Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 29 uker på vei og skal på kontroll om en måned igjen. Men når begynner man å ha hyppigere kontroller? Er det vanlig med GU på noen av disse kontrollene, har ikke hatt det siden første kontroll...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som førstegangs får du sikkert oftere enn meg som er tredjegangs...Jeg synes at jeg er der sjelden!Har bare en uke til fødsel.Fjorten dager siden sist jeg var der, og har ny time fredag.Før det var jeg på kontroll 3.-4. uke.Jeg har ikke hatt GU siden aller første legebesøk.

Skrevet

Jeg er 35 uker på vei og i begynnelsen av svangerskapet gikk jeg hver mnd,men fra uke 32 til 36 er det hver 14. dag og fra uke 36 er det hver uke. Men er sikkert veldig forskjellig fra plass til plass.

Skrevet

Jeg er i uke 35. Skal på kontroll neste uke (da er det 1 mnd siden sist), og så skal jeg på kontoll igjen 14 dager etter der, og deretter en gang i uka. Jordmora sa at så lenge man er flink å følge med litt selv, og tar kontakt hvis man merker mindre liv, blødninger osv er det ingen fare med sjeldnere kontoller.

Skrevet

hmm.. jeg er i uke 30, og skal til jm om en mnd. ingen ny kontroll før det, og vriket ikke pålegen min som at jeg trengte innigjen til han før midten av januar da.. men har jo termin 25 januar, så det kan jo bety at 13 des blir min siste kontroll.. Er ikke det litt rart? Førstegangs her.. Men så skal det legges til at legen min er et beist!!

Skrevet

Kanskje det er oftere hos jormor på slutten? Jeg ser for med at det kan være vanskelig å få legetime på en ukes varsel..! Er bare så vidt jeg får time når jeg bestiller en mnd i forveien...

Skrevet

Ja, jeg får passe på å avtale time hos jordmor til neste gang også. Men det er jo fordel å gå til legen også med tanke på at de sjekker blodprosenten. Men jeg trives nå uansett bedre hos jordmoren min. Hun er så god og snill :)

Skrevet

Fikk beskjed sist fra jormor om at fra neste kontroll (dvs imorra, i uke 33) skulle jeg komme annehver uke framover. Det varierer fra kommune til kommune tror jeg. ps: jeg er andregangs.

Skrevet

Jeg har vært hver 4. uke,sist var jeg i uke 32, og skal neste gang i uke 36, deretter 38, deretter 40.

Jeg er førstegangs, og synes det hørtes helt greit ut. Dersom noe skjer, ringer vi bare føden uansett :o)

Dessuten blir det for meg slik at kontrollen i uke 38 er 18.desember, og så er det juleferie, og da får jeg ikke hatt kontroll før i januar likevel.

Har fått inntrykk av at hver 4. uke frem til uke 35-36 er vanlig, deretter annenhver, så hver uke etter termin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...