gullets mamma Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 noen her som har hatt planlagt keisersnitt?Hvordan går man frem for å få det?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 vet ikke men tror kanskje at jordmora må henvise til sykehuset man skal føde og så er det de som bestemmer
LivetErEnLek Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Jeg har ikke hatt det, men det stemmer det som skrives over her. Man blir henvist til sykehuset via lege eller jordmor og så blir det bestemt i samråd med dem. I prinsippet kan moren kreve keisersnitt selv om det ikke finnes noen medisins grunn for dette dersom hun f eks sliter med fødselsangst, men vet at det ikke er overalt dette blir tatt hensyn til. Men da må man huske på at vi i Norge har fritt sykehus valg, og dersom man føler at man ikke blir tatt alvorlig der man er, så kan man helt greit bytte.
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 Har flere venninner som har tatt det og det har gått så bra så.. Den ene fikk det invilget pga setefødsel den andre pga angst
gullets mamma Skrevet 14. november 2006 Forfatter #5 Skrevet 14. november 2006 Det er godt å høre.Min forrige fødsel var så grusom at jeg tar ikke sjansen på en ny vanlig fødsel
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Hei gullets mamma Jeg er i samme situasjon som deg. Første fødsel var helt jævlig... Får jeg ikke keisersnitt vil jeg ikke ha flere barn... Men jeg vil jo ha fler.. Snakket med en psykolog som sa det kunne hjelpe å ha en "attest" på at et psykolog støtter deg i valget pga angst for fødsel, traumer etter forrige eller liknende. Du SKAL få keisersnitt om du krever det, men de fleste steder gjør alt for å overtale deg til å føde vaginalt. Må ofte skrive under på at du tar all risiko og alt ansvar ved keisersnitt selv osv.. Men; jeg føder ikke vaginalt en gang til, så da er det bare å skrive under.... Lykke til når tiden kommer!
Murmeline Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 Noen sier man kan kreve ks, andre ikke. Jeg hadde pl.l ks, og så aldri noe ansvarsfraskrivelse-brev jeg måtte signere... det har jeg aldri hørt om før heller. Hvilket sykehus gjør dette?
Murmeline Skrevet 14. november 2006 #8 Skrevet 14. november 2006 Glemte jo å svare på det du spurte om... JM sender gjerne en forespørsel, men du kan ta kontakt med sykehuset selv også
*smil* m/ snupp06 & gutt 07 Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 Endelig mamma- Prinsesse 19/9 Det var hun psykologen jeg snakket med ang dette som sa det.. En klient hun hadde skulle ha planlagt keisersnitt på Riksen og måtte underskrive på et slikt papir... Jeg hører til Bærum Sykehus, så jeg vet ikke om det er sånn der....
Murmeline Skrevet 14. november 2006 #10 Skrevet 14. november 2006 Jøss, det var da voldsomt... Har ei venninne som tok pl.l ks på riksen, skal spørre henne neste gang jeg prater med henne. Tror ikke hun måtte dette.
sandra84 Skrevet 14. november 2006 #11 Skrevet 14. november 2006 Jeg hadde pl ks og skrev ikke under på noen papirer... Jeg ble henvist til sykehuset av fastlegen min. Fikk prate med legen som skulle ta ks og det gikk veldig greit. Hadde pappa med meg i fall det skulle bli noe diskusjoner om at jeg måtte prøve og føde vaginalt først. Når jeg dro der ifra hadde jeg dato og klokkeslett på mitt ks:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå