termin 19.07.07 ut fra BIM.

Gleder meg til å kunne fortelle det til alle, er så stolt : )

Har fortalt det til det nærmeste venneparet, ettersom vi begge var prøvere. Hun har termin 6 uker før meg : )

Vi skal prøve å vente til jul med å fortelle, spørst om jeg klarer det...

Gruer meg til å skjule det på firmatur og 2 julebord....

Er heldigvis med i komitèen på det ene julebordet.

Satser på at jeg skal klare å lure de fleste : )

Når skal dere på første kontroll da?

Etter 27 pp fikk vi også endelig positiv, mistet i vår, men da var det veldig tidlig... hadde jeg ikke vært så ivrig på å teste meg, hadde jeg aldri visst at jeg var gravid, men nå er jeg sikker på at jeg er gravid på ordentlig.

har ikek vært hos legen enda med urinprøve, eller ringt for å bestille time. Når skal man gjøre det?

Føler meg litt dust.. *ler*, for jeg er jo ganske voksen (29 år), men kan ingenting om dette med å være gravid og hva som skal skje. Leser alt jeg kommer over, og var på bokhandleren og kjøpte boken til Siri jordmor igår...

Og så var det dette med julebord... *ler*.. kjempetiming!

Bryllupsnatta!!! Så spesiellt ;o)

Jeg er ikke fridd til engang, og hadde raseriutbrudd her om dagen om at nå trengte han ikke fri, for jeg ville ikke gite meg bare fordi vi skulle ha unge *ler*, hadde han ikke fridd før så kunne han drite i det nå. Jeg er ute av kontroll... *gliser*. Stakkars mann, men jeg skal prøve å være snill...

Så leit at du er så dårlig, håper jeg klarer meg uten den verste kvalmen, men enda litt tidlig! Får se om noen uker. 7 + 0 er det syv uker og 0 dager? Regner du da ut fra første dag i siste mens?

Annonse

vi får holde sammen og støtte hverandre igjennom denne spesielle og rar tiden....det er jo ingen som forstår deg så godt før man er i samme situasjon,ikke sant?

følelses utbrudd ja! jeg greide jo å begynne å sippe foran hele svigers familie i helgen! noe såååå flaut, bare fordi vi kom i en diskusjon hvor jeg var uenig i det som ble sagt...og at min mann ikke var på min side.....hahahah.....følte meg skikkelig alene.....men saken handlet om noe så upersonlig som det går ann som!!!nemmelig biler!!! hahahaha

så at alle ble stumme og så rart på hverandre......

ja,ja alt er lov når man er gravid!

Ja,snakk om timing! Da var det 20 måneder siden vi starta prøvinga første gang også,og hadde egentlig time til lapraskopi....

Hi-hi,tror at man må gifte seg tidlig,eller så drøyer det bare ut. Vi har ikke vært sammen så lenge,men har reist alene sammen i seilbåt i et helt år,så kjenner hverandre tvers igjennom!

Du får prøve å være snill mot samboern da,han skjønner vel ikke bærra med alle disse hormon-utbruddene! Har ikke kjent noe til de,blir litt lettere rørt,men ikke noe annet så langt... Hvor lenge har dere vært sammen?

7+0 er 7 fullgåtte uker,så imorgen er jeg i åttende uke,og 7+1. Bruker kalkulatoren på www.babyverden.no,den er veldig nøyaktig,siden du kan taste inn hvor lang syklus du har.

Noen er heldig og blir ikke så dårlig,får håpe du er en av de! Det er ikke no morro,særlig ikke idag,for jeg har bursdag og alt! Hadde jo lyst på pannekaker og sjokoladekake,men det kan jeg vel se langt etter nå..*snufs* Ja ja,skal ikke klage,er iallfall gravid!

Vi har vært sammen noe over 2 1/2 år, men her gikk det fort i svingene! Etter ett halvt år så hadde vi valp og hus (i den rekkefølgen), og jeg sluttet på prevansjon, da jeg regnet med at ting ville ta litt tid, men ikke 27 måneder! *ler*... Var hos legen i vår etter at jeg mistet, og alt var ok med oss, vi skulle komme tilbake nå i høst, men det slipper vi jo nå. Brukte eggeløsningstester, og det fungerte jo til slutt!!!

Hvor gamle er dere? Og hvor lenge har dere vært sammen?

Jeg er 29 (rekker å bli 30 før soppen blir født), sambo 34 (rekker å bli 35)

Synes det er helt uvirkelig at jeg skal bli mamma!!!

Hei og hopp!

Jeg har termin 11-12/7 (litt forskjell på BIM og babyverden)

Har kun fortalt det til ei vennine som bor litt langt unna meg,

er i 7 uke, faktisk i dag er jeg 7+1:-) Rart assa..

Jeg har ikke vært noe dårlig, litt løs mage og masse luft, sambo truet med å sove på sofaen i natt hahaha... Kan jo ikke noe for det da;-)

1 juledag blir den dagen vi slipper nyheten, da er jeg 12 uker på vei og føler at det er litt tryggere. SKal på ferie i 15 dager fra 6-22 des, så da slipper jeg å måtte tenke på å holde det hemmelig, litt enklere da hehe:-) Sol og varme her kommer jeg!!!!!

Ja, jeg vet! Føles helt sprøtt å skulle føde et BARN!

Jeg fyller 28 idag,og mannen min er 31. Vi har vært sammen siden påsken 2005,og jeg ble gravid like etter,men mista. Tok litt tid før det skjedde igjen,men det var vel til det beste! Nå har vi jo vært i Karibien 1 år,gifta oss i Las Vegas og kjøpt hus og bil på kort tid,og nå dette! Hund har jeg fra før av,men det blir vel enda en,elsker hunder! Åssen sort har dere? Jeg har boxer,og nå er jo mannen min blitt adoptivpappa til han:-)

Dere mangler jo bare bryllup nå da,men det er jo ikke no stress! Anbefaler forresten Vegas,det var dritkul by!

