Gå til innhold

gir dere babyene deres tran ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

... eg gir ikkje sønnen min tran... er det dumt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Vi gir tran ja! Vi har ikke vært helt slaviske med å gi det hver dag, men hun får det flere ganger i uken i hvert fall...

Du kan evnt gi d-dråper, så han får i seg d-vitaminer!

Hilsen

Skrevet

Vi skal gi for første gang i kveld, blir spennende :)

Skrevet

Barna trenger både d-vitaminene i tranen og fettsyrene, så ja, jeg synes det er dumt å ikke gi tran.

Skrevet

Nei,d-vitamindråper.Har tran i hus,får vel begynne med det alle sammen snart.

Skrevet

Her gir vi d-vitamin. Jeg startet med tran, men hun begynte å gulpe så sinnsykt etter at jeg begynte med det. Holdt opp en periode, og da stoppet gulpingen. Da vi startet på'n igjen med tran, ble det nye gulperunder. Av den grunn gir vi d-dråper her.

Skrevet

Vi gir tran. Har selv så god helseeffekt av det. Måtte begynne å ta det for ett par år siden etter en operasjon mistet mye vit d. Etter det har jeg nesten ikke vært kjøla. Litt en eller to dager så forsvinner det=0). Så tulla har fått tran da hun lå i magen og fra hun var 1 måned. Gir det med litt mme da sluker hun hver dråpe pluss ingen flekker på klærne.

Skrevet

Gir den om kvelden så slipper du lukten hele dagen også =0)

Skrevet

Vi gir også tran.. Kommer noen rare grimaser enda da hehe, men skal fortsette med det.. Samboern min har en datter fra før hun elsker tran nå. Hun er snart 4

Skrevet

Snuppa får tran - fra ho var 4 uker. Har syntest det var pes men nå går det så fint att.

Prøv d vitamin dråper hvis ik tran!

Jeg kjenner eg lite barn som har hatt 2 brudd på kort tid - legene har nå konkludert med at det er pga vit. D mangel (mora har ik gitt tran eller noe + at barnet ikke er ammet....)

Så det er nok ikke bare oppspinn - men husk at det er mor som må avgjøre! Pass iallefall på ditt eget kosthold!

klem

Skrevet

Jeg tar Omega 3 kapsler selv(så da får han deg gjennom morsmelk), og skal gi D vitamin dråper. Orker ikke tranlukten på klærne.. Har traumer etter første svangerskap,når jeg tvang i meg tran og spydde etterpå, så dette er min greie...

Skrevet

Ja veslemor får det hver dag! Hihi synes litt synd på henne da for orker ikke ta det selv....... men er for hennes eget beste (jeg tar kapsler da).

Skrevet

Hvis du gir D-vitamindråper, som jeg gjør, så er det en fin erstatning for tran.

Jeg klarer ikke tran rett og slett.

Orker ikke å presse det ned i barna. Her i huset har de alle sammen brekket seg og grått...Der går grensa :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...