Hoppetussa Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Klokka ti kommer presten til oss i forbindelse med dåpen. Snuppa sover, våkner snart og skal ha mat da. Presten er vel en travel mann, så da kan jeg vel ikke bare gå ifra for å amme? Hva hadde dere gjort?
moo Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Ammet selvfølgelig! Ikke problem for meg å amme foran andre - babyens behov går foran blyghet. Og en prest er en helt vanlig mann (eller dame). PS Jesus ble også ammet
Hoppetussa Skrevet 14. november 2006 Forfatter #3 Skrevet 14. november 2006 Jeg synes det er helt greit å amme foran bekjente, men ikke ukjente, liksom... Men har ofte innfunnet meg med at det bare må gjøres...
Hoppetussa Skrevet 14. november 2006 Forfatter #4 Skrevet 14. november 2006 Og for å understreke: jeg tar presten, ja alle, for "vanlige" folk!
firemerkersmør Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Ja, ammet. Kan jo være litt diskret. jeg har til og med ammet i kjøkkenavdelingen på ikea. Skulle bestille kjøkken, og satt i kø. Tassen var sulten, gog tok som vanlig ikke hensyn til meg :-)
tihi Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 Hei, jeg ammet faktisk når presten var hjemme hos oss jeg - satte meg bare litt vendt bort.. Siden gudstjenesten skulle vare i nesten 2 timer spurte jeg om det var et rom jeg kunne gå til for å amme - da sa presten at jeg bare kunne amme i kirka. Jeg så at også flere mammaer koblet til under gudstjenesten. Gikk så bra så!
langevipper Skrevet 14. november 2006 #8 Skrevet 14. november 2006 morsomt at et slikt innlegg skulle bli skrevet idag, vi får også besøk av presten idag... han kommer kl 19... Nå er samboeren på tlf med moren sin for å spørre om hun kan passe så vi får vasket skikkelig her. mye rot og samboeren må bort i den "nye" leiligheten for å sjekke at oppussingen går som den skal. Jeg er nervøs jeg nå, det må jo se skikkelig ut her når presten kommer.... og hmm amme når presten er her..tja hvordan gikk det med deg?? Måtte du amme da han var hos dere???
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 Jeg tror prester synes det er flott at barna har det bra, jeg! Og det innebærer mat når de trenger det, pupp eller flaske. Jeg ammet foran presten, og han sa ikke noe, fikk bare et sånt fredelig uttrykk i øynene... Jeg ammet overalt og nårsomhelst i den alderen, snuppa kunne aldri klare å vente om hun hadde bestemt seg. Om det var naturlig å gå litt unna gjorde jeg det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå