Chiquita Bananas Skrevet 15. november 2006 #26 Skrevet 15. november 2006 Jeg har ihvertfall skrevet ned to tips ang. stimulering av melkeproduksjon - ellers har jeg litt mye melk i kjøleskapet siden sambo ikke følger med og bare handler inn ;op Stillte fra Weleda 20 poser kr. 58 - tror dem selger på helsekost. Cyntocinin nesespray for lite brystmelk. Men nå er ikke jeg en mamma enda da ;o) Blæh !! Jeg hadde ikke likt å ligge klissvåt....hehehehe.....men så er vel han så happy at han fikk ut all dritten sin ;o) Er ikke noe verre enn å våkne opp og halve sida er klissvåt av sikkel eller svette...får helt noia da. Jeg var kanskje ikke først i dag, men jeg er den eneste som er oppe nå på denne tida...og spiser frokost. Etter en liten forrett på sjokolademuffins !! Har laget niste til sambo enda han var begynt å bli lei av brødskiver, men jeg gadd ikke tine kylling og steke det på denne tida. Tenk at jeg sto på kjøkkenet kl.06 om morgenen og lurte på om jeg skulle lage en god salat til ham....jeg trenger et liv !!!!
vinterbarn ;O) Skrevet 15. november 2006 #27 Skrevet 15. november 2006 Øke melkeproduksjonen ja... veit jeg faktisk ikke noe om.. har heller hatt det motsatte problemet selv. Men jeg veit at det lønner seg å amme ofte, men det gjør du jo virkelig... Kan det være han som ikke suger ordentlig a? Det hadde du vel merket tenker jeg.. har jo litt rutine fra før ;O) Stress fører jo ofte også til mindre melk... ellers veit jeg ikke noe... Får håpe det tar seg opp igjen, kjedelig å holde på med det flaske styret!!! I natt har jeg sovet en hel natt... bare tisset 1 gang.. snakk om å være fornøyd.. ikke så mye som skal til har jeg funnet ut ;O) Nå skal jeg på kontroll hos legen, får høre om hun fortsatt syns jeg skal spise grønnsaker og grovbrød... Jeg har ikke gått opp noe på 4 uker nå... så da bør ho vel bli fornøyd ;O) Siste gangen jeg er hos henne.. nå blir det jordmor resten. Føler jeg vil ha en som veit litt om babyer til å følge opp på slutten!!
Møøø Skrevet 15. november 2006 #28 Skrevet 15. november 2006 Neida, idefix, du har ikke drømt, her er prinsessene mine: http://www.barnimagen.com/content/view/thumbnail/451020 Har ingen gode tips om økt melkeproduksjon da... Har aldri hatt noe problem med for lite melk... Men prøv ammedebatten på dib, er visstnok mange hjelpere der ;o) Godt med nesten en hel natts søvn da, vinterbarn ) Og lua di blir nok fredig i en fei nå tenker jeg, for det er jo alltid gøy å begynne på noe nytt ) Min eldste søster skal gifte seg til sommeren, så jeg tenkte å strikke gensere til dem, har nemlig gjort det til mine andre 2 søstre, så da må jeg vel bare gjøre det nå og... Se om jeg finner noe fine mønstere da. ) Og så er jeg jo ikke fredig med dressen til Ruth enda da, hadde et håp om at den skulle bli ferdig til julekortbildene skulle tas, men det kan jeg nok bare glemme... Lykke til hos legen da, vinterbarn, enig med at det er bedre hos jordmor. Bedre tid har jm som regel og. Nå ligger Ruth faktisk våken under babygymmen og skravler ;o) Tror det først er i dag hun har "oppdaget" den. Husker størstejenta hadde maaange timer under den ) Må nyte tida mens de er små ja, idefix, de blir så fort store atte...
Candy girrrl Skrevet 15. november 2006 #29 Skrevet 15. november 2006 Morn. Vinterbarn, jeg er imponert.. Tisset bare en gang?? Høres ut som en drømmenatt ) Hørt at det kan gå litt tregere med melken etter keisersnitt. Men det er jo så pass lenge siden at trodde det skulle ha jevnet seg ut. Kjedelig hvis du blir avhengig av flaske og, siden du sover i en annen etg. Nå står jeg oppført i uke 41 på bim. Sprøtt! Og den oppgir ikke vekt og lengde lenger, sikkert for ikke å skremme ) Får besøk snart, av ei venninne med baby. Mon tro hvilke tema det går i dag da he he.. Sikkert ikke baby! Hebbie.. du er jo sånn 50-talls mor du. Lage frukost til mannen din klokken 6. Har du burka eller? ) Heldig er han iallefall!!
vinterbarn ;O) Skrevet 15. november 2006 #30 Skrevet 15. november 2006 Mamma mø: jeg fant denne siden på nettet.. med masse gratis strikke oppskrifer, der finner du alt mulig.. både strikking og hekling.. verdt å ta en titt, om du ikke har vært der inne før ;O) http://www.garnstudio.com/lang/no/kategori_oversikt.php Men jeg må si meg imponert om du gidder å strikke 2 stk voksen gensre... orker ikke å strikke til min 7 åring engang jeg.. blir for stort!! hehe.. da må jeg ha store pinner ;O) Nå har jeg kommet fra legen, idag likte hun ikke at jeg ikke hadde lagt på meg noe på 4 uker da... hehe.. jeg sa jeg ikke hadde spist siden hun sa jeg måtte holde meg til gullerøtter sist ;O) Men hun mener jenta har snudd seg nå.. og alt var bra ihverfall! Godt det da!! Jeg var innom apoteket for å smiske til meg en nesespray.. blir jo gal av å være så tett.. tenkte bare å bruke på natta.. fikk med meg en for barn. Så fikk jeg også en gratis babypakke derfra... noen andre som har fått den?? Med bleier, våtservietter, bind, smokk "i love mum" og leke til baby... gratis=gøy ;O) hihi
Chiquita Bananas Skrevet 15. november 2006 #31 Skrevet 15. november 2006 jeg døøøøøøør.... halsen min er sår og vond - sitter og drikker te med melk og honning. Hjelper når jeg drikker, men merker det når jeg stopper opp. Er godt. Kanskje jeg skal helle det på en flaske og ta med meg - må ut en tur og handle litt småting - ser ut som oppvaskvann da... Henta babypakken for et par måneder siden - gøy med gratis ting ja. Sendte en mail til Sebamed og spurte om dem hadde gratis produkter jeg kunne prøve ut - så jeg fikk en liten toalettveske med forskjellige prøveprodukter. Når babyen er 6 måneder så skal jeg kontakte Nestle igjen og få prøveprodukter fra dem - fikk en musikk cd, pekebok og solskjerm til bilen i første omgang. Så det går an å sende mail og spørre om gratis ting ) Vinterbarn - er det ikke det ene så er det det andre !! Får se om dem er så fornøyde med min vekt nå - sist jeg var der så var både lege og JM fornøyd, men siden da har jeg spist 30 boller med ekstra sukker, kakemenn og nå snart 20 mini sjokolademuffins. Ja og et par sjokolade, brus og kebab...faen her strømmer det på med det jeg har spist. nei - får komme meg avgårde så jeg ikke blir så sen hjem. Forresten jenter - i dag så var jeg knall hard på toppen av magen, egentlig på på øverste del av magen hvis man deler den i to. Er det normalt ?? Var skikkelig ubehagelig og stramt...og litt vondt. Sambo var helt i hundre og maste om at det kanskje var rier - det hadde han fått med seg igår at under rier så er det øverst på magen man merker hvordan dem er. Dust !! Fikk ikke lagt på tlf fordi han ville at jeg skulle føde for da kom han hjem med en gang - han er så klar !! Men jeg er ikke det.....
Møøø Skrevet 15. november 2006 #32 Skrevet 15. november 2006 Har også henta babypakke fra apoteket, frekk som jeg er så har jeg hente 3 stk jeg da.... ) Har heldigvis blitt kvitt bleiene, ikke noe mer fornøyd med papmers etter de gratisprøvene nei... Sverger til libero jeg ) Takar Hebbie-vennen da, må ikke dø av litt halsvondt.... Og du blir sikkert lei te med melk og honning etter et par liter.... Lille Ruth er syk hun og, skikkelig forkjøla... Dagen går greit, men er tett og hoster om natta... I natt hosta hun opp masse slim ( Stakkar lille snuppa mi... Tok henne opp i vår seng da, la henne på siden. Da sov hun så godt atte, er nok en bananunge hun og ;o) Krabbet etter meg når jeg flytta meg, så gubben ble nesten skvisa ut... ;o) Syns det var bra du ikke hadde gått opp noe jeg, vinterbarn, Som Hebbie sa, er det ikke det ene så er det det andre... Jeg står på stedet hvil på vekta jeg, har enda 6 kg som SKAL bort, men de kommer vel igjen i jula om jeg skulle være så heldig å bli kvitt dem til da... Hjelper ikke at jeg, så fort størstejenta har lagt seg, propper innpå med sjokolade da... Har akkurat fått i meg 150g melkesjokolade.... huff... He, he, du skal se du føder før titsi, Hebbie ;o) Fødte mamma'n din før termin da? Hvor er Titsi forresten? Er hun på føden kanskje?? Brukte litt nesespray jeg og, vinterbarn. Var så tett om natta at jeg bare måtte, hvis ikke fikk jeg ikke puste nesten... Brukte da den for barn jeg å. Går nok bra om man ikke overdriver bruken. Er jo slik med alt mulig, bruk alt med måte... Nei, får vel lage pannekakerøre jeg ) Snakkes da )
Candy girrrl Skrevet 15. november 2006 #33 Skrevet 15. november 2006 Hei. Ser på noe fælt nå. Skjedd en ulykke rett borti her. Kan se alt fra vinduet. En bil har kræsjet inn i et dissestaiv, av alle ting!!! Ser de står bøyd over en person og venter på noe. Håper virkelig ikke det er et barn.. huff!!! Nå kommer politiet.. Og helikopter. Iiikkk
Møøø Skrevet 15. november 2006 #34 Skrevet 15. november 2006 æææ... så skummelt da, titsi... huff, håper det går bra med de som kræsja da! Og at det ikke er noen du kjenner....
Candy girrrl Skrevet 15. november 2006 #35 Skrevet 15. november 2006 Ser nå ut som den er voksen, den skadde. Sikkert føreren av bilen da. Vi leker ofte på det huskestativet. Ekkelt. Blir hentet av sykehushelokopter. Ja ja.. dagens dramatiske innlegg fra meg!
Møøø Skrevet 15. november 2006 #36 Skrevet 15. november 2006 Ja, ikke moro sånn der... Tenker nok litt ekstra når dere leker der i fremtiden tenker jeg... ( Men si meg, har ikke du tenkt deg på føden snart?? Må komme deg i vei nå, hvis ikke drar kanskje Hebbie før deg ;o)
vinterbarn ;O) Skrevet 15. november 2006 #37 Skrevet 15. november 2006 Uff. det er fælt å se sånne ting. I fjor sommer var vi 7 jenter på tur.. kom rett opp i en døds ulykke.. motor sykkel mot bil, så mannen lå der.. rant blod fra hodet. Tilslutt pakket de opp den svarte sekken.. da var på en måte alle spørsmål besvart... har det bilde inni hodet ennå jeg.. ekkelt!!!!!!!!!!! Godt det ikke var noen på det lekestativet nå da.. kunne jo gått kjempe ille da... små barn o.l... æsj.. ekkle tanke kom deg vekk!!!!!!!!!!!!
Candy girrrl Skrevet 15. november 2006 #38 Skrevet 15. november 2006 Huff, ja.. ekkelt. Kan ikke skjønne hvordan den bilen har havnet der. Kjørt utfor beine veien, ned en liten bratt bakke og står med snuten inn i huskestativet. Ja, den svarte posen.. den gir svar på det meste. Så heldigvis ikke noe sånn. Puh.. Hatt besøk i dag ja, så lallet litt og våknet til dette. Ble derfor litt ekstra sjokka av å kikke ut vinduet.. Så du fikk kjeft for IKKE å ha gått opp nå Vinterbarn. Den er grei! Ikke lett å gjøre de fornøyde ) Men tror magen vokser i rykk og napp. Merker det selv på apetitten. Litt mer matvrak i perioder ) Og Mamma Mø. Ikke kom her å si at Hebbie føder før meg!! Da..da..vet jeg ikke hva jeg gjør ;o) Har som mål å føde denne uka iallefall.. God bedring til alle små og store tette neser og såre halser!
Møøø Skrevet 15. november 2006 #39 Skrevet 15. november 2006 Oi, så ekkelt da, vinterbarn.. ikke noe moro å komme oppi sånne ulykker... Har heldigvis ikke opplevd sånn traumatiske ulykker jeg... Men jobbe jo på sykehus og har traumecalling, dvs vi blir tilkalt når alvorlig skadde kommer inn og har noen stygge opplevelser der...
Chiquita Bananas Skrevet 15. november 2006 #40 Skrevet 15. november 2006 Uff da - er ikke gøy å være vitne til ulykker.....Håper det gikk bra da. Titsi - du må skynde deg ellers er det stor sjanse for at jeg føder før deg !! Nå sliter jeg ihvertfall når jeg kjører...det presser så voldsomt oppover i ribbeina at jeg klarer så vidt å sitte oppreist. Blir ikke lei av å drikke te med enten honning eller suketter og melk - det er yndlingsdrikken min ;o) Men jeg har begrenset meg mye etter jeg ble gravid - men etter puddingen er ute så kommer det nok alltid til å stå en kopp med te på bordet til enhver tid. Har vært og handlet mat på Maxisenteret i drammen - var 40 % på all fersk fisk. Tror alle innvandrerne som bor der hadde møtt frem !! Det startet på nr. 15 da jeg kom og jeg fikk nr. 48 !! Men det gikk faktisk ikke sååå lang tid før jeg fikk. Så nå skal jeg lage røykt torsk - vil ha fisk i dag... Gjett om jeg følte meg høy da - vrimla av asiatere der og jeg hadde på meg joggesko uten hæl, allikevel så var jeg nesten et hode høyere enn dem...hehehehe....dverger !! For dem som ikke har fått det med seg så er jeg asiat. Nå er jeg så sulten at jeg svimer av så jeg må få lagd meg mat....eller skal jeg spise noe muffins ?? hmmm....hva skal jeg gjøre ??
Møøø Skrevet 15. november 2006 #41 Skrevet 15. november 2006 Noen som har prøvd å bimme og steke pannekaker samtidig?? Dømt til å mislykkes....
vinterbarn ;O) Skrevet 15. november 2006 #42 Skrevet 15. november 2006 He..he mamma mø!!! Den kombinasjonen skjønner jeg går galt.. jeg kokte poteter samtidig.. det gikk kjempe fint ;O) hihi... Hebbie hvem uke er du nå igjen?? Klarer ikke å huske når dere andre skal ha jeg.. selvom jeg skravler med dere hver dag.. håpløs!!! (jepp... blond og selvsentrert) Så kult at du ikke bare var bredere enn dem da hebbie.. hehe... hadde kanskje ikke vært fullt så kult ;O) Så du skal føde denne uka du titsi, blir spennende å se om du får rett ....da.. er jo onsdag idag... hiiihiii
Gjest Skrevet 15. november 2006 #43 Skrevet 15. november 2006 Nydelige jenter mamma mø :0) Som dere har skravla da.. Ekkelt med den ulykka titsi og skikkelig ekkelt å komme opp i døds ulykke da vinterbarn.Min store skrekk det,være først til en dødsulykke... Husker så godt for noen år siden,da kjørte bussen på ett manneske her,dere kan tenke dere ,det er 11 hus her.Alle kjenner alle kjempe godt.Det eneste vi visste var at det var skole bussen og at personen var død. Vi var helt sjelvne før vi fikk vite hvem det var.Det var en gammel dame som bodde her,hun hadde ikke sett bussen og gått rett forran den. Vi ble så letta over at det ikke var en av ungene "våra".Men det var jo kjempe trist med Aslaug da. Tipper du begynner å få kynnere jeg hebbie,det blir bare verre og verre.Men har du tenkt på å be om størrelses sjekk siden gubben din var så stor? Det hadde jeg krevd.Hadde nekta og født en stor baby. Titsi nå er det snart på tide å få ut den babyen din! Venter jo slik på deg,ver gang mobilen piper tenker jeg...Kan det være titsi eller [email protected] på dere begge.Dere har termin den 17 begge to... I natt låg Marius og kava slik at da klokka var 04.30 hadde jeg ennå ikke sovna.Såg meg i speilet og fikk sjokk.Såg ut som skriket av edward Munch.Fytti elg..Det bleike ansiktet ut hula under øynene og lille blå under øynene i tillegg.SÅÅÅÅ sexy...He he he. Sov til klokka 11 da.Når han ligger i senga vår sover han i ca 3-4 timer,så nå dropper jeg hele korga. Han får bare ligge i senga vår.Godt vi har 180 seng og vi er små begge to..God plass i senga da,fordi om vi er tre stykk opp i den. Pleier å dra han litt opp slik at jeg ikke legger dynen over ansiktet hans.Da sover vi begge to bra. I morgen kommer svigers,må rydde litt.Her ser helt bomba ut..seriøst..Krevde at ungene tok alle lekene opp på soveromma sine nå.Her skal jeg ha det leke fritt en stund,før Marius sine leker kommer i stua. Er dritt lei av å snuble rundt i leker.Pluss at tante barnet mitt har lært seg å gå i trappa nå,så da leker hun og snuppa mi så fint på loftet. Var å kjøpte bursdags gave til tantebarnet mitt.De har åpna kappahl her,såg det nydelige minni mus skjørtet i går,tenkte at det skulle jeg kjøpe til henne.Kom idag,ett i igjen i str 98,snakk om flaks.var rask med å ta det ja.. Sendte svigers på shopping på ikea i dag,de skulle kjøpe bord til baby stolen vi har derfra,vårt er ødelagt.Men det glemte de nok.... Så det før de kjøpe senere og sende oppover etterhvert... De fikk tak i lego passasjer fly til guttene,de var nedsatt fra 499 til 379,snakk om flaks da.SÅ da begynner julegave innkjøpene mine bra i år...Pleier å bestemme meg for hva vi skal kjøpe og løpe som en galning rundt for å finne tinga...Lønner seg å være ute tidlig. Ser at juleaften er på en søndag i år,derfor vil noen butikker ha åpent til midnatt.Synst det er helt tragisk jeg.synst de som jobber på butikk også bør få lage jul til seg og familien sin.Jula kommer jo til samme tid hvert år.Må kunne gå ann å kjøpe gavene og maten i tide uansett...
Gjest Skrevet 15. november 2006 #44 Skrevet 15. november 2006 Sorry alle feila fikk ikke lest gjennom det..lille knirk er våken...
Chiquita Bananas Skrevet 15. november 2006 #45 Skrevet 15. november 2006 Idefix - hva mener du begynner å få kynnere ? det har jeg masse av, men nå er magen bare stram og vond. Klarer ikke å gå eller sitte rett for d presser det på i ribbeina. Gubben er ikke så stor - bredskuldra ja, men er ikke mer enn 1,75.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #46 Skrevet 15. november 2006 Men var ikke han stor da han ble født?? roter jeg så fælt nå ?? Det er nok ungen som har liten plass ennå,det blir bedre når magen synker ned.Jeg hadde ett grusomt press i tillegg til kynnere på slutten.Magen min rakk aldri å synke denne gangen. Synst du engang sa at han var stor da han ble født...
Candy girrrl Skrevet 15. november 2006 #47 Skrevet 15. november 2006 Kanskje du mixer med min mann Idefix, for han er svær ) Men mener å huske at du har nevnt Hebbie at samboeren din var stor som nyfødt. Nesten 5 kg eller noe sånt. Ok å være tidlig ute med gaver da Idefix. Litt av kosen må jo forsvinne hvis man stresser livet av seg. Du er på det veste stadiet med magen nå Hebbie. Blir litt bedre når minien synker litt. Sefølgelig er det bare å skyve problemene nedover da he he.. men utrolig deilig å puste normalt ) Så ulykken jeg nevnte i avisen. Voksen person ja og ikke alvorlig skadd. Det er bra. Men man tenker det verste når man ser politi, helikopter og sykebil på en gang. Liksom litt bedre når det ikke er barn, men det er jo synd på voksne og da.. som stakkar gamle damen du nevnte Idefix. Skal gi en lyd når det skjer saker og ting med meg, men vet ikke om jeg har hjerte til å vekke dere om natten. Og med min flaks så skjer det vel på natten ja. Så misunnelig på Mamma Mø og Idefix som er ferdig altså. Kjenner jeg gruer meg denne gangen. Huff! Tror det har blitt litt for mange fødselshistorier på meg.
Gjest Skrevet 15. november 2006 #48 Skrevet 15. november 2006 Tenkte på stor ved fødsel.Husker at mannen din er stor titsi :0) Stakkaren med mareritt over å klistre babyen... Du kan gjerne bare sende meg melding når du er ferdig,samma med deg hebbie og vinterbarn..Jeg kommer til å være fra meg over nervøsitet før jeg får melding om at nå har alt gått bra og liten er født.liker best å ikke vite før ting er over :0) Godt at det ikke var en alvorlig ulykke. Her har de tre eldste og gubben vært på bading.Første gang for to av ungene,de har vært så mye syke og bassenget har vært stengt.Gleder meg til at jeg og Marius kan begynne å bade.Tror snuppa var ca 3 mnd da vi starta.Hvor tidlig kan de bade foressten i basseng??? noen som veit det?
Chiquita Bananas Skrevet 15. november 2006 #49 Skrevet 15. november 2006 hahahahaha.....ja det stemmer - han var en feit plugg da han ble født. Vet ikke hvordan jeg var da jeg ble født. Men hvis dette er på siste stadiet så håper jeg virkelig at magen synker snart - dette er uholdbart og jævlig.....nå er det ikke gøy en gang. Theaokt synes jeg har en jentemage - sikkert pga. alt fettet på hoftene så hun ikke ser spissen nederst på magen. Men naboen hennes som venter gutt har en skikkelig spiss mage og den har sunket for lenge siden. Min er stor rett under pupppene så jeg venter på at den skal synke... Hehehe - å nei du Idefix, da skal jeg fortløpende sende melding over hva som skjer med litt opphold så du er så nysgjerrig og nervøs at du biter negler og holder på å tisse på deg....hihihihihi......
Gjest Skrevet 15. november 2006 #50 Skrevet 15. november 2006 Ditt ekkle troll hebbie :0) Men ikke for å skremme deg,men spør om de kan sjekke størrelsen på babyen din siden pappaen var så pass stor.Jeg hadde en tøff første fødsel pga,bekkenet mitt var for smalt i forhold til babyen.. Vil ikke skremme deg,vil bare passe på deg vennen !!! Har skravla på msn sammen med titsi og vinterbarn i kveld,hvor var du snuppa? Deg mamma mø har jeg ikke på msn.Har du msn ??? Sitter å stapper i meg litt kvelds mat,er så mat lei.Har ikke lyst på noen ting.Sikkert derfor jeg har 1 kg igjen til start vekta..juhuuuuuuuuuuuu :0) Ha en fin kveld videre snupper...Må rydde litt svigers entrer heimen i morra kveld. amme tåka har lagt seg som ett teppe for jeg glemte at svigers kom og takka ja til jente kveld i morgen hos naboen..he he heldigvis var gubben våken og sa fra til svigers at jeg skal ut i morgen...:0) men har de ikke kommet til 20.30 er verken jeg eller lille knir hjemme.Tar han med meg,siden jeg ammer så ofte. Natta jenter..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå