Gå til innhold

amme før el.etter grøt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har gjort det motsatt. Har gitt grøt først, og f.eks enten 30 min og så gi pupp. Jeg gjorde dette fra han var 4 mnd og startet med grøt, begynnta da med grøt midt mellom to melkemåltider, senere gav jeg først grøt, og så pupp litt etter.

Jeg mener at dersom du ønsker at babyen skal bli mett på melk, gi melk først, mett på grøt, gi grøt først. Jeg var aldri i tvil, det er jo for å få slutt på melk som hovedføde at vi introduserer grøt. De skal jo etterhvert ta melk som tillegg til mat, slik som vi drikker melk til maten.

Men er ikke sikkert alle er enige med meg i dette, men alle må gjøre det som føles rett for dem!

Lykke til!

Jeg har alltid ammet etter grøten..

Men så har jeg et matvrak som spiser alt som blir tilbudt da.. :) Må kanskje se an babyen..

mm skal vel kanskje egentlig være hovedføden fremdeles, men "fylle" på med grøt/grønsaker etterpå.. ?

Hs sa til meg at babyer alltid skal ammes før annen føde frem til 9mnd. Mm gir alt barnet trenger av næringsstoffer, utenom jern (som de får via grøt). Hvis jenta di ligger litt lavt på vektkurven, kan det være en ide å gi grøt først, da de legger på seg mer av den enn mm.

Ikke noe problem at hun spiser lite fast føde så lenge hun trives med vekt + humør:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...