Gå til innhold

Henter dere posten, går med søpla, setter på vaskemaskin osv..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt mannen min hjemme for det meste til nå, og det har jo vært veldig deilig. Nå har han begynt å jobbe og jeg merker jo at jeg ikke får gjort alt jeg skulle gjort.. Men det er nå så. Men jeg lurer på det; går dere fra babyen for å f.eks hente posten, gå ut med søpla, sette på en vaskemaskin eller dusje?

Det hender jeg henter avisen/posten når hun sover. Det er ikke så lang vei. Jeg går også ned i kjelleren for å sette på en vaskemaskin. Men dersom jeg må dusje på dagtid, tar jeg henne med meg på badet. Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det gjør jeg! Har henne enten i vippestol eller på et stort teppe, hvis jeg feks setter på en vaskemaskin. Skal jeg dusje eller ut å hente posten, gjør jeg det enten mens hun sover eller mens hun ligger i lekegrinda. Hun leker mye for seg selv heldigvis, så det går bra :)

Skrevet

jepp dusjer og gjør det jeg trenger, går og en liten tur i hagen med hunden. har bare med babycallen når jeg går fra. men gjør det når hun ligger å sover. om hun våkner er jeg jo ikke langt unna.

Skrevet

har postkassen på ytterveggen jeg, så løpet ofte ut å henter den med hun igjen inne, går også på do å sånn, men nå er hun blitt så stor å kryper rundt så nå sitter jeg hun ofte i stolen når jeg skal noe som tar et minutt eller to, så dusjer jeg når hun har første luren sin, blitt for stor til å være på badet når jeg dusjer for da blir hele badet ommøblert... he he

Skrevet

Sikkert forskjell på å bo i stort hus eller i liten leilighet... Jeg har fem meter til postkassa (inne i oppgangen) og fem meter fra lekematta til vaskemaskinen...

Så ja, jeg går fra babyen for å gjøre sånt. Men så har ikke gutten min begynt å krabbe enda. Men har såvidt startet å rulle, så jeg kommer nok til å slutte å gå fram ham snart. Det vil si, vi skal ut og kjøpe lekegrind snart... Og da kan jeg jo sette ham der dersom jeg skal gjøre noe... :o)

Jeg går ikke og dusjer mens han er våken, han er i en sånn periode at det ikke er gøy å ligge alene. Så som regel er det fullt skrik etter ett minutt. Enten dusjer jeg før mannen går på jobb, mens babyen sover, eller så sitter han i vippestol/ligger på håndkle på badegulvet og ser på meg dusje...

Skrevet

ja, har babycal som jeg bruker hvis jeg må ut av huset for hente posten eller ved. hvis jeg skal dusje så tar jeg henne med inn på badet i vippe stolen. går aldri i fra henne så jeg ikke kan høre henne uten baby caleren eller hvis katten er inne...

Skrevet

Sambo tar med seg søpla ut hver morgen før han drar på jobb.

Når jeg skal dusje, tar jeg han med i vippestolen eller så gjør jeg det når han sover. Vaskemaskinen setter jeg på når han leker på stua (er bare 6-7 meter). Posten tar jeg inn når vi har vært på trilletur eller så henter jeg den mens han sover eller så tar jeg han med meg ned (bor i blokk).

Skrevet

Selvfølgelig! Hvordan skal jeg ellers få gjort noe som helst???

Men - passer jo på at hun er på et trygt sted, ikke noe smått i nærheten, ikke noe som kan velte etc. Det er jo snakk om et minutt eller to (postkassa mi er 5 meter utenfor inngangdøra, samme med søppelbøtta, setter jeg på vaskemaskinen pleier jeg å prate til henne, hun hører meg der hun ligger på stua).

Dusje: enten dusjer jeg med henne på badegulvet (men nå begynner hun å bli så stor at det blir problematisk, badet blir ommøblert, som en annen skrev.. :-) ), eller så dusjer jeg når hun sover.

Hadde vaskemaskinen vært i kjelleren (mer enn en etasje ned), hadde jeg nok gjort det mens hun sov, eller lå i lekegrinda, evt tatt henne med).

Kommer også an på hvor gammel babyen er, om hun ruller, krabber etc.

Hildemamma

Skrevet

Jeg tar jenta mi med på alle slike daglige gjøremål. Hun blir med enten i vippestol, på armene, i bæresele eller på golvet, alt ettersom. Men du og du så glad jeg er for at vi bor på ett plan!

Skrevet

Enten tar jeg med meg hun i vognen når jeg skal hente posten hvis hun er våken ellers hvis hun sover lar jeg hun bare fortsette å sove.

Skal jeg ta en dusj sitter hun å leker i vippestolen eller i lekegrinden.

Når jeg setter på vaskemaskin / skal henge opp klær så blir hun bare liggende å leke ... har vaskerom i rommet ved siden av stuen.

Hvis jeg skal brette sammen tøy tar jeg det med ned i stuen og bretter det der og legger det på plass når snuppa sover.

Når jeg skal lage middag og hun ikke er komfortabel med å leke alene så får hun sitte i tripp trapp stolen mens jeg lager middag ...

Skrevet

Vi har en stor fin legekgrind som han sitter i når jeg setter på vaskemaskin, skal på do e.l. Jeg dusjer enten når han sover eller så har jeg han med, da sitter han i en type gå stol med et leke display på. Der sitter han trygt og godt og kommer seg i tillegg litt rundt på badet. Før han begynte å rulle rundt, krype og reise seg hadde jeg han på en stor dyne på bade gulvet med en babygym over.

I posten kommer det som regel aldrig noe spennende, så den gidder jeg ikke hente før storesøster skal hentes i barnehagen. Men om jeg skulle gjort det hadde jeg putta junior i grinda i to minutter.

Skrevet

Ja selvfølgelig må jeg gå fra han for å gjøre slike ting! Vi alenemødre har ikke noe valg. Og babyene våres utsettes ikke for noe mer fare enn andre. Hvis noen mener at man ikke kan gå ut med søpla eller dusje uten å ha med seg babye så vil jeg kalle det en smule overhysterisk. Når jeg dusjer setter jeg sønnen min i vippestolen i stuen. Gir han en flaske med vann eller utvannet eplejuice og setter på en video (BabyEinstein) og da er han fornøyd, mens jeg får dusje i fred

Skrevet

Sover han, så lar jeg ham sove på teppet sitt i stuen mens jeg dusjer. Hvis han er våken, tar jeg ham med meg inn på badet. Bor i blokk nå, så jeg går ikke ut etter posten, eller med søpla. Alt er på samme plan her, så jeg hører ham når jeg setter på vaskemaskin osv. Pleide å gå ned i kjelleren for å sette på en vaskemaskin når jeg bodde i hus. Dro selvfølgelig ikke ned i kjelleren når de var våkne, men når de sov, så de ikke skulle bli redde. Våknet de den lille stunden jeg var nede i kjelleren, så var jeg der på få sekunder...

Skrevet

Tar han med i bæresjal eller ringslynge hvis han er våken. Prøver å få gjort forefallende husarbeid nå han sover.

Skrevet

Ja, det må jeg, hvis ikke så hadde jeg ikke fått gjort stort her hjemme! Kan jo ikke sitte å se på ungen hele dagen, så lenge ungen har det greit i vippestolen/under babygymen etc må man jo bare benytte tida.

Jeg gjør saker og ting i huset når hun ligger blid og fornøyd og leker på gulvet eller når hun sover. Dusjer gjør jeg når hun sover, eller så tar jeg henne med i dusjen.

Skrevet

De første 3 månedene fikk jeg ikke til å gjøre noen ting jeg. Jenta vår hadde kolikk og måtte bæres rundt hele tiden. Kunne ikke legge henne ifra meg. Og når hun skulle sove måtte hun ligge på magen oppå meg. Gjett om jeg var frustrert..... Nå er hun 4,5 mnd og kan ligge på leketeppet eller sitte i vippestol sånn at jeg får gjort litt i huset. Når jeg dusjer legger jeg henne på et teppe på gulvet. Hun ruller rundt så jeg kan ikke gå fra henne. Men det er jo utrolig hva man får gjort med ei hand. Du kan jo prøve bæresjal/slynge hvis du ikke vil gå i fra henne. Vesla vår nektet det så her er det armkroken som gjelder!

Skrevet

Jepp. Nødt til det.

Gjør som deg. Løper bort og ned og rundt, og tar med på badet!

Skrevet

synes det er litt vell mange overhysteriske jenter her inne, når dere ikke kan gå å hente posten, eller ut med søpla eller sette på en vaskemaskin, mens den lille sitter i vippestolen eller under babygymen

hvor lang tid tar det å hente posten mon tro kanskje max 3 min om det er langt å gå.....tror neppe babyen har vondt å være 3 min alene..

hvor er den lille når dere sitter her da?? sover den eller sitter den å ser på dere taste her inne på dib??

min gutt kan godt sitte å leke i lekegrinda eller sitte i vippestolen minst 1 time, mens jeg sitter her å taster det gjør ikke han noen ting..

man skal ikke overbeskytte barna heller :o)

Skrevet

Har dusja mens hun sov, og har gått ut med søpla og ned i kjelleren for å vaske klær når hun sitter i vippestol.

Men hadde den kjedelige opplevelsen i dag!!!!!

Satte henne i vippestolen, og gikk ned i kjelleren for å sette på en maskin med klær. Etter 2-3 min hørte jeg et brak. Springer det jeg kan opp. Da hadde tutta kommet seg ut av vippestolen (hvor huin va godt festet. Hadde så krabbet bort til tlf bordet og veltet det!!!!

Det gikk bra da...men fikk meg en støkk. Så hun får vel være med i vaskekjelleren også heretter ja.

Skrevet

de fleste vet at man ikke skal gå fra ungene i vippestolen , når de kan sette seg opp og krabbe rundt.

Da er det bedre med en lekegrind da.

Skrevet

trodde alle vippestoler hadde sæle mellom bena og rundt livet jeg..

da skal det kanskje mye til at de kommer løs??

Skrevet

jeg tar han på armen og går ut med søpla og henter posten.. skal jeg vaske klær eller dusje, så krabber han etter meg og skal hjelpe tl:)

Skrevet

hehe si ikke det, min lille har funnet ut av hvordan han skal komme seg løs, har klart det tre ganger, og han er bare såvidt 8 mnd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...