Annonse

Vi har en Gordon Setter hann på 2 1/2 år som skal bli storebror (ja, vi hundefolk er litt psyke ;o) Han er jo ungen vår nå da... Bortskjemt og greier, men veldig snill så regner med at det går bra med barn i hus. Han kommer til å vokte den ungen tenker jeg...

Vi jakter begge to, og sambo tror han kan dra ti dager til Finnmark neste høst også, stakkars mann, han kommer til å få sjokk når han finner ut hvor mye jobb det er med barn!

Morsomt med Vegas! Det er vel det samboeren ønsker, mens jeg ville ha prinsessedrømmen oppfyllt... hehe.. men viktigere med soppen da.

Vi har også bestillt en GS til, og skal egentlig få den i mars... men en hund på nesten 3, en valp og en baby??? Og hus?? Vet ikke om jeg orker det jeg...

hei hei:)

jeg har termin 07.07.07 jeg... hmmm... litt morsom dato, bare synd det nesten aldri blir akkurat på termin... hehe:)

har ømme bryster og magesmerter, kvalmen sniker seg på nå kjenner jeg.... må nesten småspise hele tiden for å slippe det... hehe:)

har ikke greid å holde det hemmelig nei:| en stolt blivende pappa har fortalt det til hele bygda:P men det er jo litt koselig at han er så stolt da;) så vi får bare krysse fingrene for at det går bra;)

Å,de er fine:-) Foreldrene mine har en gammel irsk-setter,hun er 14,5 og både døv og dement,hi-hi! Still going strong!

Hundene blir jo bortskjemte,men synes bare det er kos! Tror ikke jeg orker en valp samtidig med baby,så jeg er på utkikk etter en voksen tispe, jeg da. Ingen hast,men...

Min mann liker også å jakte,og for min del må han bare dra bort, jeg kan reise hjem til familien og få sove ut litt! Vi bor langt unna begge familier,så får ikke barnvakt når vi føler behov for det,så får reise litt hjem innimellom og lasse det over på besteforeldrene,hi-hi!

Du skal se at du får superkrefter når barnet kommer,de fleste småbarnsmødre får visst det! Virker iallfall sånn! Bare glad vi ikke har barn nå,for med all denne kvalmen hadde jeg ikke takla det!

Heia alle sammen!

Jeg har termin 24.juli!!

tok en test på søndag hjemme, og var hos legen i dag og fikk den gode nyheten bekreftet:)

Har ikke fortalt det til så mange enda, bare min søster og en vennine!:) Skal vent en god stund enda før nyheten kommer ut til andre!

Hei :) har, i følge bam, termin 27 juli :)

Selv har jeg bursdag den 29 juli så det hadde vært gøy å få på dag min :)

Har veldig lite sympt. så langt jeg... Øm i magen, noe murringer, hvit kremaktig utflod og litt humørsyk!

Gleder meg til å følge alle dere fremover mot sommeren ;o)

heihei=O)

jeg har termin 11 juli foreløbig...har en gutt på 16 mnd fra tidligere.

Plages en del med store magesmerter,kvalme ,svimmelhet og utflod. ellers så koser jeg meg bare med lisj gutten.. energien er ikke helt på topp.men håper alt går bra=O)er 6 uker på vei...

har kunn sagt d til mine foreldre,min søster og venninna mi.. de andre får vite d etter juletider vist vi klarer å holde oss.men er nervøs hele tiden, selv om d er mitt andre svangerskap..

Lykke til alle sammen==O)

hehe, da er du nok snillere enn meg!!! Men ti dager, er ikke det litt lenge når du har ett nurm rundt 1-2 måneder? Ser for meg at det kan bli hardt alene... Jaja, flybillettene til han og bikkja er betalt og det er jo mye som kan skje innen den tid, så får han heller bestemme det neste høst istedet. Jeg er sikkert bare misunnelig, for jeg vil også til Finnmark på Rypejakt ;o)

Supermums ja!!! Vi får satse på det...

Neida,10 dager er ikke så mye,men vet jo ikke om de drar neste høst engang,for jaktkompisen skal bli pappa til nr.4(!) til sommeren,og vi får vår første,og så skal jeg tilbake til studiene til høsten,så vi får bare se hva som skjer! De har vært noen ganger i Finnmarka,men nå har de hytta til faren min på innlandet i Troms,så i år var de dær. Da trenger en ikke planlegge så næye,er bare å ordne fri(pappaperm!) og kjøpe flybilletter!

Vi får satset på å bli sypermoms,med syper-besteforeldre eller slektninger! hundene er det jo også god hjelp i,selv om dine skal på jakt!(tviler på at Boxer'n min egner seg no særlig,han er bedre på å drepe krabber i fjæra,han!)

ja bisken vår skal på jakt, men hvis vi henter valpen, så blir nok vesla hjemme med mor og soppen... Får se om jeg får hjelp av noen da, så får han vel lov å reise (takket være deg akkurat nå), så får jeg finne på noe morsomt nå.

Når kan man ikke reise til sydligere strøk?

Ikke rart han sørget for å få ring på fingeren din fort *ler*! Svigerfar med jakthytte... bedre blir de tikke. Jeg fristet min kjære med hytte i østerdalen, og han er der så fort han har en fridag eller helg vi ikke skal noe spesielt. Trenger ikke bekymre meg for at han skal på nbyen iallefall!

Krabbekiller... ler... flink bisk!

Studerte du til fysioterapeut?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...