Gå til innhold

det blir være!

Gjest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skummelt å være ung og gravid, men heldigvis støtter familien min meg. Det vil vel mest sannsynerligt bli adopsjon siden eg er imot abort. Uturli trist siden mitt synn på slikt er at hinnen skal helst ike brytest før ekteskapet er til stede.

Voldtektsmen skulle ikke hatt den milde straffen, det er forferdeligt.

Beklager.

Helsing Lile meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

er du gravid etter voldtekt?

Det er ikke en situasjon jeg misunner deg, det må være forferdelig.

Jeg er helt enig. voldtekt er en av de verste forbrytelsene en kan begå!

Men når det gjelder hinnen.. de fleste har faktisk brutt jomfruhinnen allerede lenge før de har samleie første gang, pga trening etc.

Og det er det du føler inne i deg, som betyr noe. Om du føler deg som jomfru. Og den gangen du velger å ha samleie med noen frivillig, vil nok uansett føles som den første.

Jeg syns du er veldig tøff som velger å bære frem barnet. Det skal mye mot til for det!

Skrevet

Huff!Får helt vondt inni mg når jg leser sånt jg! For synes ikke at noen mennesker har rett til å ødelegge livet til andre!! Hvor gammel er du forresten??

Skrevet

wow... du har mot du....!

Skrevet

ærlig talt, ta abort om du ikke vil ha barnet, hva faen, det er bedre det enn at ungen kommer seinere og spør om du er morra hans/hennes.. utover det tror jeg ikke du har hjerte til å adoptere bort barnet, du er i en krisesituasjon og har smålig panikk for alt. velger du å beholde vil du aldri klare å gi fra deg ungen din, du elsker de små sparkene og den lille kroppen.. nå virker du som ei oppegående jente, og hvis du lar religionen din komme før datteren eller sønnen din, må jeg si du er dum tvers gjennom. :) jeg hadde gitt livet mitt for min datter i allefall ;)

lykke til med valget ditt.

Skrevet

det var litt teit måte ¨å uttrykke seg på jessie, for å være helt ærlig!

Det er ikke alltid man har mye valg. det er ikke alltid det lar seg gjøre å bare bryte ut av sin sosiale og religiøse setting.

Og jeg må si at jeg syns rosinstein er utrolig tøff som velger å bære frem barnet uansett. Det er mange som har adoptert bort barnet sitt etter fødsel, og det har gått helt bra. klart det er en belastning, men da vet du at barnet ditt lever og har det bra.

Jeg vet heller ikke om jeg hadde klart å bære frem et barn, og ta meg av et barn, som var et resultat av en voldtekt.

Noen klarer det.

Andre klarer ikke.

Det må du respektere!

Jeg syns det står stor respekt av det å stå ut en sånn belastning!

Skrevet

Det står det STOR respekt av Rosinstein...

Utrolig bra at du klarer å gjøre det beste utav en slik situasjon...

Er sikker på at du blir en flott mor en gang, og støtter deg i det valget du har tatt angående adopsjon!

Lykke til...

Skrevet

er dette tull eller? dama virker litt skrudd, unnskyld uttrykket. hvem greier å adoptere bort barnet sitt etter å ha vært gravid i 9 mnd, det må jo føre til alvorlige traumer!

Skrevet

Synes det var litt frekkt å spørre om det egentlig...

Jeg synes det er flott at hun klarer å bære frem barnet og gir barnet rett på å leve selv om hun ikke nødvendigvis skal oppdra det selv!

Er sikkert ikke bare lett å være i en slik situasjon vet du...

Skrevet

vet du hva, det er MANGE som er i en situasjon der de er nødt til å gi fra seg barnet sitt.

Du har ingen rett til å kalle folk skrudd for det!

Skrevet

Husk: Ta alt som skrives her inne med en klype salt da folkens. Nick-tyven finnes vettu...

Skrevet

nei helt seriøst altså.. hun er fortsatt på et stadie der hun kan ta abort, OGSÅ GJØR HUN DET IKKE ?! det er av totalt fri vilje hun beholder denne ungen - resultat at voldtekt eller ikke - vil hun ikke ha den så sett den for faen ikke til verden! og at hun ikke vil ha den, det har jeg også skjønt.. i noen tilfeller er abort best og jeg tror virkelig at dette er et av dem.. hvorvidt hun er religiøs er ikke så nøye for min del, det er noe som heter etikk og moral..

men det første jeg tenkte var nickfande.. så får dere tro hva dere vil..

Skrevet

hmmm... er ikke noe nicktyv her gitt, bare min mening.

synes det er synd at noen skal måtte gjøre det. hva med barnet, tror du ikke hun eller han kommer til å lure fælt på hvorfor moren ikke ville ta vare på han eller henne? stakar. akkurat her er jeg enig med jessie: abort kan godt kalles ett enkelt alternativ, men her hadde det nok vært noe å overveie sterkt med både hensyn til barnet og moren. jeg er generelt i mot abort, men det finnes jo visse situasjoner der det er bra at et slikt alternativ finnes.

har aldri opplevd noe lignende, så det er vanskelig å sette seg inn i situasjonen, men å gi fra seg barnet sitt må være det vanskeligste i verden, det er jo umennesklig! håper hun velger å ta vare på det når hun først har bestemt seg for å beholde. er dette pga religion er det akkurat som jeg fryktet: kommer ikke noe godt ut av det når det kommer til slike spørsmål.

Skrevet

det var derfor jeg spurte om det var tull. synes det var litt for ekstremt... kan jo også referere til det litt pussige innlegget om "kine" skrevet av samme person.

Skrevet

hei, synes ikke at tråden hun starta hvor hun forteller om situasjonen sin er stedet og diskutere hva man gjør med graviditet etter voldtekt.. start heller en ny tråd.. tilfelle denne jentas situasjon ikke er oppdikta,.. hun har det sikkert vansklig nok..

om hun er voldtatt og gravid.. og velger og ikke ta abort, men adoptere bort , gir hun et barnløst par en ubeskrivelig gave.. og hun gir barnet sitt foreldre som elsker h*n over alt på jord.. jeg sier ikke at hun ikke ville elsket barnet sitt, men om hun ikke ønsker og beholde skjønner jeg det..

tenk om barnet ligner på voldtektsmannen??? hvordan vil hun føle hver gang hun ser likhetene i sitt barns annsikt og mimikk??? hva vil hun måtte si til barnet om faren????

jeg synes hun er sterk som velger å tenke på barnet, det har ikke valgt å bli unnfanga.. nå vil det få et liv som elsket av foreldre som har valgt barnet..

uansett er det jo hennes valg.. det er hun som må leve med valgene hun tar.. om hun er religiøs er det naturlig å ta valg som faller naturlig i forhold til det.. og det er hennes fulle rett:)

synes du er tøff jeg.!!

stå på og lykke til!

Skrevet

gi meg 5 min så skal jeg starte en tråd om det... hun får evt ha lykke til med å sette noe til liv som er uønsket.

Skrevet

Må kanskje ta det som står her med en klype salt, da det finnes nicktyver. MEN, husk at det er veldig mange her inne som har klaget over at anonyme dømmer uten å spørre eller vite ang. det å være ung mor. Og da synes jeg faktisk at vi skal ta lærdom av dette, og ikke uttale oss negativt på vegne av noen som vi verken kjenner eller vet nok om. Hva DU ville gjort i en sak er noe annet enn det JEG ville ha gjort i en sak osv.

Hvem er jeg til å dømme andre -og hvem er du?

Ønsker jenta lykke til jeg! :) Og rister litt på hodet av dere som kommer med spydigheter og dømmende, negative kommentarer.. :((

Skrevet

er ikke sikkert liver er uønsket.

Bare at hun ikke klarer å oppfostre det selv.

Og som det er sagt; tenk for en gave å gi et barnløst par?

Det barnet vil ikke vokse opp og føle seg uønsket, det barnet vil være det mest ønskede av alle.

Selvom ikke du og jeg ville være i stand til å gi bort barnet vårt, jessie, er det i noen sammenhenger til det beste for barnet.

Og selv om du syns det kanskje er tåpelig å ikke ta abort av religiøse årsaker, må du se det fra synspunktet til en religiøs. Da vil det å ta et liv være som å ødelegge sin egen karma for evigheten, fordi et liv er et liv, som skal respekteres, uansett på hvilken måte det ble unnfanget.

Og det er jo bare en enorm respekt for barnets liv som skinner igjennom her da.. du vil ikke ødelegge et liv, og du vil gi barnet det beste; du er ikke i stand til å gi barnet annet enn livet selv, så du lar noen andre ta seg av oppfostringen..

Det er ikke forferdelig å være adoptivbarn. Jeg har mange adopterte venner som er utrolig takknemlige overfor sine biologiske foreldre fordi de fikk lov til å beholde livet..

og så elsker de sine adoptivforeldre for å ha oppdratt og oppfostret dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...