Chiquita Bananas Skrevet 15. november 2006 #51 Skrevet 15. november 2006 jeg var så sliten etter handle turen og matlaging så jeg la meg nedpå en liten stund og var sur på sambo ;o) Så sto jeg opp og pakket ferdig presangene til USA. Har vasket over noen trekk til babyutstyret - så nå er jeg igang.... Sitter nå og skriver liste over hva jeg trenger til sykehusbagen - som svigerinna mi har minnet både meg og sambo på ;o) tror hun er redd jeg ikke får gjort det i tide.... Og nå skriver jeg liste over ting jeg mangler og trenger til meg og babyen. Så bare kom med tips til meg !! Har skrevet to innlegg på skravlesiden over dette - så ser dere hva jeg har tenkt på. Dessuten så kan jeg ikke chatte lengre - får så utrolig vondt i bekkenet etter en liten stund på stolen inne på kontoret. Så heldig du er da Idefix som bare har 1 kg igjen - men så la du søren meg ikke på deg noe særlig heller !! Gleder meg til jeg skal begynne å jobbe med å fjerne fett på kroppen... Håper du får en kjempefin kveld imorgen med jentene !!
Chiquita Bananas Skrevet 15. november 2006 #52 Skrevet 15. november 2006 Forresten jenter - trenger råd fra dere. Madrassen i vogna er av skumgummi med et laken over - har tatt av lakenet og vasket det. Men jeg lurte litt på madrassen - må den byttes ut eller trenger jeg ikke det siden babyen alltid kommer til å ha fullt med klær på seg i vogna. Det sto noe om at den var ikke allergifremkallende, var ikke brannfarlig etc. virka som en veldig bra madrass. Det viktigste er vel sovemadrassen i senga - den må være ny. Har bestilt ny så jeg håper snart kommer i butikken. Og i sovevugga som skal stå i stua så er det bare en tynn skummadrass med plasttrekk over (som ikke kan tas av), men er dette nok eller må jeg ha en annen madrass slik at det ikke blir for hardt for babyen ? Han skal jo sove en del oppi der den første tiden....
Chiquita Bananas Skrevet 15. november 2006 #53 Skrevet 15. november 2006 må fortelle dere mer... Satt på kontoret foran pc'en da det plutselig skjøt opp gulp eller ihvertfall noe surt oppstøt rett i nesen. Det var så brått og surt at det rant tårer fra øynene og jeg satt og hosta og holdt meg for nesen som sved som f............
Møøø Skrevet 16. november 2006 #54 Skrevet 16. november 2006 God morgen jenter!! Fælt som dere skravla i går da... Har nå sendt størstejenta med pappa til barnehagen, så i dag skal jeg og Ruth bare kose oss ) Burde vel gå og legge meg igjen men... får se om jeg gjør det. Ruth ligger og koser seg i senga vår, så hun våkner vel snart når hun ikke finner noen å krabbe etter ;o) Har msn, idefix, hvis det er det samme som windows messenger? I så fall så har Hebbie adr mi, for det er den samme som e-posten, ikke sant?? (Ikke så lenge siden jeg fikk meg ny data nemlig og ikke hatt det før, så jeg er ikke så inne i de msn-greiene ;o) ) Så dere kan få adr fra Hebbie da ) De kan vertfall på babysvømming fra de er 6 uker og minst 3 kg. Men da er det i oppvarmet basseng da... Han vil nok si fra hvis han syns det er kaldt.... ååå, herregud... bekager Hebbie... må jo være helt teit jeg... spurte jo om mamma'n din fødta før tida, men åssen kan du vite det, som er adoptert.... (for jeg har ikke drømt nå, ikke sant) Er det mulig.... Får skylde på ammetåka.... Bare 1 kg igjen, idefix... Det er jo kjempebra!! Gratulerer!! *grønn av misunnelse* Har hele 6 kg igjen jeg ( Ang madrass så skal babyen ikke ligge for mykt, så en tynn skumgummi-madrass holder i massevis. Babyen er jo ganske lett og trenger ingen tykk fjærmadrass ) Jeg vaska ikke vogn-madrassen nå. Hun ligger jo inni en pose, så jeg ser ikke madrassen i det hele tatt... Så da så jeg ikke vitsen i å vaske den. (så lenge den ikke er symlig møkkete eller lukter vondt da... ) Pappa'n til mine små var også nesten 5 kg, men jeg har hørt at det ikke har noe å si... Mine jenter var vertfall 3640 og 3480, men så kom de jo 12 og 16 dager før tida, mens svigermor gikk overtid med min kjære da... Nei, der våkna visst snuppa hører jeg... Så da får jeg opp og slenge frem puppen )
Chiquita Bananas Skrevet 16. november 2006 #55 Skrevet 16. november 2006 Jammen har jeg ikke selskap her i dag -sitter her som vanlig og spiser frokost. Våkner alltid og ligger litt og kjenner kvalmen komme. Gubben ville ikke ha niste i dag - helt greit for meg det.... Tenkte på det med msnadr din Mamma mø - jeg kunne jo bare sende den til Idefix også sender hun den videre til dem andre. Siden hele navnet ditt sto i den - jeg har lagt deg til meg, men jeg får så vondt i bekkenet etter en liten stund i stolen. Hehehe....skjønte jo at du ikke kunne vite at jeg var adoptert. Jeg trooor jeg skrev det til deg den gangen da jeg så på feil bilder og skrev litt om meg siden jeg trodde du viste trynet ditt og slikt. Men det gjorde du ikke - dumme dame som hadde likt nick som deg ;o) Da driter jeg i madrassen - han skal vel uansett ligge i Voksiposen sin og den er ubrukt, men noen år gammel. Så jeg skal fryse dyna og vaske trekket. Men jeg tenkte på at til våren og sommeren blir det vel for varmt med pose og da blir det jo dyne og vanlige klær. Det er jo sovemadrassen i senga dem advarer mot da. Får høre på sykehuset på mandag når vi skal på omvisning om det er mulig med en vektestimering bare itilfelle. Trodde det var løgn fra sambo, men har fått det bekreftet fra svigermor. Hun gikk nesten 2 måneder overtid. Han hadde termin i august, men kom aldri ut så han kom ut i september. Trodde det ikke var lov å gå så lenge - det er jo farlig for begge parter. Men dette er da 32 år siden og da hadde de ikke de samme kriteriene som er i dag - heldigvis !!! Igår var Junior helt krakilsk - han var aktiv hele dagen. Men på kvelden da jeg skulle hvile litt så sparket han helt vilt og den ene gangen tok det jo helt av. Han sto vel og "hoppet" inni magen - føltes slik ut, var så rart og det gjorde nesten vondt så mye som han sparket. Men akk så koselig da - nyter det mens jeg kan ) Han var slik i natt da jeg la meg også. Kom på at han var jo litt rolig på tirsdag og da pleier han å ta det igjen to dager etterpå...... Venninna mi i stavanger fikk sin sønn i går halv fem med keisersnitt. Så nå er det bare meg igjen da - siden hun første snek betraktelig i køen og er ferdig 6 uker før tida..... ;o) Alt står bra til med babyen - litt slit med pumping og mating gjennom sonde, men ellers var alt bra.
Candy girrrl Skrevet 16. november 2006 #56 Skrevet 16. november 2006 Heisann jenter! Ang. madrassene.. Så lenge de brukte har plast over tror jeg ikke de trengs å byttes ut. Da får du de helt rene. Men brukte skumgummimadrasser man vet andre babyer har gulpet på o.l er ikke anbefalt å bruke om igjen. Vært litt synsing om at det kan danne seg gasser som igjen kan være årsåk til krybbedød. Men i vogn har jo man stort sett masse tepper, poser o.l. 2 mnd over.. herligheten! Men har hørt flere gå 6-7 uker over, i gamledager ja.. Men det var vel før El-testenes tid ) Så i dag skal du bare slappe av å kose deg Mamma Mø. Så deilig. Husker når jeg hadde bare en, som i tillegg var veldig snill. Følte jeg gikk rundt å lekte med dukke he he, var bare kos! Men du må jo samle litt krefter til ettermiddagen da, da er det nok full fart ) Nå går jeg bare rundt å venter jeg. Er så lei drittvær! Vært snart to uker med skikkelig drittvær. Og da blir det ekstra laaaange dager her hjemme. Liker å være ute noen timer hver dag. Kan dere ikke sende litt fødestøv, pleace????
Møøø Skrevet 16. november 2006 #57 Skrevet 16. november 2006 Hei igjen ) Da har jeg sovet i 2 timer jeg... ) Ruth sover enda... Deilig med en sånn dag ja!! Snør her i dag, spådd regn og, men håper ikke det kommer... blir så glatt da... Er ordentlig vinter her, julekort-stemning ;o) Hvitkledde busker. I går var det sol og, da var det ekstra fint! Æsj... nå hører jeg at det regner på ruta her ( Ja, ja, har ikke tenkt meg ut likevel i dag... Og da slipper jeg å ha ut hestene og ) (for de som ikke har fått det med seg så har vi 3 travhester) Nå, når jeg er hjemmeværende er det da min oppgave å ha de ut på dagen og pynte møkk.... ( Men i gjengjeld betaler min kjære sydenturen min til våren ) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx (masse fødestøv til titsi, fant litt i sykehusbagen ;o) ) 2 mnd overtid... er det mulig?? Var vel før UL's tid og sikkert, menn likevel... Da hadde jeg gått på veggen trur jeg.... Var jo ikke pent av venninna di og snike slik at du ble sist i køen da.... Du får satse på at du ikke går 2 mnd over så vinterbarn sniker og... )
vinterbarn ;O) Skrevet 16. november 2006 #58 Skrevet 16. november 2006 Hallo mamma mø.. jeg skal ikke føde 2 mnd etter hebbie jeg altså, nå syns jeg du tok i fælt her altså.. ;O) Har du hester du a... får du ridd de eller er det bare konkurranse?? Er det vanlig med menssmerter nå på slutten??? eller slutten og slutten.. har menslignende smerter nå..syns det er litt ubehagelig. Husker jo ikke hvordan det var forje gangen..leeeeeeeeenge siden!!! Her er det regn, regn og atter regn. Lite koselig glad jeg ikke MÅ ut i dette været... ikke så glad i regn jeg.. kunne ikke bodd i bergen for å si det sånn.. ;O) Tenkte jeg skulle ta en tur på jobb idag, savner de så ille.. så må innom å hilse på titt og ofte.. hehe.. blir dårlig med prat da, er så travelt der.. men da får jeg ihverfall sett de og følt stemningen ;O)
vinterbarn ;O) Skrevet 16. november 2006 #59 Skrevet 16. november 2006 Titsi... xxxxxxxxxxxxxxxxxxx litt fødestøv fra meg også, for jeg trenger jo ikke det selv ennå....
Møøø Skrevet 16. november 2006 #60 Skrevet 16. november 2006 mente ikke at du skulle føde 2 mnd etter hebbie da, men om hun skulle gå 2 mnd over som sin svigermor så har jo du født for leeenge siden, ikke sant? ;o) Vi har en hingst som er 11 år, han er innridd, men som sagt hingst, så da ville det nok være han som var på tur med meg, ikke omvendt... Har også en 2-åring som og er hingst og helt vill... Så han vil jeg ikke sitte oppå nei... Har nok med å leie han... Nekta å leie han da jeg var høygravid... Den siste er ei merr som har hestimagen ;o) Så hun er rolig og snill og jeg kan sikkert ri på henne, men jeg har ikke ridd noe særlig, så jeg får se på vårsiden om jeg tar sjansen på å ta en tur ) Hvis jeg får saslen rundt da... hun begynner vel å få mage hun da.... Studerte i Bergen, 3 dagers samlinger 3-4 ganger i halvåret i 2,5 år og jeg hadde så og si ikke regn i det hele tatt.... Var nok heldig da ) Koselig å dra innom de på jobb, de blir jo på en måte nesten familie de. Jeg jobba 100%, så det er rart å ikke se de så ofte lenger... De kommer på barselvisitt på onsdag, gleder meg masse!! (vi er bare 10 ansatte, så arb.miljøet er veldig bra og vi er veldig sammensveisa.) Kan jeg spørre hvoe du jobber, vinterbarn?
Møøø Skrevet 16. november 2006 #61 Skrevet 16. november 2006 Hebbie: Vær forsiktig når du lufter bikkja fremover da... Leste om ei i avisa i dag, (hun var fra Bergensområdet), hun var ute og lufta bikkja og 10 min senere hadde hun født, i et lyskryss, på gata...... (historien sa ingen ting om hun var 1.gangs da....)
Møøø Skrevet 16. november 2006 #62 Skrevet 16. november 2006 Hei igjen... Fant bildet av snuppene mine som var i lokalavisa;o) Hvis dere vil se... http://www.oa.no/navn_og_dag/velkommen_til_verden/article2338391.ece?start=24
Chiquita Bananas Skrevet 16. november 2006 #63 Skrevet 16. november 2006 Jeg har slutta å gå tur med bikkja - slutta i uke 33 da smertene ble for store og siden gubben skal ned i vekt og synes det er helt greit å ta turen så går det helt fint for meg ) Men eneste ulempe er jo at det raser på med kilo fordi jeg har nettopp vært/er i en sukkerperiode og det er jo ikke bra når jeg ikke beveger meg så mye lengre. Men men...tar det igjen når jeg har født. Og jeg sa til sambo i går at jeg har ikke noe pes med baggen siden han kom 2 måneder etter tida så da burde jeg ha rimelig god tid ;o) Og mobba han i dag at det starta vel ved fødselen at han er så treig til ting...... Får gå inn og kikke på linken din da Mamma mø ) Så rart - føler meg stappmett enda jeg har spist 3 minimuffins og drukket te. Er vel fordi magen er rimelig stappa med en baby. Men jeg må spise før jeg drar på svømming ellers svimer jeg av. Skal få bæreselen av ei på svømming som var i sverige på mandag - så den må jeg snike inn og pakke. Er jo presang til gubben. Han kommer til å bli så glad !! Han elsker presanger.....
Gjest Skrevet 16. november 2006 #64 Skrevet 16. november 2006 Vil bare si at jeg er i live og kommer igjen sterkere etterhvert.Har hatt en pyton natt,Marius sovna i 5 tiden...Øynene går i kryss her.Skal nå rydde og vaske litt og pakke inn noen julegaver.Får besøk i 18 tiden av svigers..Sender masse fødestøv til deg Titsi,fik jo ikke brukt noe av mitt jeg...Siden jeg juksa.Tenk nå er Marius 14 dager,hvor blir tiden av ???? Vi snakkes kjenner stresset kommer krypende ganske brutalt nå.
Candy girrrl Skrevet 16. november 2006 #65 Skrevet 16. november 2006 Er også bare inom en snartur. Fikk besøk. Men takker og bukker for alt fødestøv! Det var snilt av dere!! Nå er det bare å vente å se om det funker. Lykke til med svigersbesøk Idefix.
vinterbarn ;O) Skrevet 16. november 2006 #66 Skrevet 16. november 2006 En liten kjapp hilsen fra meg også, dere ville jo ikke svare meg på mens smertene mine.. så måtte legge inn en annen tråd om det.. liker ikke helt det er.. er det normalt hebbie og titsi?? Har dere sånn også??? Kos deg med svigers idefix ;O) hehe
Møøø Skrevet 16. november 2006 #67 Skrevet 16. november 2006 Kan ikke huske at jeg hadde noen menssmerter, vinterbarn, så jeg vet ikke om det er normalt.. Kan dessverre ikke hjelpe deg... Fikk lønning i går, så lønnslippen kom i posten i dag. Stemmer jo selvsagt ikke... Blir så irritert! Det er sikkert 7-8 ganger i året at jeg må ringe lønningskontoret for det er feil på lønna... Tenk på alle de som ikke sjekker lønnslippen sin... sikker på at de lurer mange... Skulle få etterbetalt for jeg gikk opp i lønn for 7 mnd, men hadde fått bare for 6 mnd... Og så var det nesten 4000 i trekk som jeg ikke skjønner hva er, så jeg får ringe dem og klage i mårra...Skjønner ikke at det i dataverdenens tid skal være så vanskelig?? Åååååååå. Ikke stress for mye da, idefix, da forsvinner melka di helt... Kos deg med besøk da. Hva med å sende de 3 største barna ut med bestemor og bestefar og slappe av og kose deg med Marius et par timer? Trenger å få sove litt vertfall da... Orker ikke mange slike netter på rad....
Candy girrrl Skrevet 16. november 2006 #68 Skrevet 16. november 2006 Er nok en gang bare innom en hurtigsvipp.. Men Vinterbarn.. jeg har hatt masse menssmerter. Men hvis det gjør deg engstelig så kanskje du skulle ringt sykehuset og spørre. Bedre å være litt for forsiktig.
Chiquita Bananas Skrevet 16. november 2006 #69 Skrevet 16. november 2006 er bare kjapt innom - er så trøtt i dag.... Vinterbarn - har hatt mye menssmerter under svangerskapet. De sier det er helt normalt, noen har mye og lenge, andre ingenting eller lite. Men som Titsi sa - hvis du synes det er for mye eller det bekymrer deg så ring sykehuset så du kan få en sjekk eller snakke med noen....
Candy girrrl Skrevet 16. november 2006 #70 Skrevet 16. november 2006 Skal si vi er blitt ordknappe her inne ) Bare korte innlegg! Jeg sitter nå her å håper fødestøvet virker jeg ) Har litt lurerier nå.. blir spennende om de snart slutter å lure meg og begynner å plage meg i stede snart. Så du ha ansvaret for både en baby og tre hester på dagen du Mamma Mø.. Det er jo ikke spøk!! Blir jo kjempeflott for jentene dine å vokse opp med hest da. Bor du på gård da eller? Lurer på hvordan det går med Idefix og svigers. Har visst ikke verdens beste kjemi. Men 4 dager skulle vel gå. Håper Marius er snill om nettene da. Nå er det skikkelig au au i magen altså.. Om det ikke blir fødsel i natt så blir det IALLEFALL ikke søvn.. Blææ. Var det 17 du hadde termin Hebbie?? 1 mnd i morgen..
vinterbarn ;O) Skrevet 16. november 2006 #71 Skrevet 16. november 2006 Åj.. så spennende da titsi.. kanskje du blir 3 barnsmor i løpet av natta/helga alikevel.. det hadde vært gøy ;O) Er ikke sånn super bekymret for de mens greine... får bare se det ann litt.. er jo fortsatt bra med liv så. Det er jo det viktigste!!!!! Rart man blir mere og mere usikker for hver gang man går gravid, trodde jeg skulle bli tryggere og tryggere jeg..men er vel forde alderen kommer og da også informasjonen rundt alt som kan skje... ja, ja... går nok supert denne gangen også ;O) Lykke til om noe skulle skje i natt..morgen titsi..
Candy girrrl Skrevet 16. november 2006 #72 Skrevet 16. november 2006 Takk for det Vinterbarn!! Trykker alle lykkeønskninger til mitt bryst, uansett når det måtte skje. Ja du har helt rett i at den alderen bare gjør oss mer bekymret enn trygg. Hatt to helt greie fødsler, men denne gangen gruer jeg meg bare. Ikke gjort med de andre.
Candy girrrl Skrevet 17. november 2006 #73 Skrevet 17. november 2006 Er ikke noe snill denne ungen her. Holdt meg våken med masse lurerier, høy aktivitet og rabalder, men ingen regelmessigheter. Så nå er jeg en nattatur på kjøkkenet. Spist en youghurt og sjokolade. Blir vel belønnet med enda mer breakdans inni der ) Ha fortsatt en fin natt jenter.. Ikke så mange timene til Hebbie skal lage niste ;o)
Chiquita Bananas Skrevet 17. november 2006 #74 Skrevet 17. november 2006 Hehehe....i dag gidder jeg ikke lage niste enda jeg har stått opp nå. Han vil helt sikkert ikke ha mat - da får han handle noe ute. Har spist en appelsinyoghurt, blir alltid så sulten og kvalm når jeg våkner rundt 8. Får ikke sovet heller fordi gubben bruker alt fra en halvtime til en time på å slå av alarmen og stå opp. Junior har danset breakdance hos meg også i hele går og natt... Og med en gang jeg våkner så begynner han å slenge rundt seg med armer og ben inni meg....
Chiquita Bananas Skrevet 17. november 2006 #75 Skrevet 17. november 2006 Glemte å si : 30 DAGER IGJEN 4 UKER TIL TERMIN
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå