hæppi;) Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Jeg har jordmor på et relativt lite sted, og hun har ike ultralyd. Kan man virkelig måle babyens lengde og vekt bare ved utvendig undersøkelse?! Virker litt snålt for meg at det skaø kunne gå an; samtidig er det jo viktig å følge babyens utvikling.. Vekten til mor er jo ikke nødvendigvis noen indikator på at babyen veier mye eller lite.....
-Aimee- Skrevet 13. november 2006 #2 Skrevet 13. november 2006 Min jordmor har ikke ul. Hører på hjertelyden og måler sf-målet når jeg er der. Man kan nok ikke måle babyens lengde og vekt ved bare utvendig undersøkelse nei.
Gjest Skrevet 13. november 2006 #3 Skrevet 13. november 2006 nei min har ikke det...gikk til en annen lege for det
Loise 2barnsmor ღ Skrevet 13. november 2006 #4 Skrevet 13. november 2006 Min jordmor (i Bergen) har ikke UL,, de færreste jordmødre har det.. De måler bare babyens lengde og sånt 1 gang i svangerskapet, og det er under den ordinære ultralyden... Ellers hos jordmødre så sjekker de bare SF mål (evnt hører på hjertelyd) og på den måten holder et øye med at veksten til babyen går jevnt og at det står bra til med den lille..
pingoline har blitt mamma Skrevet 13. november 2006 #5 Skrevet 13. november 2006 Min jordmor har eget ul apparat, så jeg er så heldig å få se bebisen hver gang jeg skal til henne )
hæppi;) Skrevet 14. november 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. november 2006 Så heldig du er;) Dét hadde vært no dét!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå