Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Gutten min ble introdusert for grøt for første gang for 3-4 uker siden, men vil fortsatt bare ha halv porsjon. Betyr det da bare at han er fornøyd med det og den mm han får, eller bør jeg gi han et måltid ekstra? F.eks middag... Han er 7 mnd, og holder vekst-kurven sin godt...
Madamina Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Ammet du først? Prøv en gang uten å amme først. det funka for meg. Så blanda jeg heller grøten med mm. Min var for mett etter pupp, men ettersom melka går rett gjennom våkna han snart. Med grøt blandet med bare mm (kjøper de uten erstatningspulver) sover han 2-3 timer lenger. Han orker ikke pupp etterpå heller, men jeg vet han fikk i seg 180ml mm gjennom grøten. Og da smaker den også bedre og blir tynnere.
hillan78-Gutt.2/4-06 Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 Gutten min spiser heller ikke alltid opp grøten/middagen. Det varierer veldig og er også knyttet til selvreguleringen akkurat som ved mm/mme. Du kan fint begynne med å introdusere middag tidligere på dagen hvis du ønsker det.
Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Takk for svar Jeg gir ikke pupp før han spiser grøt, men det virker bare som han er mett etter halv porsjon...Det er jo greit å vite at de regulerer det selv, det gjør jo i grunnen vi også. Kanskje vi starter med middag snart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå