DiddiDaddi Skrevet 14. november 2006 #1 Skrevet 14. november 2006 Godmorgen jenter! Noen andre som er tidlig i gang i dag? Fikk endelig sove kl 01, og våknet igjen kl 03.30...kl 06 var jeg lei av å ligge i sengen! Sukk...for en natt! Liker ikke helt det som har holdt meg våken i natt, de vonde kynnerne er tilbake. Det begynte i går ettermiddag - mer og mer menssmerter i korsryggen, og etterhvert mange kynnere som gjør vondt bak i ryggen og presser nedover. Sist jeg hadde det sånn ble livmorhalsen 1,5 cm kortere...lurer på om det er noe nytt på gang nå?!? Har heldigvis, tilfeldig nok, UL-time på sykehuset kl 08 for placentakontroll (sist lå den over utgangen). Får vel klage min nød igjen...er jo førstegangs, så aner ikke hva som er vanlig, men kynnerne skal vel ikke gjøre såpass vondt vel? Sannsynligvis er det jo ingenting, men fint å få prate med en jordmor om bare 1 time ) Ikke meningen å lage et langt syteinnlegg her altså...håper dere andre har det helt supert og har kommet dere trygt hjem fra turene dere har vært på! Sponge: kos deg videre på konferanse, nyt hotellivet ) Hanne: Lykke til med å forsvare masteren, det går sikkert kjempebra! Nå er det snart tid for å få på seg broddene og tusle seg mot sykehuset, glatt og kaldt i nord )
SpongeBob Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Huff, Stinemor, det der høres ikke bra ut! Du har jo vært sskikkelig plaget enda så flink du er til å ta det med ro og passe på. Men er det kynnere når de faktisk påvirker livmorhalsen? Sovnet ikke før 01, jeg heller, men våknet ikke før 0650. Og da fra en drøm om at jeg ble tatt i fartskontroll etter å ha kjørt i 150 km/t - da var jeg så redd at det var godt å våkne! Her en annen natt drømte jeg om en kollega som bakte brød og sto og fortalte meg at hun _alltid_ beiset brødene med brun beis før hun stekte de, for da fikk de så fin farge... Nei, huff - alt man drømmer. Stinemor, håper du får god hjelp og gode nyheter på kontroll i dag - lykke til!
kromis Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Hmmm... Kan høres ut som om noe er i gang. Fikk beskjed av jm at hvis kynnerne ble vonde og at de begynte å ta tak bak ryggen kan det tyde på at noe er i gang. Det er jo fint at du skal inn å sjekke deg om en liten time. Lykke til! Det er vel litt tidlig å føde for deg nå? (Men ikke krise..)
SpongeBob Skrevet 14. november 2006 #4 Skrevet 14. november 2006 For tidlig selv om det ikke er krise, stemmer ikke det, Stinemor? Hun har jo vært sykemeldt en stund nettopp pga mye kynnere osv - håper de klarer å få hjulpet deg. Nei, burde jeg komme meg opp av senga, slå av laptopen og gå ned og spise frokost? Huff, man blir lat av dette her... Pakke må jeg også gjøre, har jo litt mer med meg enn da jeg reiste hjemmefra;)
konvall Skrevet 14. november 2006 #5 Skrevet 14. november 2006 God morgen jenter. Godt å se at det er fler som er oppe om morgenen.. Har fått sendt unga på skolen, så nå skal jeg ta en liten stund her før jeg beg med dagens gjøremål.. Tror den strekker seg til en handletur og kaffebesøk. .......... Stinemor., håper det gikk bra med deg hos jordmor. Godt du hadde time der nå, så slipper du å gå å være bekymret.. Vi får vel høre hvordan det gikk..
SpongeBob Skrevet 14. november 2006 #6 Skrevet 14. november 2006 Handletur og kafé høres ut som en helt riktig måte å tilbringe denne dagen på. Er tilbake på senga med laptop og TV2s frokosttv, skal pakke etterhvert men har såpass med kynnere at jeg tenkte å ta det med ro en stund først. Og i kveld er jeg hjemme igjen - i alle fall nesten. Skal være i byen hos mamma i morgen, tenkte jeg, siden jeg ikke når hurtigbåten hjem i kveld. Blir godt å avspasere litt og kose med Lille Torpedo, som visstnok knapt har savnet mammaen sin i det hele tatt;) Godt han har det bra, sier nå jeg!
Gjest Skrevet 14. november 2006 #7 Skrevet 14. november 2006 God morgen god morgen ;o) Ny dag nye muligheter. Har så mye jeg skulle ha gjort... Hva gjør jeg, jo sitter på BIM. Hehe Skal snart avgårde på jobb..... og der er det full rulle om dagen... Går så altfor fort mot permisjonen min... Stresser litt over det + at jeg nå kun jobber 50%... sukk og stønn... Ønsker dere alle en super flott dag ;o) Klems
SpongeBob Skrevet 14. november 2006 #8 Skrevet 14. november 2006 Hyggelig å se deg, ha en bra dag på jobb!
selfangerkjerringa Skrevet 14. november 2006 #9 Skrevet 14. november 2006 God morgen alle sammen I'm back! En liten stund i hvert fall. Her går ikke an å hvile på laubærene... skal i foreldresamtale i barnehagen om en time, og etter det må jeg rydde ut alt av kjøkkenskapene så det er klart for riving ikveld. Blir litt av noen uker framover... holdt på å besvime da jeg så hva hvitevarene blir kostende... men så blir det litt av et kjøkken til slutt også da
SpongeBob Skrevet 14. november 2006 #10 Skrevet 14. november 2006 Huff, på tide å logge av, slå av og pakke ned i koffertene så jeg kan komme meg på jobb? Vi snakkes vel etterhvert, men i morgen blir jeg altså ikke på nett;)
Gjest Skrevet 14. november 2006 #11 Skrevet 14. november 2006 God morgen, jenter! Her er det fullt kjør, som vanlig. Tidlig opp og avgårde, men dagen starta faktisk veldig bra. Guttungen våkna av seg sjøl idag, og kom inn og vekte mamma til en forandring... Han er i såååå mye bedre lune når han slipper å bli vekt. Da vi kom ut på parkeringsplassen var bilen skrapet for is! Mammas kjæreste har garasje rett ved der jeg hadde parkert, så han hadde skrapt før han dro på jobb. Snille, snille!:-) Lang dag på jobb idag, med møte og kurs etterpå, men nå er det ikke lenge til permisjon.... 6 uker til termin idag, og på torsdag er det 2 uker igjen å jobbe... Hjelp...
SpongeBob Skrevet 14. november 2006 #12 Skrevet 14. november 2006 Så herlig med en så bra start på dagen, da! Håper den fortsetter like bra;)
selfangerkjerringa Skrevet 14. november 2006 #13 Skrevet 14. november 2006 labert på denne tråden de siste dagene... og ikke får dere særlig hjelp av "den harde kjerne" idag heller... jeg skal rydde ut kjøkkenet, som skal rives ikveld, Hanne tar eksamen, Sponge er på konferanse, Vims er opptatt med sitt (sykehus og den nyankomne Bompi), 1D er på jobb... men vi kommer nok sterkere tilbake Imorra skal jeg til jm forresten, og kommer nok garantert inn på tråden med oppdatering på den spennende føljetongen "graviditet-og-fødsel-i-utkant-Norge"!
DiddiDaddi Skrevet 14. november 2006 Forfatter #14 Skrevet 14. november 2006 Da er jeg endelig tilbake hjemme etter det som etterhvert ble et ganske langt besøk på føden! UL gikk bare fint ) Morkaka hadde flyttet seg vekk fra åpningen, og snuppa lå dypt plassert med hodet ned - flink jente! Ved sist måling var hun 9 % mindre enn gj.snittet, denne gangen 13 %, så blir visst ikke noen dundre som kommer, men det er jo bare fint! Kynnerne fortsatte bare som før, og fikk derfor gjort CTG. Tror både jeg og jordmor ble litt overrasket da det kom de regelmessige utslagene. Faktisk litt godt å se det svart på hvitt...vanskelig for en førstegangs å vite hva som er normalt. Både jordmor og lege tok det veldig alvorlig, ble beordret ned i liggende til de fikk undersøkt mer. Heldigvis, alt vel fremdeles ) Ingen tegn til at hun vil ut med det første. Ble sjekket for infeksjon, bl.annet Gruppe B Strep, er jo veldig trygt! Legen kunne ikke si annet enn at det enten kom til å gi seg, eller gå over i rier før eller senere...kan altså måtte gå sånn til termin...sukk! Så lenge alt er bra med snuppa skal jeg vel klare det meste. Så da er det bare å ta det med ro hjemme igjen da )
SpongeBob Skrevet 14. november 2006 #15 Skrevet 14. november 2006 Så flott at du fikk skikkelig virdering ed CTG og greier - og ikke minst bekreftelse på at det faktisk foregår mer enn vanlig! Gjennomsnitt er jo forresten bare nettopp det - et gjennomsnitt - og får jeg tilsvarende dunderbaby som sist kan vi nok trekke den grønne streken jevnt og pent mellom oss! Lå på føden sist med ei som hadde fått ei lita ei på 2700g - min på 4200g så jo ut som en førsteklassing i sammenligning;) Nå er konferansen over og jeg sitter og slapper av før hjemreisen. Elskede mann rignte akkurat og sa jeg må ta drosje op til mamma , siden han er LT-ansvarlig mens mamma er på møte. Gleder meg usigelig til å komme hjem, og ikke minst til en lang sløv morgendag med min kjære sønn! Det skal bli bra godt å kose med ham hele dagen, har lagt ville planer om bollebaking og slikt, men det blir vel med drømmen...
DiddiDaddi Skrevet 14. november 2006 Forfatter #16 Skrevet 14. november 2006 Har det vært en fin konferanse? Håper det ) Blir nok veldig godt å komme hjem til mann og lillegutt nå, kos dere masse i morgen da! God tur!
Hanne og jentungen Skrevet 14. november 2006 #17 Skrevet 14. november 2006 Ikke lange tråden i dag enter. Hmm. Vet dere hva? Jeg ka nå kalle meg Master of Arts med fordypning i Geografi:)) Fikk C på eksamen. En sterk C som nesten vippet opp mot en B, men ikke helt. Er fornøyd jeg. Har unnagjort innspurten som høygravid i fulle PPU-studier med praksis og hele pakka. *klappe seg selv på skulderen*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå