Gå til innhold

Tips om bleiecover (tøybleiegreie) som ikke har harde eller tjukke kanter.

Anbefalte innlegg

Bambino mio sine cover har så bred og hard borrelås at den trykker seg inn i magen til lillegutt. Derfor løfter han ikke beina så mye som med papirbleie eller uten bleie. Tips til andre cover vi kan legge bleia i? Har ikke lyst på svære klumpete ullbukser.

sjekk www.bambinomio.com så skjønner dere systemet (om dere gidder).

Vil på forhånd si at her er jeg ikke interessert i et eneste knyst fra folk som ikke har tro på tøybleier. Så er det sagt.

Håper på tips, for vi hater å se søppelkassen fylles med plastbleier. Men vi vil så gjerne at gutten skal få sprelle fritt.

Fortsetter under...

Så lenge du ikke bruker brillebukse utenpå brettebleiene, vil du nok trenge en stødig bleiebukse for å holde alt på plass. Imsevimse sine bumpybukser er gode, men har også borelås. Av ullbukser er de vevde ullbuksene med knapper på nostebarn.no gode.

Dersom du bruker brillebukse utenpå brettebleiene, eller annet for å holde det på plass, kan du kanskje bruke en videre bleiebukse utenpå. Mine favoritter er motherease airflow, og de hjemmestrikkede ullbuksene.

Motherease har "Airflow"-covers som hr trykknappar og virkar mjuke i kanten (http://www.mother-ease.com/database/scripts/store_products.pl?TopCat=4&SecCat=19&SID=463700b594a67b22056f38bbe0b4b733&Loc=INT)

Ellers så vil eg berre tipse om at det er fullt mulig å lage tynnare ullbukser som held like godt tett som dei tjukke (kanskje med unntak av om natta). Det er ikkje nødvendig å bruke 3-tråda garn (slik som Nøstebarn seier), det held med 2-tråda. Du kan og bruke akkurat dei fargane du vil. No har guten vår mørkegrøne, tynne ullbukser som tar halve plassen til dei ferdigstrikka frå Nøstebarn :o) Og så skal eg lage nokre stripete når det nærmar seg sommaren igjen.

Men då må du kunne strikke (eller ha nokon som kan strikke for deg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...