Mamas Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Ikke at jeg skal klage på formen - den er upåklagelig - men 10 dager... ja ja, ikke helt det jeg hadde trodd! Men orker ikke syte og klage, det hjelper ingenting har jeg funnet ut. Her er det bare å holde ut og finne noe å fylle dagene med. Skal på overtidsvurdering fredag førstkommende, så får vi se hva som skjer. Hvilken oppfølging har dere andre som snart er eller allerede er på "ekte" overtid (altså 14 dager lenger enn UL-termin)?
eva luna Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Hei, ville bare si at jeg vet hvordan du har det... gikk 11 dager over termin sist gang.... ikke artig! Tror jeg brukte dagene etter termin på å sove og sove for å få tiden til å gå :-) Jeg fødte faktisk dagen før jeg skulle til overtidsvurdering, for her i bergen blir man satt i gang 12 dager over termin, hvis man er moden for det. Regner med det blir litt overtid denne gangen også, men no er jeg ihvertfall forberedt på det :-)
Motoko Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 uff, nå fikk jeg dårlig samvittighet her, skrev en klagetråd istad fordi jeg akkurat har begynt å gå over, også så jeg din lenger ned her.. fint du er i god form da! Jeg sliter så ille med ødem. Får håpe din lille vil ut snart..
Gjest Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Jeg er 10 dager på overtid i dag. Til fredag skal vi settes i gang hvis ingenting har skjedd(noe jeg tviler på). Har vært på sykehuset og blitt strippa 4ganger, men han vil ikke ut. Har gått med maserier i snart 14dager, begynner å bli sliten. Mest Psykisk. Dagene er lange og tunge, spesielt tankefulle. Prøver å holde humøret oppe, det hjelper lite å være sur og utolmodig i en sådan stund. Jeg skulle ønske han kom slik at vi slapp å bli satt i gang, det gruer jeg meg til. For da vet jeg liksom at i dag skal jeg bli mamma. Starter veene hjemme er det mer naturlig. Jeg vet ikke jeg, men godt skal det bli å få han ut. Slik at jeg kan få litt bedre kontroll, synes det er skummelt å ha han i magen så lenge på overtid. Det er litt av et ansvar. Godt å høre det ikke bare er meg:-) Lykke til på fredag mamas, kanskje vi blir mamma på samme dag?
Mamas Skrevet 14. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2006 Ja, kanskje det? jeg må bare spørre - hvorfor ble du strippet? Jeg har hatt kontroller på sykehuset hele svangerskapet (pga andre komplikasjoner) men det er ingen som har skjekket oppi der så jeg aner ikke om det er modent eller umodent. De har heller ikke sagt at de skal sette i gang fredag, det tviler jeg faktisk på at de gjør uten at det er noe helt spesielt. Litt ulik praksis sykehusene i mellom virker det som.
Amy 06 blir storesøster:) Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Jeg er 11 dager over termin, og kjempe lei... begynner å tro at jeg aldri kommer til å føde... skal på overtids kontroll til torsdag og blir satt i gang fredag morgen... hadde håpet å få en fødsel naturlig uten å bli satt i gang... men tror lissom ikke på det før jeg får se det.... så da har jeg i grunn gitt opp og ser frem til fredag...da får jeg i allefall hilse på datteren min:)
Mamas Skrevet 14. november 2006 Forfatter #7 Skrevet 14. november 2006 Akkurat sånn tenker jeg også - det skjer ikke noe før fredag så det er like greit å innstille seg på det. Kanskje vi føder samme dag? Blir uansett spennende å se hva som skjer fredag, om babyen har det bra og om det er modning eller tegn til åpning/fødsel. Lykke til torsdag (og fredag ikke minst!)!
Gjest Skrevet 14. november 2006 #8 Skrevet 14. november 2006 Til Mamas Jeg har blitt strippet fordi jeg har gått med masrier i nesten 14dager, trodd at fødselen har startet flere ganger, men riene har gitt seg. Hatt løpende kontakt med sykehuset når riene har kommet. Var på kontroll hos jm og forklarte situasjonen og at jeg sov dårlig og var sliten, hun ordnet time samme ettermiddag. Og den legen vi hadde på kvelden var enig med jm og strippet meg. Dagen etter trodde vi di skulle sette i gang, men ble strippet på nytt for å se om han kom naturlig. De lovte meg at jeg garantert hadde barn fredag, men jeg går ikke ut av sykehuset før de har gjort noe, det får være grenser hvor mye en skal utsette seg for. Jeg har vært tålmodig lenge og hørt på legene, men til fredag SKAL det skje noe. Hvis ikke må de legge meg inn på psykriatisk tror jeg. Strikken min ryker snart. 14 dager over termin er får være bra. Jeg synes jeg har vært flink så langt, men vi har også noe vi skulle sagt, det er jo vi som går med ansvaret for dette livet. Stå på ditt
lissin Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 Hei, så kjekt å lese alle disse innleggene, mye av de samme tankene og bekymringene jeg har. Jeg er 9 dager over, skal til kontroll hos JM i morgen, så skal hun bestille overtidstime, som jeg håper jeg får på fredag, men vet ikke før i morra. Som HI er jeg heller ikke sånn drittlei, men sikkert fordi jeg også har en form som er ok. Om dagen er jeg ikke lei, men litt om natta, for da kjenner man hvor tung man er, og det gjør vondt å snu seg, og oppe 100 ganger... Aldri at jeg hadde trodd at jeg skulle gå 9 dager over denne gang, fordi de ter så stor sannsynelighet for at den skal komme før nummer en gjorde, hun kom 7 dager over termin. men i min familie går vi som regel ganske mye over, så sånn sett er det ikke så overraskende. Leste her at det kan være at det er annet kjønn enn sist, fordi jeg går lengre nå enn med jenta mi, spennende om det faktisk er en gutt. Ja det er litt mer ansvar å gå så lenge over, så jeg kommer nok til å plage sykehuset i helga, hvis jeg ikke får overtidstime på fredag, kjennes ut som litt for mye ansvar. Håper vi alle føder før vi må bli satt i gang, selv om det kanskje begynner å spøke litt for oss...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå