Gå til innhold

Skravletråden............nr 2 :0)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn starta ny tråd jeg.Tok jo en evighet å laste inn den andre etter en hadde posta innlegg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da så jeg den ja.. dytter litt.

Skrevet

He he har mista flere knotter på tastaturet ....Begynner å bli håpløst å skrive:0)

Men knoter i vei da...

Har krøpet til korset og gitt mme idag.Han drakk 40 ml ikke så mye,så han er iallefall ikke utsultet.

Men det føles som en diger nedtur.

Er ikke i form idag løper på do i ett sett,trengte ikke den akkurat,har vel tatt 4 i modium til nå.sov lite i natt ,så denne natta blir det nok flaske på lille gutt.Skal se om han sover mer enn 2 timer da.blir sliten av å sove ca 1,5 time og våkne igjen.Han sover litt lengre om han sover med puppen i ansiktet og sammen med meg.Men da sover ikke jeg særlig godt.

TItsi,det nærmer seg med storm skritt nå.Er så spent på hvilken dag liten din blir født på :0)

Lykke til iallefall !

Håper de andre ser denne tråden da.

Skrevet

Får dytte opp denne litt. Tror ikke de helt har oppdaget den ennå. Du har alt for lite prangende nick Idefix ;o)

Ja 1,5 time søvn i lengden går ikke lenge. Blir til at man ligger på nåler. Jeg har heller aldri vært komfortabel med å ha de i senga. Men så har jeg en stor mann på over 100 kg som sover tungt. Han er litt skjønn da.. selv om vi ikke har babyene i senga når vi sover har han hver hang mareritt at han ligger på ungen. Så da er det bråvåkning, kaving og utrop "hvor er den?,hvor er den?" og leiter rundt i senga he he..

Sovnet du på behandling i dag da Vinterbarn?

Hebbie er skikkelig rutinert førstegangs, drar på kurs å greier. Men tror det er fornuftig jeg. Du får gi oss noen tips Hebbie, har aldri vært på fødselsforberedende.

Og Mamma Mø har tydeligvis overtatt fosvinningsnummeret til Vinterbarn.. Hvor er du???

Skrevet

Søt han er mannen din da :0)

Men ikke noe greit å ha mareritt over å klistre babyen nei...

Har endelig vært på shopping tur idag,morsomt møtte jordmora som tok i mot Marius,ekstra gøy å vise meg ute da.SE her liksom,jeg lever :0)

Møtte masse kjent folk,så den turen tok mye lengre tid enn vi hadde tenkt da.Fikk kjøpt en gave til marius,i stedet for kalender gaver får han en carebear bamse med musikk og lys,lyseblå.så søøt.

Fikk bestlt en my little ponny dukke til snuppa,så da er iallefall en gave ordnet.Glad for hver eneste jeg er ferdig med i år!

Har heller aldri vært på kurs så derfor tar jeg også i mot gode råd :0)

Skrevet

Her var dere ja... Så det nå... Så da kopierte jeg innlegget hit jeg ;o) ¨

Så flink du er da, hebbie, enten vasker du bilen, ellers så vasker du bikkja :o) Vasker du gubben og?? he he Merkelig det der med bikkjer, de elsker å bade i alle mulige møkk-pytter og gjørmehøl, men å dusje i rent vann, det hater de.... (akkurat som katter, de skal ikke drikke rent vann fra skåla, men fisker opp sluket og drikker derfra... Æsj... ) Dyr er rare...

Har vært hos legen i dag da, blir nok hormonspiral på meg. Får prøve det... Men hun kan jo ikke sette inn den før etter ca 12 uker, så jeg må tilbake like før jul.

Har fått unna meg masse julegaver i dag da ;o) Nå har jeg faktisk ikke mange igjen!! Tror aldri jeg har kommet så langt såå tidlig... Men har en tenkt gjennom på forhånd hva en skal kjøpe, så er det jo greit :o) Det er jo de verste som gjenstår da... de jeg ikke vet hva jeg skal kjøpe til...

Spennende med kurs i dag da, Hebbie!! Lykke til!!

He he, ja jeg bada størstejenta ca annenhver dag, men Ruth blir bare tørka støv av... max 2 ganger i uka... Og vertfall etter hun har bæsja (noe hun bare gjør hver 6-7 dag...) En uke siden sist nå...

Ikke sikker på hvor mye de skal legge på seg, men Ruth har lagt på seg i snitt 220 g i uka hun.... Men hun er et skikkelig matvrak da... Tror 100 g i uka er bra? Men som sagt ikke sikker...

Ja, er nok pga lav blodprosent at du blir fort sliten og fryser, idefix...

Vinterbarn da? Sovnet du på benken? Søvn er virkelig noe kroppen trenger ja, blir jo helt mannevond ved underskudd...

Skrevet

He, he, Idefix, du trenger nok masse råd om fødsel... Du er vel eksperten som kan gi råd du, som har vært gjennom det hele 4 ganger ;o)

Moro å møte JM sikkert! Møtte også mange kjente på runden min i dag, koselig det, vertfall når en har tid til å skravle litt ;o)

Har fått handla nok kalendergaver vertfall, kalenderen kommer vel til å dette ned fra veggen... Er en del litt tunge gaver... Ville liksom ikke kjøpe 24 tulle-ting...

Dere som har barn fra før: hva slags ute-dresser har dere til barna deres?

Skrevet

Hei jenter... neida, har ikke sovnet på benken idag... men måtte bikke nedpå litt etterpå, så ringte mamma og ville komme en tur.. hun reiser på cruise i karibien til lørdag.. så ville se oss først!! Det var koselig det.. men da ble det brå henting av barn og utsatt middag.. Ble litt sjokolade istedet.. hun eier en kiosk nemlig ;O) hehe...

Men nå har jeg tid... mor har dratt, middagen er spist og barnetv roen har senket seg!!!

Jeg har påtatt meg en ny strikke jobb da... dåpskjolen som familien min har brukt er søkk vekk etter siste dåp.. veit ikke helt hvem som har skylden for det.. men spiller ikke så stor rolle igrunn.. fryktelig leit, men den er borte vekk!! Så jeg sa jeg ville strikke en.. syns det er mere personlig enn å leie eller kjøpe. Så fant jeg dette mønstre her.. var ikke denne vakker???

http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b11&d_id=15〈=no

Håper det går greit.. har jo litt tid på meg da... ;O) hihi...

Skrevet

Heisann! Tar en pust i bakken. Satt på Madagaskar til to-åringen, så lenge det varer. Håper den ikke er for skummel! Men han er superfasienert av løver :o)

Kommer ikke inn på den linken jeg Vinterbarn. Det er noe med meg og linker for tiden.. null kjemi! Gått så fint før.

Men kan tenke meg den er fin.. så blir det som du sier, litt mer personlig!!

Mamma Mø. Vet at de som er kåret til best i test så er det merket Troll i vinterdress og Reflex i regntøy. Så vet du det. Har ingen av delene selv. Har Helly Hansen nå og synst de har fungert greit.

Og Hebbie.. En kort oppsummering fra kurs mottas med takk. Kanskje har jeg født helt feil to ganger!!! ;o)

Fikk du prøvekjørt den nye Simoen da Idefix?? Fornøyd?

Skrevet

Vinterbarn,den var rå fin !!

Hm skal si du er flink til ¨å strikke, jeg bare broderer jeg.Har brodert julekalender til alle ungene,dvs.Marius får ikke i år da.Men kalenderen er kjøpt inn og skal bli klar til neste år.Først må jeg bare bli ferdig med snuppa sin nye kalender.Presterte å brodere med en tråd for lite,så den hun har er så blass.Men null sjangs å bli ferdig i år da.Det er vel bare jeg som ser feilen,men fy f..den irriterer meg!!!

Når du snakker om ting som blir borte.Vi har korga som har vært brukt siden lenge før jeg ble født.Der finnes det to trekk til,ett rosa og ett lyse blått.Stakkars tante hadde leita huset rundt etter det rosa trekket,da hun skulle finne det blå trekket til oss.

Synderen var mamma,hun har da ikke levert tilbake trekket etter at søstra mi lånte det.Håpløst...Skal få igjen begge når vi leverer korga igjen...ikke mye han bruker den nei..Ca 4 timer har han brukt den.SKAL ligge inn til mammaen sin på natta.

Veit at det finnes noe de kaller bananunger..fordi de er skeive.Jeg er en banan mamma...Vi åler oss fra side til side i senga.Dytter snart gubben ned fra senga stakkar..Jeg vil ikke at Marius skal ende på golvet eller bli for varm..men den guttungen kommer etter på mystisk vis.....Hm...prøve litt mme til natta,fikk før idag.Drakk 30 ml og da bare sutta han på flaska..Kan ikke være så veldig sulten da,eller hva sier dere?

Mamma mø hvorfor må du vente i 12 uker? her får en det etter 6 uker???

Lurer på å være gal og kjøpe playstation 2 til ungene til jul...Har x box,men det har kommer så mange fine barnespill på playstationen.pluss super mario...så lurer på å gjøre slik vi har gjort med xboxa,chippe den.Har vel ca 100 spill på xboxa.2 av de er bilspill for voksne ellers spill alle kan spille uansett alder.

Er ikke fan av de drepe spilla så det har vi ikke....

Må sjekke litt priser før vi bestemmer oss....

Nei,der starta vesle knirk igjen...Har ennå ikke fått igjen stemmen stakkars liten...

Jeg har vel mye å lære av fødsel...Hvordan foregår en vanlig fødsel uten komplikasjoner??? He he galgen humor her...

Skrevet

Mine har dresser fra sparkjøp og fra cubus tror jeg... de.har tre stykk hver så bytter på.Har hatt reima dress,den var god ,men ikke super god spør du meg da..Har funnet ut at billig regntøy er bedre enn dyrt..Guttene sliter ut klærne om det er dyre klær eller billige.så dyre har jeg gitt opp..

Grunnen til små bokstaver her er at snuppa har pirka ut knappen med en gaffel...så gidder ikke sitte å rette alt her...

Skrevet

glemte...vogna var super den..men såg bare 4 andre som hadde samme vogna..he he he.

Skrevet

he he.. du har overtatt for meg. Kommer på etterhvert og lager nye innlegg ;o)

Så lenge vogna er god, så gjør det ikke noe om flere har den!

Skrevet

Idefix. Var en snartur innom msn. Du står oppført med "1 dag til innleggelse". Travelt å få baby ja :o)

Jeg er nå der jeg om du har tid....

Skrevet

Hæ?? var jo nettopp innom og skreiv..koser meg med Marius....hmmmm inn å kikke....

Skrevet

Marius e herlig står det hos meg...he he he merkelige greier!!!

Har vært innom i 5 minutter,har en liten en som våkner hver eneste gang jeg prøver meg på msn....Skulle sjekke en epost i stad.Skal ha 10 års jubileum for russen 96.Det hadde jeg tenkt meg på.Koselig å se igjen de andre.Må bare høre at naboen min også blir med...Gikk i paralell klasse vi to da..

Søren der våkna lille knirk igjen..sukk..sov ca 5 minutter denne gangen.

Skrevet

Jeg så tråden med en gang, men har ikke gått inn før nå. Har vært og handlet etter kurs og laget mat.

Men for å være ærlig....så husker jeg ikke noe fra kurset. JM prata masse om hva som skjer inni magen under rier, vannavgang etc. Tror det ble litt mye prat på en gang - varte i 2.5 t med en liten pause i mellom. Føler meg ikke mer klar eller forberedt - får ta det som det kommer. Det er jo så forskjellig og individuelt så man får aldri en mal å gå etter.

Er så masse å vaske her ;o) hehehe....jeg må gi beskjed til gubben om å at han skal hoppe i dusjen og når han er inni der så storkoser han seg da. Heldigvis trenger jeg ikke bry meg med kattene !!!

Uansett jenter....gleder meg kjempemasse til å være i gang og få babyen ut !!!

Kjøpte vaskemiddel i dag da - så nå kan jeg vaske klær. Kjøpte Blenda sensitiv siden den var godkjent fra Astma og allergi forbundet og denne var kombinert for både hvitt og farget tøy. Neutral hadde enten eller og kosta.

Har fått ordnet meg en splitterny babybjørn bæresele som jeg har tenkt å pakke inn og gi til sambo etter babyen har kommet ut.

Skrevet

Takk for at du minna meg på at jeg begynner å bli gammel, idefix... 10 år siden russetida ja... Var russ 97 jeg da... Har ikke kontakt med noen av de jeg gikk på vgs sammen med... tragisk egentlig.... Jo forresten... forloveren min gikk jo i paralellklassen min... og mannen min og.... hmmm... ammetåke, jeg, hva??

Vinterbarn: Den var jo helt nyydelig!! Må lære deg hekling og da ;o) Du har jobb ei stund nå da... Utsetter du dåpen om ikke kjolen blir ferdig?? ;o) Ferdig med hentesettet da? Enig i at det blir mer personlig ja. Mamma har brodert en i hardangersøm hun, den var ferdig da største mi ble døpt, så nå er det døpt 3 stk i den :o)

Var visst nytt at hormonspiralen ikke kunne settes inn før... Var uke 8-9 før.

Ønsker meg playstation jeg å... Men julenissen glemmer det hvert år... Neste år kan jeg kanskje bruke størstejenta som unnskyldning?? Blir vel enda billigere nå som PS3 har kommet...

Har hørt at reima er lette og gode, men at det fort går hull om en er uheldig... Personlig syns jeg det er litt for mye penger å bruke på en dress da... Kanskje når hun skal ha full plass i barnehagen og er ute flere timer hver dag... Har en som er arva nå, grei den foreløpig vertfall...

Babyen kommer nok ut, hebbie, om du er forberedt eller ei, ut må han.... ;o)

Noen som vet hvilke julekalendere som sendes på tv i år?

Nei, nå er pausa over... tid for Grey's anatomy.God natt jenter :o)

Skrevet

Det er så mange å spørre når den tid kommer så jeg stresser ikke lengre...og det går nok på instinkt uansett. Alt faller vel på plass når det en gang skjer og jeg har en anelse om hva jeg skal gjøre.

Men jeg lurte på en ting - hentesettet som jeg skal bruke er jo et strikkesett. Hvordan skal jeg vaske det ?? Er også 32 år gammelt - er det skjørt da ? Er jo bare brukt en gang og vært innpakket siden da.

Skal jeg vaske det for hånd eller i maskin ? Vil ikke ødelegge det.

Skrevet

Tror jeg hadde vaska settet for hånd med milo.Det er jo sikkert bare gammel lukt som skal bort,det er sikkert ikke lagt bort skittent.

Har heller ikke mye kontakt med folka jeg gikk på skole sammen med,men naboen min gifta seg med ei fra paralell klassen min.Kjempe koselig jente.Så har verdens beste naboer nå :=)

Var jo russ sammen med gynekologen min..he he he rødme litt nå ja.Vi diskuterte russetida da han sydde meg.De andre såg bare dumt på oss...Knis :=)

Kom plutselig på at du har bilder av jentene dine her mamma mø.Så de må jeg sjekke ut etter på !!

Du har iallefall rette innstillingen hebbie,ta fødselen som den kommer.

Det er nok lurt å ikke bestemme seg for at den SKAL være slik eller sånn.Ikke sikkert en får tid eller mulighet til det en bestemmer seg for.

Gleder meg til at dere tre andre har født.Men det eneste er at da begynner Marius å bli stor....Vil ha baby lenge jeg.Koser han nesten fordervet.Forstår hvorfor minstemann kan bli en smule bortskjemd ja :0)

Skrevet

Mamma mø.. jeg tenkte å starte med kjolen, for dressen kan vi unnvære.. kan i krise ha en annen dress under!! Men satser på å bli ferdig. Hentesettet er snart ferdig.. bare lua igjen.. har ikke fått strikka på noen dager.. men nå er det bare å sette igang igjen!! Artig!!

Nei, nå skal jeg gå og prøve senga... kanskje jeg klarer å sove litt.. hadde vært bra til en forandring ;O)

Skrevet

Helsike...Kom igjen dere andre mødre,kan dere gi meg tips om å få økt melkeproduksjon??

Furter her nå.Liten sovner ved puppen hver gang jeg skal amme.Nå har jeg ammet på begge sider,men alikavel drakk han 80 ml med mme..Buhu,forstår ikke hvorfor jeg ikke får skikkelig melke produksjon denne gangen....

Hater den flaske kokingen og må gå ned og varme flaske på natta..Vil ikke!!

Skal kjøpe meg amme te i morgen....andre forslag??

Ammer ganske ofte,ca hver 2 time.

God natt jenter,da skal jeg finne køya....furten og lei meg.

Skrevet

Hmmm må bare fortelle.Holdt på å rydde litt rundt i stua og på badet.Lille mann låg og var strålende fornøyd i vuggen.Jeg tenkte at det var fordi han endelig var mett.Kikket opp i vuggen og såg til min store forskrekkelse at halve ungen var våt,lakenet var kliss våt.Han har gulpa noe så inderlig,tror alt han fikk har måtta kommet opp igjen...

Men gutten var strålende fornøyd han.kliss våt..Merkelig unge :0/

Nei,nå er det på tide å finne senga og siden dette innlegget og forrige var over midnatt så ble jeg først i dag :0))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...