Gå til innhold

Angående vasking!!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Jeg lurte også på dette og hadde tenkt å skrive et innlegg om det i dag:) Hehe. Så da slapp jeg det. har bare vasket de en gang og har i tillegg strøket de fint, så litt kjedelig hvis jeg må vaske+stryke en gang til....4 sett. Men det er klart, jeg vil jo gjøre det hvis det skal til:)

Alle laken har jeg vasket 2 ganger, siden det står på pakken. Sengetøyet har jeg bare vasket en gang, men vasket det på 60gr såvidt jeg kan huske. Hm, burde kanskje vasket det også to ganger, men det sto det ingenting om på pakkene (som ble kjøpt på samme sted), så håper at 1 gang skal være greit. Blir jo sikkert fort slengt på vask igjen, pga lekkasje, gulp...

Det er vel fordi det er overskuddsfarge og evt. behandlingskjemikalier for å fiksere fargen i stoffet.

Så en mann på tv en gang som ikke hadde vasket sengetøyet sitt i det hele tatt før han la det på senga (det er det vel bare menn som gjør...) og han var visst helt blågrønn når han våknet dagen etter...

Er ikke sikkert det er så farlig for en voksen, men babyer har jo mye sartere hud og har aldri vært utsatt for noe sånt så er sikkert greit å være sikker på at det er helt rent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...