Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg fikk konstatert pcos for 3 år siden. Da ble vi henvist til ivf i tromsø, men forskjellige omstendigheter gjorde at vi bestemte oss for å vente. Nå har vi bestemt oss for å prøve på nytt, og jeg skal ringe legen i morgen! Kjempespent!!!

Jeg hadde satt stor pris på om noen kunne dele erfaringer om ivf i Tromsø, hvordan man blir behandlet, om man føler at man blir tatt på alvor etc. Har hatt endel dårlige erfaringer med leger, de har liksom ikke tid til pasienter, og stresser mye...

Er det vondt å få hentet ut egg/ satt inn igjen? Jeg er ei super-pyse...Enn sprøytene? Høres forferdelig skummelt ut å måtte sette dem hjemme...!!!

Uff, det ble mye på en gang, håper noen kan svare, jeg klarer ikke tenke på noe annet...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7076883-erfaringer-ved-ivf-i-troms%C3%B8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg tilhører også ivf i Tromsø. Jeg har ikke vært igjennom prøverør, men kontrolert stimulering. Så hvordan det er å ta ut og sette inn egg vet jeg veldig lite.

Jeg liker meg veldig godt på ivf en der. Er veldig greie alle som jobber der. Er jo ei lita avdeling, så man blir jo "kjent" med di som jobber der. Dem er jo ikke så mange.

Sprøytene skal du ikke uroe deg for, det kommer til å gå kjempe bra å ikke er di vond heller. Tru meg, jeg har max sprøyteskrekk, men etter et par dager der mannen min hadde satt sprøytene på meg satte jeg dem selv, å det gikk kjempe bra! :) Å jeg som ikke kunne se at dem satt sprøyter på TV engang.. hehe..

Jeg ønsker deg i alle fall lykke til!!

Det er en kjempe spennende tid dere går i møte nå.

Kontrollert stimulering er at du bynner med sprøyter, samme som for di som skal ha prøverør, men i mye lavere dose, da målet er å få modnet 1 eller 2 egg. Ved prøverør er det jo sånn at jo flere egg jo bedre. :) Når egget (eggene) er modne, tar du eggløsnings sprøyten. Så er det bare å vente ca ett døgn, også ha sex...

Er en lettere variant, og mindre stress og påkjenning for kroppen.

Jeg ble gravid den gang, men hadde MA i uke 10.

Skal i gang med en ny runde i Februar/Mars, så det skal bli spennende. :) Gleder meg til å prøve igjen. =o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...