Gå til innhold

Får man søskenmoderasjon selv om barna går i forskjellig barnehage?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tror man skal få søskenmoderasjon også når man bruker to ulike bhg. Om det faktisk praktiseres sånn alle steder vet jeg ikke...

En del bhg prioriterer søsken foran andre i køen, dette er forskjellif fra bhg til bhg. Dersom du har vedtektene til bhg så står det der.

I prinsippet skal ikke det ha noe å si, men så var det praksis, da...

Forresten så er den vanligste satsen for søskenmoderasjon 30% avslag på den billigste plassen, men er nok litt andre satser ute og går også.

Annonse

Gutten min går i privat barnehage og jenta mi går i kommunal barnehage og vi får søskenmoderasjon. Og i begge barnehagene er det søsken prioritering, også prioritert før 5 åringene.

Men dette kan variere fra plass til plass.

fikk 30 % på den billigste plassen (eldste)da to gikk i privat barnehage (samordnet opptak i kommunen). Har nå 2 barn i SFO og en i barnehage. Får søskenmod. for ene i SFO, men der er det ikke søskenmod for den i barnehagen. Tror jeg hadde fått for begge to hvis minsten gikk i kommunalbarnehage (dette tror jeg fordi regningen fra SFO står det skole/barnehage på)

Så jeg tror det kommer litt an på kommunal/privat, og det er nok forskjeller i kommunene... Tror nesten du bare må høre med de.

Og her blir søsken prioritert (i alle fall i den barnehagen, men tror det gjelder alle i samordnet opptak i kommunen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...