Gå til innhold

Rødt nuppete utslett i kinna.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta på 14 mnd har i et par uker nå hatt et rødt nuppete, litt ru utslett i kinna. Jeg har smørt ofte og med Ungentum M, til ingen effekt. Det er varierende i rødhet, men går aldri helt bort. Ellers har hun helt plettfin hud. Føler ikke det minner om eksem men så har vi heller ingen erfaring med eksem. Noen som vet hva dette kan være, og ev vet om gode kremer/ behandling?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres litt ut som min. Legen sa atopisk eksem i fjor høst, og jeg tenkte ikke noe mer over det fordi det gikk over etter en stund (og hun var ikke plaget). Så fikk hun det igjen for noen uker siden, og jeg var innom på jobben. Det var en kollega som også mente det var atopisk eksem, og eneste utløsende faktor kan være kaldere vær. Hun anbefalte A-Derma med hvete (den pakka med grønt på). Hvete er veldig beroligende på huden, og hennes jente pleier å bli bra med en gang av den. Det ble jammen min også, og den er utrooolig deilig på vintersåre hender for mamma også!

Skrevet

Tusen takk for svar fjummsi *løper til apoteket straks* . Jeg har A-Derma til meg selv, ansiktskrem og den er veldig bra. Får prøve ut hvete type til tulla :-)

Skrevet

Har ikke noe svar på hva det er, men guttten min hadde også slike nupper i kinnene i fjor vinter og det er kommet tilbake nå. Var fin i sommer så det er kanskje kulden. Har ikke noe eksem ellers på kroppen heller. Men vi bruker i hvert fall også A- derma og det hjelper tror jeg, men har ikke gått helt bort..

Skrevet

Hei

jenta mi på 13 mnd fikk også dette første gang for 1mnd siden.

Siden den tid har det kommet å gått..

Legen har sett på det, og hun syns det er vanskelig å vite helt hva det kommer av. Men hun mente at det kunne være allergi.

Men jeg finner ikke ut hva hun evnt ikke tåler, men hun sa vi skulle være forsiktig med krydder.

Når utslettet og rødheten blir nesten borte, så er hun veldig tør og nesten flasser litt. Så kommer det plu kan være, plutselig tilbake igjen.

Så jeg vet ikke hva det kommer av. Hun har alltid vært fin i hudet, helt til nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...