Gå til innhold

Blir bekken bedre på slutten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt noe om at bekken plager blir bedre på slutten... Men trur ikke så mye på det... Blir bare værre å¨værre jeg... :((

Noen med erfaring rundt dette og eventuelt det å føde med bekken problemer???

Jeg blir satt igang innen to uker... er 36+0 i dag...

Gruer meg veldig siden bekken er så vondt...

Tips og råd tas mot med stor takk... :))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har blitt verre. Ikke hatt så mye plager før egentlig, men nå begynner det vel å gjøre seg klart nedi der!

Vi har nok forresten termin samme dag!

Skrevet

Hei Annemor! Stakkars deg som har så ondt... Jeg kan jo fortelle at jeg leste nettopp et eller annet sted at bekkenplager kan bli bedre på slutten, pga at når hodet synker ned i bekkenet og fester seg så kan det fungere som en stabilisator for bekkenet, og dermed lindre plager. Krysser fingrene for at du opplever den smertelindringen, da! :)

I dag har jeg 15 dager til termin, sukk... er litt irritert på meg selv, fordi når vi var til UL i uke 19 så sa de at hadde det ikke vært IVF, så hadde termin blitt satt til 17 nov, og jeg klarer ikke å la være å håpe på at det betyr at barnet kommer tidlig! :) Men i og med at det ER ivf, så vet de jo at termin er 29/11, sukk.

Jaja det kunne vært verre, og termin kunne vært satt til 17, da hadde jeg nok vært enda hakket leiere...! :)

Skrevet

Min kjære mor har hatt bekkenløsning med alle oss fire søsken. Hun står fast på det at det hjelper når hodet fester seg.. Mulig det er mest for å trøste meg, men høres jo litt sansynlig ut også.. men sikkert veldig individuelt.

Skrevet

Hei!

Har også høyrt at det vert betre mot slutten (eg kryssar fingrar og tær, for dette er VONDT!!). Eg veit ikkje sikkert dette med fødselen, men eg har spurt fysioterapeut på den fødeavdelinga eg skal på (ho er spesialist på dette med bekkenløysing) - ho sa at for dei aller aller fleste er ikkje fødselen verre enn for andre, men at nokre veldig få (har vist seg i eit studie ho var med å gjennomføre) kjenner meir vondt enn andre. Grunnen er at dei fleste kjenne smertene i livmora så godt at desse overdøver smertene der vi kjenner på dei no. Ellers har eg berre snakka med ei eg kjenner som hadde bekkenplager når ho var gravid, og som seier at ho trur det var derfor fødslane hennar gjekk så lett!! Så la oss håpe!!!!! Eg har termin omtrent når du (er 35+4 i dag), så vi får håpe at smertene gir seg ja. Ei lenger nede oms skreiv om mora si - det lova også bra.

Lykke til!

Skrevet

Heisann...Jeg gikk sykemeldt fra jeg var 16 uker pga kraftig bekkenløsning... brukt krykker hele svangerskapet, og krabbet opp trappene hjemme for å komme meg på do... plutselig en morgen var jeg nesten helt fin.. .var på kontroll på sykehuset og da bekreftet de at babyen hadde festet seg og stabiliserte bekkenet såpass mye at jeg slapp å være avhengig av hjelpe midler lengre..er ikke sikker på om det er slik for alle, men den dagen hun sank nedi bekkenet mitt er vel den beste dagen jeg har hatt på lenge.. hun festet seg i uke 39 så var plaget lenge nok synes jeg... 11 dager over termin nå, så da gjenstår det bare å vente litt til...blir satt i gang til fredag hvis ikke noe skjer...men lykke til med bekken plagene dine.... det er ikke noe godt!!

Skrevet

Takk for det alle sammen... Da er det jo ett lite håp da... :)) Kansje jeg slipper unna snart for hu ligger veldig langt nede å har gjort det snart en mnd... :))

Abrakadabra...

Marcus var jo også ivf... Å der hadde jeg termin etter riksen den 4 august min lege den 5 august... Og ul termin den 16 august... Så ul termin bryr jeg meg ikke så mye om jeg... Den kan virkelig slå feil... :))

Ønsker deg masssse lykke til...

Klem fra

Skrevet

Takk Annemor! Ja jeg regner jo med at termin etter ivf-beregningene er riktigst, da...og at jeg har en stor baby i magen. :-) Får bare smøre meg med tålmodighet! Hehe!

Skrevet

Jeg ble hvertfall plutselig bedre, og det viste seg senere at hodet hadde festet seg. Så det er nok helt klart noe i det! God bedring, bekkenløsning er ikke noe gøy..

Skrevet

Jeg ble bedre i bekkenet 14 dager før termin. Men hodet festet seg aldri før fødsel... Men tror kanskje det har noe med at det sank lengre ned i bekkenet!

Men vær obs på en liten ting... Det er nå snart 5 uker siden jeg fødte, og bekkenet mitt er værre enn noen sinne. Fysio sa at dette er pga hormoner, og at jeg måtte regne med at det ville være sånn en stund til.. Kanskje det gir seg når jeg slutter å amme!

Jeg var sikker på at bekkenplagene gav seg når man hadde født, så jeg fikk et slag på trynet!

Skrevet

vel det stemmer ikke på meg....eller litt kansje

bekkenløsninga er kansje blitt bedre,litt bedre. men etter hodet festet segså har jeg fått bekkenlåsning i tillegg til bekenløsning...

de sier det at de med bekkenplager, sliter ikke så med smertene under fødselen fordi di er vant med dem... enn de som ikke har vært plaget..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...