Gå til innhold

Sjekker dere om barnet puster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nok en veldig bekymret mamma, men tror at det er flere som meg der ute. Jeg må gå jevnlig og forsikre meg om at min lille venn puster når han ligger og sover. Gjør dere andre det også? Eller venter dere til babyen begynner og gi lyd fra seg? Gjør dere evt. dette om barnet sover i mange timer også?

Han sover hele natten i vugga ved siden av senga vår, på min side. Når jeg er våken innimellom, må jeg sette meg opp i senga og sjekke hvis jeg ikke hører ham puste eller røre på seg.

Er dere andre også sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja sjekker hun hver kveld når jeg ligger meg, når hun var mindre sjekket jeg flere ganger i løpet av natten...

Skrevet

ja jeg er akkurat sånn jeg også. er livredd for lille gullet mitt. prøver å slappe mest mulig av men må gå å skjekke mange ganger, på grensen til det syklige her i gården, men er bedre nå enn det var med en gang hun ble født....

Skrevet

Var sånn når han lå på samme rom som meg, for da hørte jeg alle lydene hans. Plutselig kunne det bli bomstille.

Flyttet han over på eget rom når han var 4 mnd. og nå sjekker jeg han veldig kjapt før jeg legger meg, for å se at han har dyna over seg.

Blitt mer rolig etter at jeg flyttet han over på eget rom.

Sjekker han ikke når han sover på dagtid, skal jeg på do (må gå forbi døra hans som står oppe) kikker jeg veldig kjapt inn.

Skrevet

jeg visste at jeg kom til å bli sånn da jeg ble mamma,så jeg kjøpte inn en alarm som sier ifra hvis han slutter å puste.er kjempe glad for at jeg har den

Skrevet

Jepp, sjekker henne med jevne mellomrom hvis jeg synes hun har sover litt lenge uten at jeg hører henne. Sjekker enda hun på to år og jeg da..hehe...

Skrevet

Jeg sjekker hele tiden, ja. Skrur ned TVèn for å lytte. Når jeg våkner på nettene, lytter jeg etter pusten hennes. Og ser alltid etter om teppet/dyna ligger over ansiktet hennes. Tror det er et innebygd instinkt vi mødre har.

Skrevet

Ja, det gjør jeg.. Var helt ekstrem på å sjekke i starten. Nå er hun 7, 5mnd og jeg sjekker ennå.

Skrevet

Ja jeg sjekker om lillegutt puster. Jeg kjøpte sånn "pustematte" som han har i sengen, gav meg litt ro :) Jeg er ikke noe hysterisk person,- men fikk litt angst for dette da minstemann nå kom (tidligere erfaringer..)

Skrevet

Alt for ofte :) Men kun om kvelden før jeg legger meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...