Gå til innhold

Skravletråden............nr 2 :0)

Anbefalte innlegg

Skrevet

God morgen jenter...

Så det ble en urolig natt uten at noe skjedde.. ble som du sa da... det var jo ikke så artig!! Men da forbreder jo kroppen seg ihverfall.. så kanskje vi kan følge deg utover dagen... fødsel live på bim.. hihi ;O) Har du web kamera kan du gjerne ta den siste delen hjemme også ;O)

Hebbie; så heldig du er da.. med bare 4 uker igjen... syns det er skikkelig kjiipt å være siste mann jeg... bare sitte å se på og heie dere alle fram mens jeg selv bare går her og går her uten ende... hm.... ;O)

Tenkte jeg skulle ringe jordmor idag.. høre om de mens murringene.. har starta opp igjen idag.. ekle greier!!

Mamma mø: jeg jobber som tannhelsesekretær hos en kirurg! Så da veit du det ;O)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Morna!

Kan nok være greit å ringe jordmor ja, så blir du nok beroliget.

Og jeg er ikke i fødsel nei..selv om det lille øyeblikket jeg sov i natt fødte tvillinger!

Skal bli spennende å få ut denne ungen. På dagtid ligger den musestille, vifter kanskje litt med tærne. Men natten åpnes det nattklubb inni der.

Nå skal jeg hive i meg litt frukost.

Hebbie, da er du fødeklar om en uke du da.. skal se vi føder i kor he he..

Skrevet

Titsi - blir du sur om jeg føder før deg ?? Gjør ikke noe det vel ?

Tenk - jeg har IKKE lagt meg igjen som jeg pleier. Slengte på klær og henta pakker på posten - ellers glemmer jeg det bare og får påminnelser og den ene var gave til sambo. Den andre skjønte jeg ikke hva var...trodde det var hovedboka fra Barnas bokverden - som jeg mente jeg hadde avbestilt i god tid !! Men det var en kokebok som jeg bestilte for lenge siden....så jeg pakket den kjapt inn og skal gi til meg selv på julaften fra katta mi ;op hehehehe.......

Nei - jeg får spise noe frokost jeg også og sette igang med litt babytøy vask og juletrekuler...det er nå eller aldri. Begynner å bli litt treig ja.

Forresten - her er litt fødestøv fra meg Titsi...******************************

holder det ???

Skrevet

Hei og hopp!!

Vært hos frisøren i dag, så nå ser jeg ikke ut som et takras på hue... :o) Regna som bare f... i natt, så det er skikkelig speilblankt ute her... Tok ikke sjansen på å leie ut noen hester... de har jo pigger på skoa, men ikke jeg...

Bor på et småbruk, titsi, med svigers i nabohuset :o) Men har supre svigerforeldre, så det er ikke noe problem å ha de så nære, tvert imot. Kan bare stikke ned med baby-callingen etterat ungene har lagt seg ;o) Mens jeg fortsatt jobba gikk vi ned med callingen om morgenen, når vi skulle på dagvakt og kom hjem til ferdig middag :o) Var nok litt bortskjemte da.... he he

Ikke ta feil av juletrekulene og babyklærne da, hebbie, tror ikke kulene tåler vask... ;o) Men små babyklær blir sikkert fine på treet, he he..

Skjer det noe mer da titsi? Eller bare lurer babyen deg??

Nærmer seg for deg og nå, hebbie, bare 30 dager... Kanskje føder du 2 uker før, da er du mamma om 2 uker!! tenk på det, du.... ;o)

Skrevet

I dag har vi vært ute. Smurte lunsj til å ta med ut. Men fysj så kaldt det var da, enda sola lurte i bakgrunnen!

Takk for fødestøv Hebbie! Da har jeg fått av alle. Kanskje det er det som skal til??

Julegave fra katten ja.. den er grei :o) he he Hva får du av hunden da??

Skal ikke bli sur på deg Hebbie om du føder før, men derimot på denne kroppen her. Går jeg en uke til slik så vurderer jeg å være fornærmet på babyen en dag eller to når den kommer ut :o)

Så deilig å bo på et småbruk da Mamma Mø! Vokst opp på det selv. Skulle gjerne bodd slik ennå. Og så lenge svigersene er greie så er det utrolig greit å bo slik når man får barn. Har misunt Idefix for å ha mora og søsteren nabohuset.

Har dere noen gode igangsettingstips da, utenom sex vel å merke ;o) ???

Skrevet

Liten oppdattering etter min dag på sykehuset...

Tok CTG og innvendig og utvendig UL.. alt er bra med babyen... Men hodet har festet seg... alt!!!! og livmor munnen er myk men lukket... hun ville ha meg over til observasjon.. men jeg nekta.. sa jeg kom heller ut om det ble noe mere.. er bare 20 min å kjøre! Så da var det greit for henne også.. skal tilbake om 2 uker igjen for ny sjekk... Om ikke noe mere skjer...

Må ta det helt med ro framover.. vil jo ikke ha ut et januarbarn i

november....

Så idag fikk jeg atter bekreftet... stol på magefølelsen jenter!!!!!!!!!!!

Kommer inn litt senere.. middag her nå!

Skrevet

Har babyene våre blitt forbyttet Vinterbarn ?? min skulle ha festa hauet sitt istedenfor ditt - nå vet jeg ikke om han har det nå da....håper det snart ihvertfall !

Hmm....må nesten finne på noe fra hunden også - ellers blir det feil.

Kanskje en luksustur ? flere diamanter i ringen ? hahahahahaha........

Nå skal jeg lage julegaver så jeg blir opptatt ut kvelden...

kos dere jenter !

Skrevet

Jøss! Skal si de fester seg tidlig de puttiplottene dine Vinterbarn. Begynner å tro det blir en 2006-pode på deg og jeg. Siden de andre har kommet før og.

Hva lager du da Hebbie?? Har jeg havnet på tråd med den overkreative gjengen her eller?? ;o)

For første gang i mitt liv er jeg fortsatt gravid på termindagen. Og folk tror jeg er 4 uker over!!! Føler nesten et visst fødepress her :o)

Noen planer for helga da jenter??

Skrevet

Hallo jenter :0)

Er en liten tur innom,måtte jo oppdatere meg og sjekke om Titsi var her ennå..Begynner å sysnt synd i deg vennen.På tide den babyen kommer ut nå.Holder en knapp på en gutt,de koser seg ofte lenge i magen på mora sier mormora til gubben.

I går var jeg på klubb og stor kosa meg der,Marius ble sendt rundt og kost masse med.Håper den siste i gjengen blir baby syk.Hun har en bortskjemd dritt unge på 4 år,på tide at han får søsken.

Koselig med svigers på besøk denne gangen,er så sliten at jeg lar svigermor stulle og stelle her.Bare glad jeg slipper å lage middag.

Marius var urolig til klokka var godt over 5 i dag også.Blir lite søvn på meg.

Sover litt frempå om morgenen,da tar gubben han.

Fant ut at det er bedre at en av oss sover enn ingen av oss.Så da har vi skift ordning.

Da jeg skulle ha nr 2 vaska jeg huset,gnikka vindua,tok lakser olje og sprang 100 ganger opp og ned trappa til mamma.Guttungen kom på morgenen etter..He he tror han rømte fra sin stressa mor.Skulle ha han ut :0)

Nei,nå får jeg vel gå inn og være sosial igjen.

Ta det med ro vinterbarn så det ikke blir baby på deg nå.Hvilken uke er du i nå???

Jeg måtte ta det rolig fra uke 30 denne gangen.

Håper du føder snart Titsi,iallefall før hebbie...:0)

Vi snakkes.

Skrevet

Begge mine har jo kommet før tida, så jeg har ikke hatt noe behov før desperate igangsettengsforsøk... Men da jeg fikk første hadde vi vært ute og spist middag, jeg spiste fajitas som var ganske så sterk... Vannet gikk 2.30 samme natt. Denne gangen spiste jeg risgrøt med MASSE kanel på ettermiddagen og vannet gikk 6.45 neste morgen... Tilfeldigheter? Ja, mest sannsynlig... Men kanskje verdt et forsøk??

Godt du får slappa litt av da, idefix, du trenger det!!

Like spent hver gang jeg logger på om titsi er på tur til føden, men neida, vinterbarn er der.... Ta det med ro da, vil vel helst ha baby i 07, selv om du klager over at du er sist... ;o)

Og Hebbie: Hodet var ikke festa på noen av mine, de kom ut likevel :o)

Og bikkja di skylder deg vel noen sjokolader.... ;op

Vokste opp på et småbruk jeg og, så jeg trives på landet og kunne ikke tenke meg ei leilighet i byen for alt i verden... Syns det er fint at barna får vokse opp her :o) Og så har jeg mamma 1 km den ene veien og min lillesøster 1 km andre veien fra meg :o) Min lillesøster har en sønn på 1,5 år og venter nr 2 i mars :o) Kunne ikke vært bedre :o)

Ingen store planer for helga, kanskje vaske rundt stua mi i mårra, hvis jeg finner noe mer arbeidslyst da.... Du kan jo hjelpe meg, titsi, så kanskje du føder...

Skrevet

Mine planer for helga er å ikke klikke på svigermor.Hun har i hele kveld ødelagt min tv kveld..Tven er for høyt på sier hun..Den er då lavt på at vi nesten må gjette oss til hva de sier jo...grrrr...Hun liker ikke tv hun.Hun har prestert å slå den av når vi har følgt med på noe når vi har vært på besøk hos de da.Gjør hun det her,da kliker jeg!!!

De to siste var ikke festa hos meg,men slapp jo unna på ks nå da.Babyen din kommer om den er festa eller ikke.

Ser du har ett innlegg her titsi ang fødsel.Det er helt sant det du sier,jeg har blitt lurt så mange ganger denne gangen pluss forrige gang.Med nr 2 forstod jeg med engang at det var fødsel på gang.nr 1 teller ikke for det ble starta med drypp.

Vi bor også på ett lite småbruk,har tre hester(fjordinger).

Mamma og søstra mi med familie i kjelleren hos mamma.

Men de skal ta over huset til mamma etterhvert,flytte op og mamma flytte i leiligheten.Hun trenger ikke helt helt hus alene sier hun.

Nei,nå må jeg vel være sosial igjen...blæh....

Skrevet

Hei.. nå er det helg ser jeg... alle opptatt på hver sin kant!!

Titsi: spent på om du er hjemme jeg... har vonter eller ikke... håper du kommer inn og oppdaterer senere idag ;O)

Idefix sliter seg igjennom svigersbesøk har jeg forstått... uff, kan fort bli slitsomt å ha et sånn anstrengt forhold til de.. ihverfall når de bor i samme hus for helgen!!

Jeg er i uke 32+3 tror jeg det var... så ennå litt drøyt tidlig for lillemor å komme ut syns vi!!! Ender nok med at jeg enten får i desemb eller at jeg går over tiden.. hehe...

Idag er det skikkelig dritt vær her... regner vannrett.. skal si det er litt av en vinter igrunn.. men egentlig så er jeg glad for hver isfrie dag jeg da.. for bekkenløsning og is er ingen god kombinasjon!!

Skrevet

Mamma mø - du sier noe der. Fant skylder meg et par sjokolader som han kan gi meg i julegave - det skal han jammen meg få betale tilbake.

Jeg lagde noen juletrekuler som jeg skulle gjort for noen måneder siden. Gikk bedre enn forventet - har kommet halvveis allerede. Så hvis jeg fortsetter i dag så er jeg ferdig med dem til Stavanger i helga - også får jeg se om jeg tar dem som skal være her nå eller senere.

Og så har jeg fått inn alt som skal sendes til USA så jeg får sendt pakka på mandag - herlig. Nå begynner jeg å komme ovenpå. Tenkte å gi gavekort til broren min som bygger hus på Rafens - er så mye stilig der. Litt gøy å unne seg noe luksus i nytt hus - blir ferdig innen sommeren. Den andre broren min får få det han pleier - og som han setter pris på - klær !! Han sliter ut så mye eller mister eller ødelegger det hele tiden. Har ikke dame som passer på ham lengre - tror ikke hun gjorde det da dem var sammen en gang. Så da må familien trå til.

Her regner det og jeg er fornøyd - vil ikke at det skal snø og være bikkjekaldt, er 9 grader i dag. Og jeg går ikke turer lengre så da driter jeg i om det regner ;op hehehehe......

Hvis jeg er i form så baker jeg kanskje ut noen pepperkaker. Har litt lyst å invitere broderen med familie på middag på søndag og bake ut pepperkaker med tantebarna mine - men er så redd at det samme skjer da som sist gang at bekkenet svikter totalt og jeg bare har smerter hele kvelden.

Dere får kose dere i dag da så snakkes vi....

Skrevet

Må bare skryte litt av meg sjøl nå... Ingen andre som gjør det nemlig... Nå har jeg vært flink!!! Vaska rundt stua mi! Puh... Var godt å sette seg nå ja :o) Ei lita ei som ville ha litt mat, så nå ammer jeg og bimmer samtidig... effektiv ja ;o) he he... Har igjen å stryke og henge opp gardiner da, men det er jo bare gøy når stua er nyvaska ;o)

Regner her og, så det er med livet (vertfall lårhalsen) som innsats om en beveger seg utendørs... Speilblankt ja!!! Møkkavær! I motsetning til Hebbie ville jeg heller hatt snø...

Titsi har ikke vært innom i dag ser jeg, noe på gang tru??

Jeg hadde og klikka om svigermor hadde blanda seg i tv'n min...

Nå kom gubbens besteforeldre til svigers ser jeg, så jeg og Ruth får ta en tur ned til oldemor Ruth ;o) Snakkes!!

Skrevet

Hei mine venner.. Er innom 1 sek. Lyner og tordner sånn at jeg tør ikke være logget på.

Men som dere ser.. er her ennå ja..

:o)

:o)

Skrevet

Men titsi da... nå må du skynde på om du skal rekke å føde i helga.. som du forventer ;O) Fortsatt masse lurerier.. eller er det stille før stormen kanskje??

Så flink du har vært i dag mamma mø... Vaske er pyton,men gud så koselig når det har blitt gjort... så har vi produktive hebbie da... hva med å starte en julebutikk.. med julekuler, pepperkaker og kakemenn??? kanskje du kunne lurt inn noen små muffins også ;O) hehe

Idag har vi kjøpt oss "ny" båt vi da.. solgte vår på mandag.. måtte ha en med litt mere plass.. så da håper vi på noen sol fyllte mnd til sommeren ;O) Kult å se på båt i regnvær.. blir liksom ikke helt samme feelingen... hehe...

Så har vi vært hos svigers en tur.. nå er mannen ute og handler mat, skal diske opp for sin gravide kone og små barn idag.. han elsker å lage helg mat.. middager er han heller dårlig på.

Så da får jeg bare ligge på sofaen å se pen ut.. hihi.. legen har jo befalt meg det..så da får jeg vel høre på det. Vil jo ikke snike i køen heller... ikke sant hebbie og titsi.. hehe ;O)

(siden jeg har skrevet så mye nå..så mistet jeg kanskje nr 90.. eller klarte jeg det...??? Kjempe spent jeg nå... hehe)

Skrevet

Hei

Da har lyninga roet seg litt. Tatt helt av i dag. Strømmen vår har gått kanskje 5 ganger. Men det er bare vært hus, har en jordingsfeil.

Så digg med en mann som liker å diske opp med litt mat Vinterbarn! Ikke rart de ikke takler hverdagsmiddagene, de har jo bare det prestasjonsgreiene når de først er i sving!!

Masse ros til Mamma Mø! Ikke bare bare å gjøre det man sier man skal gjøre :o) Hørtes forresten utrolig digg ut å ha hele familien sin så nært. Heldiggris!!

Spist biff til kvelds.. *angrer* Klarer jo ikke sitte beint på stolen jo. Har misforstått jeg. Det er liksom sterk mat som skal få fart i sakene, men jeg bare dytter i meg tung og feit mat.

Har også i kveld en del maserier, meeeen... skal IKKE la meg lure.. ånei hei!!

Ønsker dere en fortsatt fin lørdagskveld! Og i magen min blir det vel snart "Saturday night fever" kjenner jeg minien rett!

Skrevet

Jeg får dytte i meg sterk mat jeg også da når det nærmer seg - men er ikke det ETTER man er moden ?

Eller kan det skje hva tid som helst ??

Gubben laget pizza i dag - han er så søt da enda han roter masse.

Savner en god blodig biff :o) og masse annet digg - som jeg skal spise når babyen er ute.

Nå er jeg nesten ferdig med julegavene - måtte ta en pause fordi det er ikke plass til flere til tørk !! Dette går som det suser - kanskje jeg skal starte en julebutikk hehehe.....

Herlig å tenke på at jeg snart er ferdig med julegaver....

Har bestilt eventyrbøker til tantebarna mine og skal bestille til noen andre barn - litt kult. Navn, alder og bosted og evt. venner og familie blir skrevet inn i fortellingen slik at dem føler seg litt mer med.

Og så skal jeg lage en ostekurv med vin til en tante og onkel og søskenbarnet til sambo - siden dem skal feire jul sammen.

Skrevet

Heisann,er bare en svipp tur innom,svigermor hadd brukt hele dagen til å sy julegardiner til meg.Har høylytt klaget over hvor lang tid det har tatt.Så angrer litt på at jeg spurde henne,sitter igjen med en ramsvart samvittighet.

Vi har bestemt oss for å ha barnedåp den 4 februar,da er presten her borte i permisjon.Han er pyton,beste er at han har gått til avisene og klaget på sognerådet,over at de ikke får folk i kirken,mannen m,in er med i det og jeg kan love dere at han har satt sinnet i kok i bygda vår.Presten er skikkelig elendig,han kan prestere å le i en begravelse og bare preike tull.Ingen går i kirken uten om dåp,bryllup,konfirmasjon eller begravelse.Dere kan lese om idioten i http://www.smp.no/default.asp?page=1024&item=785323,1〈=1

Duste presten...he he he.

Svigerfar som er super kristen er harnisk over presten,snakk om at presten har driti på draget..Svigerfar jobber nemmelig på bispe kontoret i molde,så han sier at presten har sparket seg selv.Knall bra,alt er bedre enn den presten der altså.

Ellers har her regnet og vært dritt vær også.

Sov ok i natt,gav Marius tillegg i kveld,han drakk 100 ml så jeg har alt for lite melk.sukk..LEi meg pga.det ,men gir meg ikke ennå.Det kan visst ta ukesvis før en får nok melk etter ks.

Lykke til Titsi,trodde og håpte på at du hadde reist jeg nå.Er det ikke pyton å gå overtid vel?

Hebbie,du er flink til å lage jule pynt altså...

Vi snakkes..må være sosial igjen,men tven lavt på.he he he

Skrevet

Er ferdig med å sette opp stellekommoden - var en kjedelig enkel greie som jeg slet med alene. Fikk det bare ikke til og det var rett før jeg ville hakke den opp til pinneved...

Og føttene mine stinka !! Så jeg var halvveis berusa hele tiden ;o)

Så tilslutt så fikk jeg sambo til å komme og hjelpe meg og da var den oppe på null komma niks. Mangla en bakdel så det var det. Er ikke sikkert vi bruker den da, men det skulle gå bra å bruke den foreløpig da. Tror ikke babyen kan falle av den.

Det var en vi fikk låne av kusina hans.

Tok en dusj nå - følte jeg var ganske skitten.

Fikk dritsjokk da jeg tørket meg - føttene mine og leggene var drithovne av vann !! Har ikke merka noe jeg.....har DE pølseføttene og leggene....

Bra jeg skal på kontroll på tirsdag så JM for sjekket at alt er bra - dette har kommet plutselig...

Kan ihvertfall skylde på at mye av vekta mi må være vann ;o)

Har fått skikkelig pløsete tryne med DEN dobbelthaka....

Heldigvis er det bare noen uker igjen....håper dem går fort.

Er 28 dager igjen....

Skrevet

Kvalment !!

Nå har både katta og hunden kommet bort til meg og sluppet en fis !!!

Why me ??

Har nettopp hatt matorgie - stappet i meg soyamarinerte kyllingspyd som vi kjøpte i sverige og et halvt hvitløksbrød - dritdigg.....

Var ikke sulten, men ville bare ha noe i munnen....

Skulle spist mer - men det er ikke vits å overdrive....

Alle sover, mens jeg sitter her og bimmer....

Junior bokser meg i magen og jeg kjeder meg...nå skal vel sambo si han legger seg og da må jeg nesten gjøre det også.

Er så kjipt når man har vært trøtt og sliten hele dagen - og på kvelden er trøtt, men ikke trøtt nok til å kunne sovne.....kommer bare til å ligge og kjede meg...

Skrevet

Har sittet på pc'en siden halv 7 - får ikke sove fordi jeg har hosta og halsen kribler og jeg må hele tiden småtisse pga. hostinga.

Fy søren jeg er glad jeg ikke inviterte til middag i dag - hadde vært ødelagt. Skal vel legge meg snart en gang når jeg blir så trøtt at jeg svimer av.

Og glad fordi jeg ikke er i jobb slik som jeg har snudd opp ned på døgnet pga. smerter i bekkenet og nå denne dumme forkjølelsen.

Fatter ikke at jeg før i tida kunne sitte glatt 8 t i strekk på nettet og finne masse spennende info - nå er det ingenting som interesserer meg.

Jeg må få ut babyen så jeg kan holde han våken sammen med meg ;op

hahahahaha........

Skrevet

Stakkars Hebbie som ikke får sove.. Ganske ensomt og ja å være våken på natten! Kjedelig å bli plaget med ødem så tidlig.

Idefix, svigermor har bare godt av å bli satt litt i sving. Man har jo ganske mye tid til rådighet når man ikke liker tv :o)

Rart hun har fått en så filmgal sønn da he he..

Og her er det fortsatt ikke fødsel. Rart å logge på og se et minus foran talla, i stede for nedtelling! Hadde vært ok om den kom i dag.. Svigermor sier at barn som blir født på søndager er så snille :o)

Skrevet

Han der presten din hørtes ikke god ut, nei... Ikke helt god han vi har heller, men klarer ikke å unngå at han døper Ruth, Den andre presten som innimellom er her skal ikke være her på leenge... Blir dåp 7. januar her da. Hadde først tenkt på 2.juledag, men da er det visst ikke gudstjeneste her, så da ble det 7.jan, jeg er også døpt 7.jan, så det er jo litt moro da :o)

Ruth var ikke snill i natt.. Hyla mellom 2 og 4.30... Det er liksom takken for at mamma koste seg med bl.a guacomole med masse hvitløk i går... Ganske sikker på at den var årsaken... Tenkte på å ta en tur inn hit på bim for å se om noen av dere var her, men ble litt slitsomt med en hylende Ruth på fanget... Så hun sov oppå meg på sofaen i natt... Gikk nemlig ned i stua for at vi ikke skulle vekke størstejenta.

Søndagsbarn er snille ja :o) Størstejenta mi er født på søndag! Ruth er født på lørdag og hun er enda snillere da... he he

Ekkelt med masse lyn og torden da... Tryggest å holde seg unna elektriske apparater da ja...

Jeg drømmer også om å kjøpe båt... Ha på Mjøsa ;o) Men sesongen her er så kort... (fra juni til slutten av august, kanskje beg av sept... ) Dessuten må vi bygge på huset før vi bruker penger på å kjøpe båt... Hva slags båt har dere kjøpt da? Stor?

Min kjære lager aldri mat... Da blir det i så fall pølser... Men han var flink da han hadde pappaperm sist. Fikk middag da jeg kom hjem som regel. Vertfall hadde han begynt :o)

Flink du er da hebbie, laget masse julegaver!! Hvor har du bestilt de eventyrbøkene forresten?

Nå skal jeg og jentene opp til mamma en tur, hun skal sy skjørt og topp til meg til julebordet neste fredag ;o)

Ha en fin søndag da, jenter!!

Skrevet

Gå inn på Eventyrboka.no.

Jeg hoster og hoster og er lei og trøtt.......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...