Candy girrrl Skrevet 23. november 2006 #152 Skrevet 23. november 2006 Drar ikke noen sted uten å gi beskjed til dere jeg altså.. Nå er jo det t.o.m slutt på å legge seg ned når vannet går. Så skal alltids innom bim å avlegge avreiserapport ) Fikk jeg 150???
Candy girrrl Skrevet 23. november 2006 #153 Skrevet 23. november 2006 Mamma Mø.. hadde ikke du en sånn Wodoo-dukke *skrivermandetsånn?* Da kan jo du ta litt modningsakupunktur på meg du da?! ;o)
vinterbarn ;O) Skrevet 23. november 2006 #154 Skrevet 23. november 2006 Titsi....lite jeg rappa 150 rett foran nesa på deg a ;O) hihi...
Møøø Skrevet 23. november 2006 #155 Skrevet 23. november 2006 Fredrik er kjempefint da, hebbie ;o) Har en nevø som heter det ;o) Han er en som vet hva han vil da... Har skikkelig temperament ;o) Men det kommer vel med genene og ikke med navnet, he he.. Snuppa her sover nå 4-5 timer fra ca 23.30, så jeg er kjempefornøyd ;o) Men så går det ofte bare et par timer før hun våkner igjen da... trur hun er litt trøtt på natta (hun og..) så hun sovner før hun spiser seg mett... Så jeg får prøve å holde henne litt våken så hun sover lenger... Regner her i dag igjen... huff... Snøen ligger enda og, så det er glatt og slapsete... Liker ikke sånn vær jeg! Gi meg en ordentlig vinter!! Ikke sånn midt-i-mellom... Må visst passe på ungene sins sjøl da, har fått mange eksempler de siste ukene på at legene er sløve... 1. Ei venninne var på 3.års-ktr med sønnen sin, legen kjente på testiklene og sa at "her er alt i orden, begge steinene er der..." Gutten fjernet den ene da han var 2 uker gammel.... (Og det var min fastlege som undersøkte...) 2. Min kollega som har ei datter på 3 mnd skal til utredning med henne i dag pga det ene benet er større enn det andre, burde jo vært oppdaget på 6 ukersktr... 3. Min nevø (Fredrik ) )var hos legen for han var så tett og hosta mye og hadde hatt feber mange dager på en torsdag, legen mente det bare var forkjølelse. Han var på legevakta lørdag kveld, legen kikker i øret og sier det ser bra ut, men mener han har bronkitt og lungebetennelse... Natt til mandag blir han innlagt på sykehuset... De oppdagere i tillegg en kraftig ørebetennelse... Så vi må visst være litt doktor selv ja..... *finne frem wodoo-dukken og gi titsi litt modningsakupunktur så hun føder snart* ;o)
Chiquita Bananas Skrevet 23. november 2006 #156 Skrevet 23. november 2006 Hvorfor må babyer våkne så mye - kan man ikke bare pumpe seg for noen liter, feste en slange på tanken og tape den fast til munnen til babyen ? Da er det mat til han til enhver tid og ikke trenger deg på noen timer ?? ;o) Hva har skjedd ?? Våkna nå fordi jeg hørte sambo sto opp for å tisse og kose med bikkja - kikka på klokka og så 13.41 !!! Hææææ....er klokka ødelagt ? Sambo fikk sjokk selv da han hadde sett på klokka. Han har sovet i strekk - sist jeg var våken så var kl.kvart over 8. Er jo nesten det lengste jeg har sovet i strekk ) Er helt hoven og trøtt i trynet...Er ikke mye liv i Junior heller - sikkert trøtt av all hostinga mi. Titsi - det er ikke som du portretterer denne ventinga før fødsel så bra for meg som skal føde for første gang. Venninna mi fødte i natt - 16 dager over tida !!! Og så er det deg... Liker ikke helt denne statistikken. Alle som har forventet KS har fått før tida, men alle de andre som skal føde normalt har gjennomsnittlig gått 1 uke over tida !! Ikke bra - da er det Julaften på meg !! Men hvis Fredrik ikke kommer den 17nde så kan han søren meg holde seg der inne til januar !!! Basta bom..... Hvor mye skal du steke pepperkakene på ? Det var den du hadde kjøpt på IKEA - er det ikke ? Står ikke noe på pakka og jeg kan ikke bake. Fy søren jeg fikk lyst på pepperkaker - nystekte....men da må jeg jobbe for det ( Kjevle og stikke og steke..... Uff - har nettopp stått og må snart på behandling. Føler meg ikke klar. I dag er siste dag - så stenger dem for jula pga. vedlikehold og på søndag så er jeg offisielt i permisjon !! Og i dag må jeg ringe akupunktøren ang. modningsakupunktur og med undertrykk på "må gjerne gjøre slik at rier starter ".......
vinterbarn ;O) Skrevet 23. november 2006 #157 Skrevet 23. november 2006 Nå kommer jeg igjen... den STORE klageren... håper dere holder ut med meg en stund til ;O) Jeg har en dundrende hodepine, kvalm hele tiden, svimmel, orker ikke å stå lenge... (10min) da blir jeg skikkelig ør og dårlig.. føles som jeg bare skal falle rett i bakken..Får sånn rart press i magen.... Funker egentlig bare i ligge stilling på sofaen... Ungen er veldig aktiv.. Er dette normalt, noen andre som har hatt det sånn??? Eller kan det være en helt annen grunn enn svangerskapets skyld??? Veit dere ikke er leger altså, men kanskje dere har det likt også, bare at jeg er den eneste som syter om det!!!! *egentlig ikke glad i syting* Skal se vi begge føder på juleaften hebbie... da er det virkelig synd vi ligger på hvert vårt sykehus... kanskje du kunne kommet til fredrikstad da... tenk: vi kunne tent lys og hatt det nokså koselig... gråti bittre tårer sammen for at alle andre feirer med god mat og familie, mens Vi sikkert bare fått ertesuppe eller noe.. hehe...
Møøø Skrevet 23. november 2006 #158 Skrevet 23. november 2006 Bare klag i vei du vinterbarn, holder ut vi vettu ;o) Har ikke hatt det sånn som deg, men har hatt 2 problemfrie svangerskap da, heldig som jeg er ;o) Fødte før tida og, Hebbie, så det er mulig ;o) Ikke alle går over... Har jobba på sykehuset noen julekvelder og maten er ikke noe å skryte av, nei... Jeg som jobber på en avdeling hvor det ikke serveres mat fikk en sånn isoporboks med maten i som jeg skulle varme i mikro'n.... Maten var helt fargeløs... æsj... Spiste meg mett på julegodt og frukt i stedet jeg ;o) Så sykehuset er definitivt ikke et sted jeg ville vært med min nyfødte baby... Svigermor er født på julaften da ;o) Så det blir folk av de og, he he. Deilig å sove lenge da ;o) Lå til kl 10 i dag jeg, det er lenge til å være meg ;o)
Gjest Skrevet 23. november 2006 #159 Skrevet 23. november 2006 VInterbarn ring føden !!!! Det høres jo ut som svnagerskaps forgiftning du kan ha,og det er ikke til å spøke med. Hebbie høres ut som du er klart til å bli mamma,he he he slange festa til babyen,bra ide...Hihi. søstra mi har fullstendig panikk for at jeg skal bli gravid igjen,he he he så da mobber jeg henne...Knis Hun var redd for meg da jeg ble syk,så forstår henne veldig godt da. Titsi var sikker på at du hadde født,fikk multimelding i stad,men det var konemor@ som har fått sin vesle Emil i natt.Pluss en venninne fikk i går kveld en jente.Hun som ikke har gleda seg noe.Det ble en jente på henne,så da har hun tre gutter og ei jente.Samme som meg. I natt sov Marius bare ett par timer i strekk så jeg sov til langt på dag.Stod ikke opp før 13 30.Men var våken fra 8.30 til 11 da. Men jeg må snart lære meg til å legge meg litt før på kvelden,legger meg ikke før i 1 tiden på natta...Håpløst. Ekkelt med de legene, har opplevd noen slike episoder selv.Var til vår gamle fastlege med nr 2,han hadde grått og vært våken i 4 netter.Reiste til legen og han sa at det var ikke noe i veien med ørene hans,dette var på morgenen.Ut på ettermiddagen var han hysterisk så vi ringte legevakta.Fikk komme og da legen såg i ørene hans fikk han sjokk,begge trommehinnene hadde sprukket. Fy f...da ble jeg sint på vår fastlege og vi bytta lege alle sammen. Er ikke helt sikker på om han har fått nedstatt hørsel så det må vi få sjekket opp. Nei nå er lillegulp våken (gulper fælt av mme)
Candy girrrl Skrevet 23. november 2006 #160 Skrevet 23. november 2006 Huff da Vinterbarn.. hørtes ikke godt ut. Og du har jo en stund igjen og. Håper det er en sånn en-dag greie. Men fortsetter det burde du kanskje dratt på ny undersøkelse. Dritmisunnelig på Hebbie som har sovet så lenge!!! Nyt det!! For den sonden din tror jeg aldri blir noe patent he he.. Stekte pepperkakene på 200 g jeg. Men det sikreste er vel å høre med *o-store-jule-bake-ta-helt-av-mor* opp i nord ;o) Men mine ble gode de altså.. Takk for modningsakupunktur Mamma Mø. Du skal jammen være heldig du slapp gå over slik.. Faktisk.. etterhver svinner faktisk håpet om at det noen sinne kommer en baby. Ble så glad i sted. Leitet byen rundt etter de gode engangsklutene som skal være så myyye bedre enn Libero sine. Så hadde de jammen santen de på lokalbutikken 1 min å gå her i fra, av alle steder!!! Da ble jeg fornøyd ;o)
Candy girrrl Skrevet 23. november 2006 #161 Skrevet 23. november 2006 Poster alltid samtidig med noen jeg.. og virker vel bare så lite oppdatert. )
Candy girrrl Skrevet 23. november 2006 #162 Skrevet 23. november 2006 En større mengde kanel er nå inntatt ) *venterispenning*
Møøø Skrevet 23. november 2006 #163 Skrevet 23. november 2006 spennende da, titsi ;o) Du skal se det skjer noe snart... Babyen må jo snart komme seg ut da... ;o) Hva slags engangskluter var du på jakt etter da? Jeg har Mesoft fra apoteket jeg, men syns egentlig de er litt i minste laget... Jeg hadde blitt innlagt på psyk om jeg hadde gått overtid jeg... Var liksom forberedt på å føde før tida, alle damene i min familie har gjort det de siste 3 generasjonene, så om jeg hadde gått over hadde jeg nok ikke vært noe særlig happy nei... Men du fødte jo før tida på de andre 2 har jeg skjønt, så det er nesten litt rart at denne her har "grodd" fast... he he, lille knirk har skifta navn til lille gulp ;o)
Gjest Skrevet 23. november 2006 #164 Skrevet 23. november 2006 Kanskje det hjelper denne gangen...Den babyen din er virkelig ventande nå...4 stk her som er kjempe spente...Hehe neste gang er det vel hebbie vi henger over og venter på og vinterbarn samtidig.du må knipe igjen litt vinterbarn :0) Om det er meg du mener titsi så vil jeg bare si at det BARE er 6 timer å kjøre til Bergen.bor ikke sååååååååååååååå langt nord da :0) Har tenkt å begynne julebaksten til helga eller neste helg får se hva jeg gidder. Skulle kjøpe neste str på bleiene til Marius,de fra 3-6 kg men de drukna han i.Hehe så måtte kjøpe newborn igjen.Er vist ikke så stor lillegutten vår. Men han bæsjer hele tiden,ørten bleie skift pr dag. Er så trøtt nå når det blir mørkt så tidlig,tror det er natt og så er klokka bare 18 er helt omsnudd jeg.sover på dagen og våken på natta,er rett og slett forvirra. Må sjerpe meg for på mandag blir det full rulle,da skal gubben starte på jobb igjen og jeg får lille gutt her alene og de tre andre,men de er heldigvis på skole og i barnehage det meste av dagen,men er spent på om du titsi får tid å stikke innom som får tre stykk hjemme.
