Anonym bruker Skrevet 13. november 2006 #1 Skrevet 13. november 2006 Jeg vet der er vanlig i perioder,men hvordan griper dere an slike ting? Han slår meg når han blir frustrert(eller kliper meg i ansiktet), eller som i dag gikk han bort og slo katta som sov.(har ikke hørt at han slår i barnehagen) Jeg sier at det ikke er lov å slå og forklarer at det gjør vondt. Han unngår blikkontakt, og begynner å "prate" om andre ting. Hvor "strteng" skal man være? Er i utgangspunktet imot time-out (iallefall for slike små), men skal jeg overse han i slike situasjoner?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #2 Skrevet 14. november 2006 Jeg sier bestemt nei, tar henne på fanget, viser at jeg er lei meg og sier til henne at hun heller må kose. og viser henne med å ta opp hånda hennes til kinnet mitt og stryker den over kinnet mitt og SMILER til henne for å vise at da blir mamma glad igjen .. Funker veldig bra for oss.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2006 #3 Skrevet 14. november 2006 Først vil jeg si: velkommen etter... Vår lille snart 21 mnd slår ikke oss så mye,men hvis vi tar han vekk fra ting han ikke får lov å ta i elle vi sier nei til noen så kan det være at han slår seg selv hardt, eller kaster seg ned på gulvet og dunker hodet i gulvet.. Og da begynne han jp å hylskrike for han får jo vondt - og da tar vi han opp og trøster han.. Og da ha han jo fått det som han vil... Og vi aner ikke hvordan vi skal få han til å slutte med det.. Men han slår ikke andre guskjelov...... Men tilbake til ditt spm... Som sagt vår slår ikke andre men han er flink til å bite... Men det skjer bare her hjemme og ikke i bhg... VI har da bare tatt han vekk og satt han på gulvet, oversett han.. Ikke gitt han noe oppmerksomhet... Men det har ikke hjulpet sånn kjempe.. Han ha så og si slutta nå, og det var fetteren hans på 5 år som "hjalp" han... For vår sønn beit sin fetter og hans fetter beit tilbake.. Og jeg kan love det at han ha ikke bitt noen siden.... Men jeg ser sikker på at det er bar en fase, og at han føler at han trenger ekstra oppmerksomhet... Tippe det gir seg etter en stund..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå