Gå til innhold

Tuppemødre!!!!

to ganske tette og helt ferdig

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er inne på din baby sidene stort sett hver dag, utrolig mye bra tips, råd og meninger her inne. MEN det er så utrolig mange "tuppemødre" her også. Med det mener jeg mødre som er redd for å forlate barna sine til fordel for litt egen tid, tid med veninner, kjæresten osv. Mødre som er redd for alt, skeptisk til alt og usikker på det meste. For mange lesere (les førstegangsmødre) kan ting som egentlig er bagateller bli blåst opp og ut av proposjoner og sett fra vinkler du aldri hadde tenkt på. Man skal stole på seg selv og være litt tøff for ikke å la seg rive med på ting som egentlig er bagateller. Dette er ikke ment som noen form for kritikk men synes det er litt viktig å være oppmerksom på dette.

Samtidig vil jeg si at det finnes mange her inne som får disse "tuppemødrene" ned på jorden igjen og det takker jeg for. Det er faktisk ikke "farlig" å ha litt kvalitetstid uten det lille miraklet deres, det går som regel bra om MME ikke er perfekt temperert eller varmet opp i mikroen, (satt litt på spissen), det blir også flotte unger av både med og uten MM. Man finner som regle ut av ting sammen med den lille og pappan, ikke glem og inkluder han, tuppemødrenes store synd det der, vi vet som regel best ; -).

En ting er hvertfall sikkert, med så mange omsorgsfulle mødre samlet på ett sted, må fremtiden til de små bare bli bra men ikke la det "tippe" over.

Klemmer sendes fra en x tuppemor som takketvære dere her inne har klart og roe seg ned og faktisk nyte og dyrke livet med og uten verdens nydligste lille skapning.

Ps skal snart til Gøteborg en helg på juleshopping, gode middager med tilbehør og masse kos med forloveden, samtidig som jeg vet at min lille prinsesse blir godt ivaretatt hos mine foreldre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint innlegg :-) Kan kjenne meg igjen i det du skriver! Det som jeg syns er verst med å reise fra minsten feks på shopping, trening og ut med venninner (5 mnd) er at jeg vet at hun skriker nå jeg er borte. Særlig på kvelden. Derfor har jeg faktisk kuttet ut å dra vekk på kvelden før hun legger seg. Det er så fælt å komme hjem igjen og høre at hun har skreket i 2 timer... Vi skal også på juleshopping i Gøteborg en helg i desember, og gleder oss som bare rakker'n - men vi har valgt å ta med minsten på turen, vi da. :-) Håper dere får en kjempefin tur!

Skrevet

Veldig sant det der. Heldigvis sitter jeg med andremann på fanget og er litt mer avslappet denne gangen.

Kos dere massevis i Gøteborg.

Skrevet

Er så hjertens enig! Flott innlegg, og god tur til Gøteborg!

Skrevet

Vi skal på julebord den 25 nov og jeg gruer meg litt fordi Oda skal overnatte borte for første gang. Heldigvis er det min søster som skal ha henne, for jeg tror ikke jeg klarer tanken på at andre skal passe henne den første natten hun er borte fra meg.

Er nok en overnervøs førstegangsmor ja...hehe. Men jeg vet at jeg er det og derfor gav jeg meg selv et spark i baken og takket ja til å være med på julebordet.

Det blir nok sikkert verre for meg:-) men skal nok klare å slappe av og kose meg også

Skrevet

fy og fy,skal du ha tid for deg selv???

Bare tuller, og signerer innlegget ditt!!!

Har forsåvidt vært overhysterisk førstegangsfødende, og kan i ettertid le godt av meg selv, men det var ikke så greit når det sto på!! Alle ville at jeg skulle gå ut, få barnevakt osv,og hele kroppen min protesterte rent fysisk.. Klarte å innbille meg at det var babyen som trengte meg, og ikke omvendt:) Men når jeg først var på klubb med venninnene mine(tok helt av,som dere skjønner...), så var det jo deilig.. Og den lille hadde storkost seg med pappaen sin, og har vokst opp uten varige men:):)

Så jeg har forståelse for engstelgie mammaer også, og de blir nok bedre etterhvert, nå GLEDER jeg meg til første mulighet, men han er bare tre uker, og ikke begeistret for flaske, så vi må trene litt! Men da skal pappaen og jeg ha romantisk date, og den BØR etterfølges av heftig se..... mmm, nå drømmer jeg igjen:)

God tur til Køben, kos dere glugg ihjel!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...