Gå til innhold

Er det mulig? (om å få opp melkeprod.)

Anbefalte innlegg

Snuppa er 5 mnd. Jeg har ikke hatt noe "overflod" av melk noengang, men har prøvd å gi det jeg har, også supplert med mme. Dette har blitt en ond sirkel, hvor produksjonen ikke øker slik jeg har ønsket. Jeg har hatt dager hvor jeg har tatt meg selv i nakken og prøvd å legge henne til hver gang hun er sulten, men når det er tomt blir hun illsint og jeg ender opp med å gi henne mme i tillegg! Etter en forkjølesles- runde hos meg, med høy feber og halsbetennelse, sank melkeprod. enda mer, og nå har jeg kun melk om morgningen, og ett måltid på formiddagen.. Dvs. kun to fulle måltider i døgnet!

Nå vil jeg gjerne pøve å øke prod. av melk igjen, slik at jeg kan slutte med mme, men er det overhodet mulig? Jeg har lest litt her inne, og tenker kanskje å få leid meg en dobbelpumpe, men hvor lenge har jeg bruk for den til prod. har gått opp? Hvor evt. kan man få leid en i Oslo? Er det mer lønnsomt å kjøpe en pumpe? Vilja er der, men jeg trenger et lite dytt tror jeg.. kan noen hjelpe?

Fortsetter under...

Jeg anbefaler det som hjalp meg... homeopati/øreakupunktur. Her går jeg: http://www.helhetsmedisin.no/ - hos Åse Vold.

Ellers vet jeg lite om å leie pumpe, men jeg kjøpte meg en medela dobbelpumpe når snuppa var ca 6 mnd for å pumpe til grøt. Syns denne funker supert (ikke det at jeg pumper til grøten da men, grei å ha når jeg trenger å få ut litt til å ha i frysen... :))

Få leid deg en elektrisk dobbel pumpe hod helsestasjonen eller kontakt ammehjelpa.

Pump deg så hver 2. time.

Legg snuppa til hver gang hun er sulten.

Slutt helt å gi flaske eller mme.

Du må spise og drikke godt! Slik at du får overskudd.

Hvis masse. Søvn hjelper!

Pump deg 2-3 ganger om natten, da er produksjonen størst! Viktig!

Drit i alt husarbeid, be mannen din om å hjelpe deg, samt da nurket litt på ettermiddagen, slik at du får hvilt deg!

Kjøp amme te fra helsekost.

Dette hjelper,Tar ofte noen dager.

*lykke til*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...