vinterbarn ;O) Skrevet 23. november 2006 #165 Skrevet 23. november 2006 Hallois jenter... Jeg har ikke tid til å dra noen sted for sjekk jeg nå... må jo følge med på titsi.. hehe Vi har funnet ut at vi ser ann til i morgen, er jeg lik form da.. blir det sykehus sjekk på meg.. men føler meg faktisk litt bedre nå. Sikkert forde jeg har lest så mye om svangerskap forgift at jeg fant ut at det ville jeg ikke ha.. så ble bra i en fei ;O) Snakk om å bli fort mørkt ute ja... er jo nesten natt ute til barnetv jo... skikkelig trist tid dette før evt snøen kommer!!! Da blir det brått litt lysere og triveligere... Men spørs om den kommer i år.. ønsker litt på juleaften jeg.. så kan det lave ned i januar... men jeg får vel ikke bestemme det ;O) hehe... herregud.. nå har pappaen leggekveld her.. da er det show!! De synger anita hegeland for full hals oppe.. så søøøøøøøte.... "hvis jeg var en fugl.. med vinger og fjær..." Så artig at de liker de sangene, for det var det jeg elsket når jeg var liten... flere med meg????
Candy girrrl Skrevet 23. november 2006 #166 Skrevet 23. november 2006 Oi, den var jo nesten på side 2! Ikke bra. Godt å høre du er litt bedre Vinterbarn. Men pass på! Så typen din kan så avanserte sanger? Imponert! Min kan bare"Bæ bæ lille lam" han ) Men den synger han hver kveld til gjengeld he he.. Og Idefix.. jeg vet du ikke er nordlending ja. Sorry. Men du er den av oss 4 som har bosatt deg nordligst, derfor! ) De vaskeklutene er av merket Euroshopper. Blir solgt i Ica-butikkene. Tror de er en del rimeligere enn Libero sine og. 250 i en pakke. Finner de i bleiehyllen. Har også kjøpt 2 pk Mesoft, siden jeg ikke fikk tak i de her. Men nå har jeg 500 stk. Skulle holde en stund det ) Rart hvordan noen slekter alltid føder før.. Det er det jeg kaller gode gener he he.. Uten å overdrive så skjer det faktisk saker og ting nå. Kjenner det godt i korsryggen. Litt rart, for har ikke kjent riene der med de andre fødslene. Hmm.. må legge meg ned litt å analysere. *skal-IKKE-la-meg-lure* ånei hei! Men hvis.... så Hebbie, da er kanel tingen. Ikke for deg Vinterbarn!!
Chiquita Bananas Skrevet 24. november 2006 #167 Skrevet 24. november 2006 kjeeeeeder meg !! Klarte ikke å legge meg til å sove pga. halsbrann - så her sitter jeg og kjeder meg. Har prøvd å finne noe spennende på nettet å lese, men ingenting. Fredrik har blitt veldig aktiv i natt da - etter en rolig dag...så jeg har sittet og sett på magen bevege seg ) Har ikke gjort det før - hver gang jeg sitter og lener meg fremover så sparker han. Så da måtte jeg jo se dette her da før han kommer ut. Imorgen skal vi til sverige på shopping. Tar en tur og satser på at det går bra......har fått tilbud fra Color line for medlemmer med båten hvor det koster oss bare 50 kr. Også selger dem ribbe på båten for 10 kr kiloen. Håper det er noe igjen da....Folk var rimelig kjappe med å bestille plass fordi det var ikke mye ledig da vi ringte i kveld. Titsi da - føder du eller ?? Hvis dette er pga. kanelen så skal du være sikker på at jeg skal dytte i meg det !!! Huff - er så drittlei av disse våkenettene...og det uten en baby. Gleder meg til jeg har han til å dulle med og nettene har en mening.
Candy girrrl Skrevet 24. november 2006 #168 Skrevet 24. november 2006 Morn. Riene tok seg opp i går kveld.. for så å dabbe av. Men fikk en skikkelig au klokken fem. Og verre blir de!! Så nå er svigermor tilkalt. Hun har 40 min å kjøre. Og vi har veldig rushbelastet vei til sykehuset..så vi drar nok når hun kommer, for være på den sikre siden. Og leser dere om en jordmor som ble kvalt i nyhetene, så er det hvis jeg har bomtur og blir sendt hjem he he.. Selv om det ikke er hennes feil stakkar! Ikke slit deg ut på shopping da Hebbie.. Og HVIS det er i gang ja, så får du prøve litt kanel. Meeeeen halsbrann er med på kjøpet. Kryss fingrene for meg da jenter, så får vi håpe det omsider er min tur! Stoooooor klem
vinterbarn ;O) Skrevet 24. november 2006 #169 Skrevet 24. november 2006 ÅÅÅÅÅhhhhh.. så deilig å høre at titsi er i gang.. stakkars jente, begynte å tro at lille ikke ville ut jeg... lurte faktisk litt på om hun VAR gravid... hehe ;O) Gleder meg til å høre hva det blir og hvordan det går!!! Jeg krysser alt som er for at alt går bra, blir en spennende dag dette da ;O) Hva slags shopping skal du på i dag hebbie?? juleshopp??? Tenkte kanskje jeg skulle ta meg en runde på kalender shopping idag jeg da... føler meg mye bedre, så dropper nok sykehus turen idag...
Møøø Skrevet 24. november 2006 #170 Skrevet 24. november 2006 Godt å høre at titsi endelig er på føden ja ;o) Kanel er nok tingen ;o) Funka på meg og ;o) Håper hun får en grei fødsel da, ikke langtrukken vertfall... Dere som melder med henne får holde meg oppdatert da! Hvis dere hører noe mener jeg ;o) Ruth har gått opp til de bleiene fra 5-7 kg hun... Er jo ikke 6 kg enda, men bleiene skled ned så rompa var nesten bar... Og hun har nå ikke bæsja på 8 dager, så hun er ingen storforbruker nei... Kommer vel en ladning i kveld når jeg er på julebord tenker jeg... hun skal nemlig være med... Ville vært typisk om hun skeit fra topp til tå da.... Får ta med helskift vertfall, tilfelle... ;o) Kunne tenkt meg en tur på shopping jeg å, men får drøye til over helga. Var visst plutselig litt lite penger igjen på kontoen min og, så jeg må overføre litt... Det burde vært halv lønn på novemberlønninga i stedet for desember... liker ikke å være ute i siste liten med innkjøpene jeg... Fin tur med Sandefjord-strømstad ferga da. Tok den noen turer da jeg var student i Tønsberg. Tur-retur for 25 kr ;o) Og så kjøpte vi en billett på retur i tillegg og fikk tax-free-kvote ;o) Så drakk vi på toget tilbake til tønsberg... he he.. Skal da på julebord i kveld jeg da. Gikk opp for meg i stad at jeg da går glipp av selveste finalen i skal vi danse... ( Men jeg får ta den opp på video og se i mårra da... Vet jo at Kristian vinner, så det er jo ikke noe spennende, men vil gjerne se dem danse og se hvor mye poeng de får ;o) Har muligens fått øyekatarr på det ene øyet da, det er litt rødt... så jeg vurderte i dag tidlig å bli hjemme, men nå er det litt bedre, så da drar jeg sikkert tenker jeg... Blir det borte uten behandling? Eller må jeg få meg kloramfenikol? Hadde en flaske her, men den var åpna... så den er vel ikke brukbar da? Står at den bare er holdbar 4 uker etter åpning... (sikkert 1 år siden den ble brukt...)
Gjest Skrevet 24. november 2006 #171 Skrevet 24. november 2006 Har fått meldinger fra Titsi. Hun dro inn på føda,men ble kasta ut,havnet på en alternativ avdeling der de ikke gjør noen ting.Hun hadde 2-3 cm for flere timer siden ,men det har ikke tatt seg opp igjen. Om det ikke gjør det må hun nok hjem.Stakkars vennen vår !!!! Kan hun ikke få hjelp og få ut denne babyen? Håper hun får ett rie raid og hun blir ferdig snart for slik kan hun ikke gå.siste meldinga fik jeg for 5 min.siden.
Møøø Skrevet 24. november 2006 #172 Skrevet 24. november 2006 Huff, stakkars titsi da!! De kunne vel gitt henne akupunktur eller noe for å få litt fortgang på det? Hun er jo på overtid da... Tenker masse på deg nå, titsi, håper det tar seg opp igjen så du får baby i dag!! ***************************************************************************************************************************************************************************************** (lå igjen litt fødestøv i sykehusbagen min ;o) Håper det kommer til nytte!! Nå har jeg nemlig gitt bort alt jeg har og har ikke noe om hebbie eller vinterbarn sku trenge noe etterhvert...
vinterbarn ;O) Skrevet 24. november 2006 #173 Skrevet 24. november 2006 Mamma mø..............du er litt av en venn i nøden ;O( gir bort at fødestøvet ditt til en fødende kvinne... man trenger jo det før fødslen ikke i!!!!!!!!!! nå ble jeg skikkelig skuffa over deg... regner med å ha hebbie i ryggen på denne.. (ikke sant hebbie) ;O)hehe.. neida, skal nok bli baby på den jenta idag se... men jeg forstod det ikke som om hun ble kasta ut fra noen sted... bare at hun kom på en fødeavd der de ikke har epidural.. bare alterativt. De har det samme her.. og er nok der jeg havner også, for de vurderer utifra tidligere fødsler.. har de gått normalt prøver de at du skal føde der først!! De vil jo også gjerne at fødslen skal gå av seg selv da.. er jo ikke så langt på overtid ennå.. De ser vel ann hvor sliten hun blir under fødslen.. hvor lang tid det tar før ting tar til for fullt... Det som er skummelt er at det plutselig bare blir klart og ungen vil ut.. brukte 40 min jeg.. fra 3cm til hun var ute.... Men absolutt frustrerende for titsi, som ligger der og gjerne vil ha ut babyen NÅ!!!! Skulle prøve å finne meg klær til julebord neste uke jeg.... guuuuuuuuud det var en enkel ting.. hehe.. Jeg er ikke mye stor i magen, men med de klæra ser jeg jo ut som en elefant... herregud, lurer på om jeg bare skal bli hjemme jeg altså. Så deprimerende ;O(
Gjest Skrevet 24. november 2006 #174 Skrevet 24. november 2006 Hun møtte visst de ekkle folka først,må huske at hun ønsket epidural og det kan hun ikke få der hun er nå.Fikk melding for litt over en time siden ,da trodde hun ting begynte å ta seg opp.Håper det. Har sittet å sett 7 himmel,der fikk Annie tvillingene sine,tenkte på Titsi og tårene spruta mens jeg kosa med min egen baby.Hehe litt hormoner henger visst i ennå gitt.. Jeg har fødestøv på lager til både deg og Hebbie,brukte jo ingenting jeg veit du ;0) Er barnevakt for niesa mi,så det er bare korte turer innom idag.Hun finner på så mye rart den snuppa,blir 2 i desember...
Møøø Skrevet 24. november 2006 #175 Skrevet 24. november 2006 Er en ivrig seer av 7.himmel jeg å, men har sett mange av de episodene som går nå. Syns hittil siste episode som er sendt var litt teit da... Både Matt, Mary og Lucy skulle ha tvillinger... Hva er oddsen for det liksom.... Men er en veldig fin serie ) Unnskyld da, vinterbarn... ville bare at riene til titsi ikke skulle dabbe av så hun ble sendt hjem igjen jeg.... Ikke noe personlig ment... ) (skal se jeg har litt på lur til det blir din tur og ;o) ) Får vel gå og vekke storesøster jeg nå, hun skal nemlig være med bestefar til travbanen, pappa'n er der allerede med 2.åringen som skal gå løp ) 2.åringer finner på det meste ja... vet alt om det... ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå