Gå til innhold

Melk on natta......15mndr..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Datteren vår er 15mndr, og vi gir henne fortsatt melk(prøver først med vann,men får flasken i retur!!!! Melk, ja-takk) Vet at det ikke er bra for tennene med denne melken, men vi pusser nøye morgen og kveld + fluor tab. Det er ikke noe problem for oss å stå opp for å gi henne flasken, men det hadde vært greit å avvendt henne nå.... Er det flere her som gir melk om natten til 15.mndr gamle babyer????

Noen gode råd for hvordan slutte på en grei og ok måte??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tor det er best å bare slutte! Kan jo heller starte dagen med melk så har hun noe å glede seg til :-) Blir det skriking så er det bare en liten overgang!

Skrevet

Vi slutta med melk om natta da sønnen var 6-7 mnd.. Så kan ikke hjelpe deg.. Tror jeg bare ville kuttet det rett ut.. Prøvd med vann, og vil hun ikke ha noe vann nei da får hun ingenting.. VI ha et glass med vann stående på rommet hans tilfelle han er forkjøla og hoster og sånne ting...

Skrevet

Sier det samme, man må bare stålsette seg og kutte det ut. Vann eller ingenting. Er så stor nå at det sikkert går greit. Og tenk da får dere sove hele natta...

Skrevet

Ikke alle sover hele natta selv om de ikke skal ha melk....

Skrevet

Det er bare to uker siden vi avvente vår datter på 14 mnd med melk om natta. Vi hadde gjort det før men gått tibake til dårlige vaner av ulike årsaker.

Jeg stålsatte meg, hadde vann klar og når tulla våknet fikk hun vann. Hun ble selvfølgelig rasende og gråt i et par timer. Jeg var sammen med henne mesteparten av tiden og trøstet henne. Etterhvert sovnet hun og var like blid om morgenen igjen. Sov til og med litt lenge (sliten etter gråtingen antar jeg). Neste natt var det også gråting men gikk fort over. Og etter det har hun stort sett sovet nettene igjennom. Av og til er hun urolig men hun får fortsatt bare vann men nå godtar hun det og gråter ikke.

Du får ha lykke til med avvenningen. Trolig går det greiere enn du tror :-)

Skrevet

gii overaskende fint da vi avvente tulla vaar med nattpupp... var litt urolig de 2 foerste nettene, men lite graating. min erfaring med dette er at det gaar mye bedre enn forventet.. de omstiller seg raskt de smaa

Skrevet

Tror det skal litt til at hun gir opp det frivillig, for det er jo sikkert hyggelig og koselig og godt ;)

Er bare å stålsette seg og ta den kampen et par-tre netter, tror jeg... Men direkte erfaring har jeg ikke, snuppa mi har ikke spist om natta siden hun var et par måneder...

Og direkte BRA for tennene er det jo garantert ikke, uansett hvor bra dere pusser...

Skrevet

vår er 14 mnd og får fortsatt om natta her også desverre. gruer meg til avvenning, vet det blir et helvete uten like så går vel bare å utsetter det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...