miss jones Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Hei. Jeg lurer på hvor ofte dere ammer deres 4- 5 måneder gamle babyer? Jeg synes jeg ammer hele tida jeg. ammer minst like mye nå som jeg gjorde da hun var nyfødt. Jeg ammer 3-4 ganger om natten, og på dagtid ammer jeg ca 2 ganger hver våkeperiode. Dette vil si at jeg ammer ca 8-10-12 ganger!! Er ikke det veldig ofte? Hun spiser ikke så lenge hver gang, noen ganger bare 3- 4 min så er hun ikke interessert lenger. Jeg har prøvd å amme henne sjeldnere, men da blir hun urolig og gråter. HUn må liksom ha puppen for å roe seg. Hun har akkurat begynt å få grøt, så håper hun skal bli litt roligere av det... Og forresten, hun tar smokk, men ikke flaske. Noen som har gode råd eller lignende erfaringer? Blir jo helt utslitt av denne amminga...
Gjest Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Gutten min spiser ikke om natten. Han får siste måltid like før han legger seg i 20-tida. Så får han første måltid gjerne i 7-tida. På dagen spiser han 6-8 ganger. Bare pupp enda her i gården. Han er 4 1/2 mnd. Jeg vet ikke hva du bør gjøre. Hva sier helsesøster? Skjønner at du bli sliten. Kanskje det er mer suttebehov enn sult som rir henne? Kanskje du må la henne gråte litt og bli skikkelig sulten?
langevipper Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Min datter har akkurat begynt å bli urolig ved puppen, har hatt et par slike 3-4 min måltid... i går la jeg henne ca kl 22 og hun våknet for pupp i 4-5 tiden og litt før 8. Jeg stod opp med henne da og skiftet på henne før jeg ammet henne, etter det har hun spist 3 ganger til nå...la henne akkurat ned for en liten blund...hun sovnet til puppen. Jeg blir til tiders ganske sliten av ammingen jeg også, spesielt om kveldene når hun ikke vil roe seg og bare bruker puppen til smok/trøste spising. Oda nekter å ta smokk, men har heldigvis funnet ut at tommelen er god å ha (som moren da hun var liten:-) Har ikke så mange gode råd å komme med, men jeg tenkte å se om jeg fant noen gode råd på ammedebatten. Syns det er litt rart at hun plutselig ikke vil spise så lenge av gangen... Oda er så opptatt av alt annet...gardinene på soverommet, lyset i stuen, bilder på veggen...alt annet enn puppen
moo Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Omtrent som deg, og barnet mitt fyller 6 måneder denne uken. Så jeg har lignende erfaring, men ingen gode råd, annet enn å tenke at om noen få uker/måneder, så har ikke hun samme behov for pupp som hun har akkurat nå.
Gjest Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 Babyen min er bare litt over 2 1/2 mnd men jeg ammer henne minst like mye! Etter en periode med puppenekt og diverse problemer mtp amming synes jeg ikke det gjør noe og ammer henne med glede når hun har lyst på mat. Noen spiser mye og sjeldent og andre ofte og lite. Prøv kos deg, denne tiden går så fort!
Gjest Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 4 mnd gammel og jeg ammer ca. kl. 6-9-12-15-18 og gir mme kl.20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå